4 narzędzia do efektywnego zarządzania kalendarzem w firmie

Rozwój firmy wymaga podejmowania wielu ważnych decyzji oraz stworzenia środowiska umożliwiającego efektywną pracę, komunikację z zespołem i klientami oraz realizację zadań i kreowanie nowych pomysłów. Poznaj 4 narzędzia do efektywnego zarządzania kalendarzem w firmie.

Zarządzanie kalendarzem w firmie

Codzienna organizacja firmy

Dobra organizacja firmy nie jest najłatwiejszym zadaniem. Pozwala jednak przygotować biznes na szybszy rozwój, ułatwia codzienną pracę oraz automatyzuje wiele zadań i czynności. Wdrożenie odpowiedniej technologii oraz wybór narzędzi nie tylko usprawniają działanie, ale także zwiększają efektywność i produktywność w firmie. Istnieje mnóstwo narzędzi do organizacji biura, które ułatwiają zarządzanie przedsiębiorstwem.

Korzyści z odpowiedniej organizacji firmy

We współczesnym ekosystemie biznesowym narzędzia ułatwiające organizację pracy nie są już jedynie opcją, a koniecznością. Nie tylko zwiększają produktywność, ale także ułatwiają skupienie się na codziennej pracy. Zapewniają odpowiednią strukturę i przejrzystość w biznesie. Dzięki nim nie przegapisz ważnego terminu czy daty oraz nie zapomnisz o istotnym szczególe. Dlaczego warto stosować je w biznesie? Ponieważ:

– pomagają ustalać priorytety

– zwiększają wydajność

– optymalizują czas pracy

– redukują stres

– ułatwiają skupianie się na zadaniach do wykonania

– przyspieszają osiąganie celów

– oszczędzają czas

– sprawiają, że współpraca staje się płynna

– ułatwiają przechowywanie ważnych informacji w jednym miejscu.

4 narzędzia do efektywnego zarządzania czasem pracy w biznesie

  1. Kalendarz Google lub kalendarz Apple

Jednym z bardzo przydatnych narzędzi wykorzystywanych do planowania w biznesie oraz codziennego harmonogramu pracy jest bezpłatny kalendarz Google lub kalendarz Apple. Ułatwia śledzenie wydarzeń, spotkań i zadań do wykonania. Można je zsynchronizować z telefonem a dzięki temu być zawsze na bieżąco.

  1. Todoist

To najpopularniejsza aplikacja do zarządzania listą zadań na świecie. Korzysta z niej już ponad 35 milionów użytkowników. Pomaga śledzić bieżące zadania do wykonania, zwiększa produktywność i jest świetną alternatywą dla kolorowych, samoprzylepnych karteczek, które – choć wprowadzały odrobinę koloru, to jednak generowały bałagan i chaos. Aplikacja Todoist pozwala sortować zadania za pomocą kolorowych etykiet, ustalać priorytety, dodawać terminy czy komentarze. Zdecydowanie ułatwia planowanie dnia w pracy.

  1. Plaky

Ciekawym rozwiązaniem dla małych i średnich firm jest Plaky. To narzędzie do zarządzania projektami, które zapewnia mnóstwo możliwości, a wśród nich: przydzielanie członków zespołu do zadań, tworzenie zadań do wykonania czy podgląd statusu projektów. Dodatkowo platforma umożliwia dodawanie komentarzy przy zadaniach, dzięki czemu cały zespół jest na bieżąco.

  1. Google Workshop

Google Workshop wcześniej nazywało się Google Suites i jest wyjątkowym narzędziem usprawniającym biznes w dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy muszą być multizadaniowi. Potrzebują przestrzeni do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych i projektów. Jednym z takich narzędzi, które ułatwia prowadzenie firmy oraz zarządzanie projektami, księgowością, analityką, jest Google Workspace. Zapewnia płynną komunikację, a w pakiecie oferuje mnóstwo opcji, które każda firma może wybrać w zależności od potrzeb. Na przykład Google Meet to narzędzie do konferencji online, które umożliwia prowadzenie wirtualnych spotkań, prezentacji i szkoleń oraz ułatwia komunikację z partnerami z całego świata.

Firmy, które nie zadbają o transformację cyfrową, ryzykują, że pozostaną daleko w tyle za konkurencją, stracą klientów i staną się mniej widoczne w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu. Transformacja cyfrowa obejmuje dostosowanie technologii i narzędzi cyfrowych do różnorodnych obszarów działalności firmy od marketingu aż po sprzedaż i obsługę klienta.

Autor: Renata Zielezińska

 


Udostępnij