10 Aplikacji i narzędzi wspierających pracę przedsiębiorczej Polki

Za każdym razem kiedy odkrywam nową aplikację albo narzędzie, które skraca czas pracy, albo wnosi nową jakość pracy, zastanawiam się dlaczego nie znalazłam go wcześniej. A na poważnie jestem ogromną zwolenniczką korzystają z dobrodziejstw technologi i niesamowitych narzędzi, które daje nam internet.

Pracuję głównie z właścicielkami firm i bardzo często szukają różnych nowych rozwiązań, aby nie tylko zwiększyć efektywność, ale aby skrócić czas pracy i co, z mojego punktu widzenia, jest chyba najważniejsze – ułatwić pracę z zespołem. I tu małe wyjaśnienie, bo dla mnie zespół to nie tylko pracownicy na etat, ale także freelancerzy, wolontariusze, podwykonawcy czy partnerzy i firmy, z którymi współpracuję na co dzień w zależności od potrzeb i danego projektu.

A oto moja lista aplikacji i narzędzi, z których korzystam lub przetestowałam bardzo dokładnie i które z pewnością mogą poprawić jakość pracy właścicielki firm, zarządzającej zespołem lub swoim własnym czasem. Oczywiście pewnie są także inne programy, może lepsze, ciekawsze, na które może jeszcze nie trafiłam.

1. ASANA

Fantastyczne narzędzie do pracy z zespołem, planowaniem zadań czy realizacji projektów, szczególnie z zespołem pracującym z różnych miejsc.

Aplikację założyło w 2008 roku dwóch weteranów z Facebooka. Dziś to bardzo rozbudowany program, także w wersji mobilnej, na ten moment tylko w wersji angielskiej (bardzo podobny program i w wersji angielskiej to Trello, równie skuteczny i pomocny w pracy projektowej)

Opisywanie dostępnych opcji krok po roku zajęłoby kilkadziesiąt stron, ale polecam ten program uwadze szczególnie tym, którzy robią wiele rzeczy na raz z różnymi osobami i potrzebują widzieć postępy pracy i podsumowania działań. Na pierwszy rzut oka wydaje się być skomplikowany i sama przyznaję, że na początku nie potrafiłam z niego prawidłowo korzystać. Jednak wynikało to głównie ze zbyt optymistycznego podejścia do zadań. Bo u mnie np zorganizowanie spotkania było jednym zadaniem, a prawda jest taka, że to wymaga wykonania kilkunastu lub czasem kilkudziesięciu ważnych kroków, które złożą się na finalny sukces.

Wszystkie podstawowe funkcje aplikacji dostępne są za darmo, do określonej liczby członków zespołu. Można skorzystać z połączenia aplikacji z kalendarzem Google i wówczas zadania będą widoczne na każdy dzień. Wiem, że wiele osób korzysta z tego narzędzia tworząc swego rodzaju CRM dla klientów, czyli np jeden klient to jeden projekt. Nasza społeczność Lady Business Club również wykorzystuje niektóre elementy np zarządzając działaniami, które realizujemy dla członkiń LBC w ramach członkostwa.

Przyznaję, że wykorzystałam go także do zaplanowania swojego wesela;-)

2. CALENDLY

Przyznaję, że to moje niedawne odkrycie. Idealne narzędzie do umawiania spotkań z klientami, partnerami. Omijamy cały proces wysłania maila i czekania aż ktoś odpowie, a w międzyczasie nasz kalendarz i dostępność już się zmieniła. Aplikację można połączyć z kalendarzem w Google i np zablokować czas kiedy nie jesteśmy dostępni. Wystarczy wysłać link i poprosić aby nasz rozmówca wybrał pasujący mu termin, po kliknięciu otrzymujemy maila z informacją, że osoba się zapisała i widzimy kiedy dokładnie. Możemy ustawić maila z podziękowaniem za potwierdzenie spotkania.

Dodatkowo możemy dodać od razu jaką formę spotkania proponujemy, czy telefoniczną czy spotkanie (wtedy możemy wpisać adres) czy wykorzystując opcję rozmowy video np za pomocą aplikacji Zoom.

Wersja podstawowa czyli jeden rodzaj spotkania jest bezpłatna i na potrzeby umawiania zwyczajnych spotkań będzie całkowicie wystarczająca. Ja w tym momencie mam ustawionych 11 rodzajów spotkań;-)

Ostatnio dostałam zaproszenie do ustalenia spotkania od kobiety biznesu pracującej w korporacji – to narzędzie jest na pewno dla wszystkich

3. GOOGLE KEEP

To narzędzie pokazała mi kiedyś Dorota Rycharska z Agile Biznes podczas warsztatu z zarządzania sobą w czasie w Akademii Zwinnej Liderki. Początkowo wykorzystywałam do domowej listy zakupów, ale kiedy odkryłam możliwość robienia i dodawania zdjęć to była eureka. Dużo czytam i bardzo często zapisywałam sobie ciekawe cytaty lub całe fragmenty w książce. Ta aplikacj daje możliwość zrobienia zdjęcia a później przekształca fragment w treść, którą możemy gdzieś opublikować w formie tekstu – czyli nie musimy przepisywać tego ręcznie!

Wszystko co dodajemy możemy przypisywać do odpowiednich tagów, ale co jest najwspanialsze – publikacja zdjęć w tej aplikacji odciąża pamięć zdjęć w telefonie.

