4 przekonania, które wstrzymują kobiety przed mówieniem o sobie w internecie
Poznaj przekonania kobiet, które rozpoczynają swoją przygodę z budowaniem wizerunku w sieci.
Moja bliska koleżanka kilka dni temu opowiedziała mi swoją rozmowę z mężem:
– A właściwie jaką masz pasję? – zapytał mnie ostatnio mój mąż
– Mam kilka zainteresowań – odpowiedziałam
– Ale nie masz tej jednej, wyjątkowej, na którą chciałabyś poświęcić nieograniczoną ilość czasu? – pytał dalej
– A muszę mieć tylko jedną? Lubię robić wiele rzeczy – ciągnęłam dalej
– Hm – dziwne, że nie masz tej jednej rzeczy, która wywołuje w Tobie radość – stwierdził
– Wiesz właściwie marzę od lat o fotografii i jodze, ale zawsze brakowało mi pieniędzy aby to zacząć robić – podsumowałam krótko – Trochę smutne wydało mi się to moje podsumowanie.
Po usłyszeniu tej historii coś mnie w niej zaciekawiło. Początkowo nie wiedziałam co, ale z czasem dotarło do mnie kilka faktów. Ja też od lat przymierzam się do realizacji kliku marzeń, związanych z przyjemnościami. Za każdym razem zatrzymywały mnie koszty, a to aparatu, a to kursu, a to sprzętu. Jednak szybko przyszła do mnie myśl, a właściwie pytanie – czy to nie jest zwykła wymówka? Przecież mówi się, że jeśli coś Cię interesuje tak szczerze i bez końca to zawsze znajdą się na to fundusze.
Czy rzeczywiście w życiu można mieć tylko jedną pasję? Co z ludźmi, którzy mają kilka zainteresowań, są szczęśliwi kiedy robią jednocześnie kilka rzeczy z radością i uśmiechem? Pomyślałam o moim tacie, który od ponad 40 lat lat gra na akordeonie i saksofonie (choć nut nauczył się dopiero kilka lat temu!;-), hoduje rasowe gołębie i lubi budować różne dziwne pojazdy. Mimo zmęczenia jest szczęśliwy.
Jednak w tym momencie najbardziej pomyślałam o przekonaniach kobiet, które rozpoczynają swoją przygodę z budowaniem wizerunku w sieci.
Po pierwsze, jeśli działają w kilku obszarach to myślą, że któryś obszar muszą ukryć lub z któregoś zrezygnować. A przecież wystarczy zastanowić się co łączy te działalności. Podczas jednego z warsztatów, który prowadziłam, okazało się, że u jednej z uczestniczek warsztatu tym łącznikiem jest zarządzanie i praca zespołowa. Co łączy Twoje działalności?
Po drugie – przekonanie, że trzeba posiadać olbrzymią wiedzę, przynajmniej na poziomie profesora habilitowanego, aby zacząć pokazywać się w sieci. Uwielbiam to myślenie, że trzeba skończyć jeszcze jeden kurs czy zdobyć jeszcze jeden certyfikat, aby powiedzieć sobie – tak jestem gotowa! Owszem, warto mieć świadomość zasad netykiety, ale kobiety nie czekajcie! Zwyczajnie usiądźcie i opublikujcie post, Wasz komentarz do ciekawego artykułu, udostępnijcie interesujący link, podzielcie się wiedzą. Zróbcie pierwszy krok, a drugi będzie łatwiejszy. Jaki będzie Twój pierwszy krok?
Po trzecie: “zacznę gdy będę miała odpowiedni budżet na działania w sieci, wtedy poszukam profesjonalnej firmy, wykupię reklamy”. Po narzekaniu, że inni to już świetnie działają w sieci, zatrzymujecie się na braku funduszy. Ale uwaga, pomyślcie o Waszych pasjach – czy rzeczywiście kiedy je zaczynałyście miałyście dużo kasy? Czy może wystarczyła mata i nagranie video, żeby np. ćwiczyć jogę? Jeśli miałabyś nieograniczony budżet, czas, zasób ludzi, to o czym chciałabyś pisać, mówić światu?
I po czwarte – nie wiem co publikować, kto w ogóle będzie chciał czytać moje wpisy czy posty? Przecież inni tyle wiedzą, są tacy wspaniali, a ja? Co ja wiem? Na czym się znam? Hej! Przecież jesteś specjalistką w tym co robisz? Przecież inaczej byś tego nie robiła! Uwierz wreszcie, że masz wystarczającą wiedzę, a przede wszystkim doświadczenie, aby dzielić się tym z innymi. Nie myśl co powiedzą inni, zwyczajnie posłuchaj co Ci w duszy gra i zacznij o tym pisać, dzielić się innymi – nie trzymaj tego tylko dla siebie. Co Ci w duszy gra?
P.S. Jeśli rzeczywiście nie wiesz od czego zacząć to zapytaj najbliższych. Jestem przekonana, że powiedzą o czym z pasją możesz opowiadać godzinami;-)
Zrobiłaś pierwszy krok? Wspaniale! Podziel się tym w grupie Make Your Business Better
Autor: Emilia Bartosiewicz – Brożyna – ekspert osobistego PR w sieci. Założycielka i Prezes Lady Business Club, twórczyni i redaktor naczelna portalu LadyBusiness.pl. Pomysłodawczyni plebiscytu dla kobiet biznesu Lady Business Awards.
Od 2012 pracuje z ludźmi biznesu nad skutecznym zwiększaniem ich rozpoznawalności w internecie. Tworzy strategie PR i prowadzi konsultacje z zakresu spójnej i autentycznej komunikacji marki w sieci oraz tworzenia profesjonalnych profili publicznych. Doradza w wyborze odpowiednich kanałów social media i narzędzi zwiększających zasięgi widzialności marki w sieci. Uczestniczyła w zmianie wizerunku marki osobistej w sieci ponad 250 właścicielek firm w Polsce, biorąc udział w tworzeniu ich profili publicznych.