Jak czytać ludzi? – recenzja książki Robina Dreeke’a

Koncepcja książki „Jak czytać ludzi” zjednała mnie od pierwszej linijki tekstu. Z jednej strony interesuje mnie psychologia w biznesie i w relacjach międzyludzkich. Prowadzę firmę, mam więc klientów i pracowników.

Udzielam się w organizacjach biznesowych, samokształceniowych i wolontariacie. Lubię wiedzieć, dlaczego ludzie zachowują się tak, a nie inaczej. Chcę też wiedzieć, dlaczego reaguję w określony sposób w różnych sytuacjach. Chciałabym zachowywać się lepiej, aby osiągać swoje rozmaite cele – od takich związanych ze sprzedażą i efektywnym zarządzaniem, po miłe spędzanie czasu z przyjaciółmi i samozadowolenie z budowania relacji z innymi ludźmi.

Z drugiej strony jestem fanką historii kryminalnych i szpiegowskich, szczególnie takich, które kładą nacisk na psychologię zbrodni i analizę behawioralną. Mój relaks to oglądanie seriali o tej tematyce. „Jak czytać ludzi” jest odpowiedzią na maje zainteresowania. Książka o psychologii ludzkich zachowań, z podpowiedziami i radami na temat tego, jak zachowywać się życiu i w biznesie, napisana przez agenta FBI, który po latach prowadzenia służby wywiadowczej stworzył program analiz behawioralnych.

Książkę czyta się naprawdę dobrze, choć jej narracja jest odrobinę naiwna – tak po amerykańsku. Robin Dreeke jest niewątpliwym ekspertem w swojej dziedzinie, ale tą dziedziną jest wywiad, a nie literatura. Stąd pomoc drugiego autora, przez co narracja momentami trąci sztucznością. Mimo to jednak czytając dajemy się uwieść historii. Kolejne jej odsłony to przykłady zachowań, których należy unikać lub które warto stosować, aby osiągnąć z innymi porozumienie, zbudować relacje i zrealizować własne cele.

To, o czym opowiada Dreeke w pewnym stopniu wie każdy z nas. Co innego jednak, kiedy teoretyzujemy, a co innego, kiedy problemy i swoją postawę analizujemy w oparciu o konkretne przypadki. Nie jesteśmy agentami wywiadu, ale napotkane przez nas w życiu zawodowym i prywatnym wyzwania nie różnią się od tych z kręgów FBI. Jeśli pracujemy w korporacji to opisane sytuacje znamy z autopsji. Wiele z nich nie wykorzystaliśmy do końca właśnie przez to, że nie umieliśmy czytać ludzi. Jeśli prowadzimy swój biznes na co dzień zwieramy sojusze – z pracownikami, dostawcami i klientami. Często popełniamy błędy, gdy nie potrafimy słuchać lub racjonalny osąd zaburza nam wybujałe ego, lęki lub nadmierna ugodowość. Treści zawarte w „Jak czytać ludzi” nie są wywrotowe ani nowatorskie, ale dzięki temu, że nazywają rzeczy po imieniu mogą niejednemu z nas pomóc w odpowiedniej komunikacji. Po prostu ułatwić życie.

Robin Dreeke’a autor„Jak czytać ludzi” to były szef Programu Analizy Behawioralnej FBI. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w jednej z najbardziej tajemniczych jednostek Federalnego Biura Śledczego opracował system, który pozwala zdiagnozować i przewidzieć ludzkie zachowania. Teraz w bardzo przystępny sposób dzieli się tą wiedzą. Zobacz >>>TUTAJ<<<

Jak czytać ludzi – radzi agent FBI to fascynująca lektura, dzięki której otrzymasz klucz do rozpoznania intencji, motywacji i dążeń drugiego człowieka, a w konsekwencji przewidywania zachowania. Znajdziesz tu wiedzę i umiejętności przydatne wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z ludźmi: w domu, biznesie, wśród przyjaciół i znajomych. 

Książka jest już dostępna w sprzedaży >>>TUTAJ<<<

Autor recenzji: Agnieszka Gniotek – właściciel Xanadu Galerii i Domu Aukcyjnego www.galeriaxanadu.pl


Udostępnij