Działania online pomagają w dotarciu do każdego klienta

Pozycjonowanie, SEO, działania biznesowe online to ostatnio bardzo modne, choć enigmatyczne pojęcia. To działania pozwalające na zaistnienie w świadomości klienta w każdej branży, zaznajomienie się z marką, rodzajami produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorcę.

Co ważne, pozwalające na budowanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Na przykład artykuły blogowe nie dość, że pokażą firmę jako eksperta w danej dziedzinie, to mogą pomóc rozwiązać szereg problemów klienta, a także pokazać całą gamę produktów czy usług oferowanych przez przedsiębiorstwo, bez nielubianej przez nikogo sprzedaży. Jednak wszystkie te działania coraz częściej kończą się frustracją i definitywnym podsumowaniem – to nie działa. W efekcie okazuje się, że działają jedynie stare, dobrze znajome rekomendacje offline.

Osobiście nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Jestem przekonana, że działania online mogą przynieść dużo większą liczbę klientów, niż stare, sprawdzone polecenia. Najczęściej w takich działaniach online brakuje kilku aspektów.

Działania online najczęściej prowadzimy „po macoszemu”, bo tak trzeba, to teraz modne.

Warto jednak się zastanowić nad kilkoma ważnymi elementami:

  • Czy jako przedsiębiorcy sprawdziliśmy naszą stronę internetową? Czy nie jest ona zbudowana jeszcze w latach 90-tych, z opisanymi produktami/usługami, które nijak mają się do naszej oferty? 
  • Czy sprawdziliśmy, czy strona jest intuicyjnie zbudowana?
  • Czy internauta – czyli docelowo nasz klient, bez problemu może dotrzeć do ważnej dla niego informacji? Czy bez trudu znajdzie oferowane przez nas usługi? 

Warto odpowiedzieć na kilka ważnych pytań dotyczących strony www:

  • Czy zadbaliśmy o jej responsywność? 
  • Czy poprawnie wyświetla się ona na wszystkich urządzeniach mobilnych?
  • Czy strona internetowa dość szybko się ładuje, a żadne elementy nie nachodzą na inne, co często uniemożliwia poprawne korzystanie ze strony?
  • Czy przechodzenie z zakładki do zakładki jest poprawne?

I kilka dodatkowych:

Jak długo klient musi przewijać stronę zanim znajdzie informację o tym konkretnym, poszukiwanym przez niego zabiegu? 

Czy nasz potencjalny klient bez problemu znajdzie numer telefonu i będzie mógł zadzwonić i umówić się na wizytę, bądź dopytać o oferowane przez nas usługi i skorzystać z nich? 

Czy bez problemu znajdzie informacje o kosztach wysyłki towaru i warunkach zwrotu?

Tych aspektów można wymieniać na pęczki. Jeśli podejrzewasz, że Twoja strona internetowa niekoniecznie jest intuicyjna, przejrzysta, skorzystaj z pomocy ekspertki, która na co dzień zajmuje się pracą ze stronami internetowymi, na bieżąco śledzi trendy, jak również dba o użyteczność witryny >>>TUTAJ<<<

Autor: Agata Wojcik – Prezes Platinium Wave Sp. z o.o., zajmującej się pozycjonowanie stron oraz właścicielka Dream Home Mauritius, związanej z branżą nieruchomości. Od ponad 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, a od 8 lat pozycjonuje strony internetowe. Więcej o autorce >>>TUTAJ<<<


Udostępnij