4 najciekawsze narzędzia do monitorowania Twojej marki w internecie

Internet to ogromna przestrzeń, w której warto śledzić wzmianki o swojej marce. Istnieje mnóstwo narzędzi, które ułatwiają monitorowanie marki online i wychwytują każdą wzmiankę. Działania te pozwalają zrozumieć, jak inni postrzegają twoje produkty i usługi. Poznaj 4 najciekawsze narzędzia do monitorowania marki online.

Narzędzia do monitorowania marki

Co to jest monitorowanie marki?

Monitorowanie marki to śledzenie i analizowanie jej obecności na różnych platformach online. Skuteczny monitoring marki online ułatwia rozumienie wpływu kampanii marketingowych, pomaga w budowaniu silnej marki, przyspiesza czas reakcji na opinie klientów, a dzięki temu jest świetnym narzędziem ułatwiającym wyprzedzanie konkurencji.

Dlaczego monitoring marki online jest tak ważny?

W dobie Internetu informacje rozprzestrzeniają się w ekspresowym tempie. Nieświadomość wzmianek na temat Twojej firmy może prowadzić do potencjalnych trudności i kryzysów, Narzędzia do monitorowania marki w Internecie sprawiają, że jesteś na bieżąco i pozwalają na proaktywne zarządzanie wizerunkiem firmy.

Korzyści z monitorowania marki w Internecie

Stosowanie narzędzi do monitorowania marki online zapewnia firmom mnóstwo korzyści, a wśród nich:

Ułatwia sprzedaż i dotarcie do klienta

Kiedy ktoś Cię zarekomenduje lub wspomni Twoją markę, możesz odpowiedzieć na pytania. Dzięki temu trzymasz rękę na pulsie i zawsze jesteś w odpowiednim miejscu. Poza tym możesz poprawić swój produkt, ulepszyć usługę i strategię marketingową.

Buduje lojalność marki

Warto odpowiadać na opinie i recenzje o firmie, usługach lub produktach – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Narzędzia do monitoringu marki zawsze o nich informują, a odpowiedzi na tego typu wzmianki budują lojalność wobec marki.

Reputacja i zarządzanie kryzysowe

Zbierasz informacje o tym, co ludzie myślą o Twojej marce i zyskujesz cenne dane, które warto analizować.

Wczesne wykrywanie zagrożeń

Narzędzia do monitorowania mogą ostrzegać firmy o cyberniebezpieczeństwie i potencjalnych zagrożeniach, takich jak naruszenie bezpieczeństwa danych czy ataki phishingowe. Ich stosowanie pozwala podjąć szybkie działania, by zminimalizować ryzyko, zanim problem stanie się ogromny.

Ochrona reputacji marki

Incydenty związane z cyberbezpieczeństwem mogą zaszkodzić reputacji marki oraz osłabić zaufanie klientów. Narzędzia do monitorowania marki umożliwiają szybkie reakcje, przejrzystą komunikację oraz ekspresowe wdrożenie środków naprawczych.

Ważne wskaźniki w monitorowaniu marki

Istnieją różne wskaźniki monitorowania marki, na które warto zwrócić szczególną uwagę, a są to:

  • świadomość marki
  • media społecznościowe
  • recenzje i opinie w internecie
  • lojalność wobec marki
  • analiza konkurencji
  • ruch organiczny
  • SEO
  • influencer marketing

4 najlepsze narzędzia do monitorowania marki

Google Alerts to świetne, bezpłatne i proste w obsłudze narzędzie do monitorowania marki online. Wystarczy wybrać słowa kluczowe, które mogą być związane z nazwą marki, produktami, konkurencją lub branżą, a następnie w mailach otrzymasz informacje o wzmiankach. Dzięki temu możesz zobaczyć, kto wypowiada się na temat Twojej marki online, a także nawiązać kontakty z mediami. Wśród najważniejszych zalet Google Alert wymienić można prosty interfejs, codzienne maile z podsumowaniem wzmianek i możliwość śledzenia nieograniczonej ilości słów kluczowych.

Brand24

Świetnym narzędziem do monitorowania marki w Internecie jest Brand24. Oferuje śledzenie wzmianek o firmie w czasie rzeczywistym, a także wskaźniki zaangażowania czy analizę nastrojów. Zapewnia kompleksowy monitoring marki w różnych kanałach – na portalach, blogach i forach oraz w mediach społecznościowych. Dane z Brand24 ułatwiają tworzenie strategii marketingowych oraz zrozumienie nastrojów odbiorców.

Google Analytics

Kolejnym darmowym narzędziem do monitorowania marki online jest Google Analytics, które większości osób znane jest jako platforma do analityki internetowej. Pomaga zrozumieć zainteresowanie konsumentów Twoją marką, pokazuje źródła ruchu na stronie www oraz dostarcza mnóstwo cennych informacji o potencjalnych klientach. Zebrane w Google Analytics dane można wykorzystać w działaniach marketingowych.

Hootsuite

Natomiast w celu monitorowania marki w mediach społecznościowych doskonale sprawdza się Hootsuite. Łączy w sobie różnorodne funkcje takie jak planowanie, monitorowanie, współpraca zespołu, analityka czy zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych.

Wielu przedstawicieli firm, szczególnie z sektora MŚP uważa, że monitoring marki jest zarezerwowany jedynie dla dużych firm i wielkich koncernów. Nie jest to jednak prawda. Każda firma niezależnie od wielkości, branży i zasięgu działania może i powinna korzystać z monitoringu marki.

Autor: Renata Zielezińska

Źródło: Materiały prasowe

Fot. Unsplash


Udostępnij