4. ZOOM

Kiedy w Polsce i na świecie zaczęła się era spotkań online testowałam wiele programów do nagrań webinarów, spotkań i rozmów online. Ten wydał mi się najbardziej intuicyjny i przetestowałam go zarówno w biznesie jak również do spotkań rodzinnych. Dosyć łatwo i intuicyjnie można połączyć się z danym, wirtualnym pokojem i nie trzeba ściągać jakiegoś mega skomplikowanego programu jak jest to w przypadku Click Meeting czy Webex.

W sumie dobra jakość nagrań, łatwa obsługa, można ustawić tło (świetne jeśli nie chcecie pokazać bałaganu w miejscu gdzie jesteście;-). Ostatnio wykorzystaliśmy to narzędzie do wirtualnego zwiedzania wystawy w Galerii Xanadu.

Wersja podstawowa do 100 uczestników jest bezpłatna, ale uwaga spotkania mogą trwać tylko do 40 minut.

5. BELIVE, RESTREAM.IO lub STREAMYARD

Programy do nagrań LIVE na FB, Youtube czy Instagram. Pierwszy chyba najbardziej popolarny, pewnie z uwagi na ilość usług w cenie, choć ostatnio cena poszła w górę a ilość funkcji spadła. Streamyard podobna aplikacja, choć minus jest taki, że w trakcie nagrania nie zawsze widać czat na żywo, czyli trudno odpowiadać na pytania w realtime, ale plusem jest możliwość nagrania LIVE na Linkedin. Największy plus Restream to możliwość streamingu czyli zrobienia LIVE jednocześnie i równolegle w 3 kanałach.

Do nagrań wywiadów z opcją streamingu można wykorzystać także Facetime i LIVE z aplikacji mobilnej czyli telefon lub ipad, czasem jednak jakoś nagrania nie jest zadowalająca. Choć dobra lampa pierścieniowa lub inne oświetlenie może poprawić jakość.

6. LIVE WEBINAR

Polska aplikacja, która pozwala na prowadzenie konferencji online oferując dużo ciekawych rozwiązań, w tym co jest interesujące – możliwość dzielenia na wirtualne pokoje już w czasie trwania konferencji. Świetne narzędzie także do prowadzenia webinarów, które pozwala także na zbieranie maili uczestników i budowania bazy. Oczywiście zawiera opcję dzielenia ekranu z uczestnikami spotkania. Więcej informacji >>>TUTAJ<<<

7. FACEBOOK CREATOR STUDIO

Dosyć świeża funkcja na FB, wcześniej działała jako Manager FB, idealne narzędzie do planowania postów na FB, zarządzania treścią, dodawania nowych treści i sprawdzania statystyk opublikowanych już postów. W tym momencie zachęcam do zaglądania statystyk, wiele osób tego nie sprawdza i rzuca posty, nie mając świadomości, że są nieskuteczne i warto je zmienić, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.

8. BUFFER

Narzędzie do zarządzania i publikowania treści i postów równocześnie na kilku platformach czyli np FB (profil indywidualny i fanpage), Linkedin, Instagram. Czyli można w jednym dniu (szczególnie w chwili kiedy jest wena;) i w jednej aplikacji zaplanować posty na wszystkich platformach równocześnie ustalając konkretne dni i godziny.

9. LINKTREE

Ciekawe i bardzo proste narzędzie do wrzucenia wszystkich linków na jedną stronę i w jedno miejsce. Czyli przykładowo macie stronę www, link do oferty, link do bloga, do FB i nie wiecie który link wrzucić jako link w profilu na Instagramie. A ta aplikacja, po kliknięciu w jeden wygenerowany lin, daje możliwość podlinkowania do wszystkich ważnych dla Was miejsc w sieci, jest to ciekawa forma promocji i skrócenia czasu poszukiwań różnych linków przez Waszego potencjalnego klienta. Więcej informacji >>>TUTAJ<<<

10. BITLY

Wiem, wiem, dla niektórych Ameryki nie odkryłam, ale zachęcam do korzystania z tego narzędzia. Czasem kiedy widzę link wrzucony np w poście i ma długość tasiemca to już sam link zniechęca do kliknięcia. A tak link jest krótki i co więcej kiedy w opisie linka macie wpisane oferta lub sklep, użytkownik tego nie zobaczy.

Oczywiście wszystkie, wymienione narzędzia są opisane z mojej perspektywy i zachęcam do sprawdzenia ich pod kątem konkretnego biznesu i potrzeb – czasem może się okazać, że wystarczy wersja podstawowa i bezpłatna.

Do jednego zachęcam – testowania np wykorzystując bezpłatne okresy próbne, tylko poprzez praktykę możecie sprawdzić i dostosować dane narzędzie do Waszych potrzeb.

Miłego testowania i wdrażania!

Autor: Emilia Bartosiewicz – Brożyna – ekspert osobistego PR w sieci. Założycielka i Prezes Lady Business Club, twórczyni i redaktor naczelna portalu LadyBusiness.pl. Pomysłodawczyni plebiscytu dla kobiet biznesu Lady Business Awards.

Od 2012 pracuje z ludźmi biznesu nad skutecznym zwiększaniem ich rozpoznawalności w internecie. Tworzy strategie PR i prowadzi konsultacje z zakresu spójnej i autentycznej komunikacji marki w sieci oraz tworzenia profesjonalnych profili publicznych. Doradza w wyborze odpowiednich kanałów social media i narzędzi zwiększających zasięgi widzialności marki w sieci. Uczestniczyła w zmianie wizerunku marki osobistej w sieci ponad 250 właścicielek firm w Polsce, biorąc udział w tworzeniu ich profili publicznych.


Udostępnij