4 narzędzia do efektywnego zarządzania kalendarzem w firmie
Rozwój firmy wymaga podejmowania wielu ważnych decyzji oraz stworzenia środowiska umożliwiającego efektywną pracę, komunikację z zespołem i klientami oraz realizację zadań i kreowanie nowych pomysłów. Poznaj 4 narzędzia do efektywnego zarządzania kalendarzem w firmie.
Codzienna organizacja firmy
Dobra organizacja firmy nie jest najłatwiejszym zadaniem. Pozwala jednak przygotować biznes na szybszy rozwój, ułatwia codzienną pracę oraz automatyzuje wiele zadań i czynności. Wdrożenie odpowiedniej technologii oraz wybór narzędzi nie tylko usprawniają działanie, ale także zwiększają efektywność i produktywność w firmie. Istnieje mnóstwo narzędzi do organizacji biura, które ułatwiają zarządzanie przedsiębiorstwem.
Korzyści z odpowiedniej organizacji firmy
We współczesnym ekosystemie biznesowym narzędzia ułatwiające organizację pracy nie są już jedynie opcją, a koniecznością. Nie tylko zwiększają produktywność, ale także ułatwiają skupienie się na codziennej pracy. Zapewniają odpowiednią strukturę i przejrzystość w biznesie. Dzięki nim nie przegapisz ważnego terminu czy daty oraz nie zapomnisz o istotnym szczególe. Dlaczego warto stosować je w biznesie? Ponieważ:
– pomagają ustalać priorytety
– zwiększają wydajność
– optymalizują czas pracy
– redukują stres
– ułatwiają skupianie się na zadaniach do wykonania
– przyspieszają osiąganie celów
– oszczędzają czas
– sprawiają, że współpraca staje się płynna
– ułatwiają przechowywanie ważnych informacji w jednym miejscu.
4 narzędzia do efektywnego zarządzania czasem pracy w biznesie
- Kalendarz Google lub kalendarz Apple
Jednym z bardzo przydatnych narzędzi wykorzystywanych do planowania w biznesie oraz codziennego harmonogramu pracy jest bezpłatny kalendarz Google lub kalendarz Apple. Ułatwia śledzenie wydarzeń, spotkań i zadań do wykonania. Można je zsynchronizować z telefonem a dzięki temu być zawsze na bieżąco.
- Todoist
To najpopularniejsza aplikacja do zarządzania listą zadań na świecie. Korzysta z niej już ponad 35 milionów użytkowników. Pomaga śledzić bieżące zadania do wykonania, zwiększa produktywność i jest świetną alternatywą dla kolorowych, samoprzylepnych karteczek, które – choć wprowadzały odrobinę koloru, to jednak generowały bałagan i chaos. Aplikacja Todoist pozwala sortować zadania za pomocą kolorowych etykiet, ustalać priorytety, dodawać terminy czy komentarze. Zdecydowanie ułatwia planowanie dnia w pracy.
- Plaky
Ciekawym rozwiązaniem dla małych i średnich firm jest Plaky. To narzędzie do zarządzania projektami, które zapewnia mnóstwo możliwości, a wśród nich: przydzielanie członków zespołu do zadań, tworzenie zadań do wykonania czy podgląd statusu projektów. Dodatkowo platforma umożliwia dodawanie komentarzy przy zadaniach, dzięki czemu cały zespół jest na bieżąco.
- Google Workshop
Google Workshop wcześniej nazywało się Google Suites i jest wyjątkowym narzędziem usprawniającym biznes w dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy muszą być multizadaniowi. Potrzebują przestrzeni do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych i projektów. Jednym z takich narzędzi, które ułatwia prowadzenie firmy oraz zarządzanie projektami, księgowością, analityką, jest Google Workspace. Zapewnia płynną komunikację, a w pakiecie oferuje mnóstwo opcji, które każda firma może wybrać w zależności od potrzeb. Na przykład Google Meet to narzędzie do konferencji online, które umożliwia prowadzenie wirtualnych spotkań, prezentacji i szkoleń oraz ułatwia komunikację z partnerami z całego świata.
Firmy, które nie zadbają o transformację cyfrową, ryzykują, że pozostaną daleko w tyle za konkurencją, stracą klientów i staną się mniej widoczne w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu. Transformacja cyfrowa obejmuje dostosowanie technologii i narzędzi cyfrowych do różnorodnych obszarów działalności firmy od marketingu aż po sprzedaż i obsługę klienta.
Autor: Renata Zielezińska