10 SPOSOBÓW SKUTECZNYCH SPRZEDAWCÓW: Pewność siebie

Drugi sposób skutecznych sprzedawców to PEWNOŚĆ SIEBIE (pierwszy sposób) I nie ma to nic wspólnego z arogancją, wywyższaniem się, czy patrzeniem na klienta z góry. Pewność siebie to stan umysłu, który jest niezbędny w biznesie i nie tylko. To świadomość swoich zalet i akceptacja swoich niedoskonałości. Dla mnie pewność siebie oznacza, że w spotkaniu z klientem jesteś sobą, bo wierzysz w swój produkt i wiesz jaką wartość mu dajesz. Jest ona bardzo ważna w całym procesie sprzedaży, a w szczególności w budowaniu wiarygodności i zaufania klienta, a co za tym idzie jego pozyskaniu.

Wiele kobiet uczestniczących w moich szkoleniach i konsultacjach, właśnie tę umiejętność zaznacza jako najniższą. Z czego to wynika? Mogę śmiało stwierdzić, że brak pewności siebie wynika z naszej skromności. Tak byłyśmy wychowywane, często mówiono nam „nie chwal się”, „nie odzywaj się niepytana”, „to nie wypada”. Czyż nie mam racji? Te wszystkie aspekty wpływają na brak samoakceptacji, niską samoocenę, brak wiary we własne możliwości, czy strach przed tym, co pomyślą o nas inni.

Dzięki byciu pewną siebie w pełni akceptujesz siebie i swoje postępy. Realizujesz swoje cele – jesteś bardziej zmotywowana i zdeterminowana do działania, a twoje kroki są stanowcze i konsekwentne. Nie boisz się podjąć ryzyka i zrobić coś nowego. Skupiasz się na mocnych stronach i wierzysz w to, że jesteś w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji, więc nie obawiasz się porażki czy odrzucenia. Myślisz pozytywnie, bo wierzysz we własne możliwości. Znasz swoją wartość i wartość produktu, więc też łatwiej Ci go wycenić, obronić i „nie iść na kompromis”. Uśmiechasz się i zarażasz innych pozytywną energią. Przez co jesteś lepiej odbierana i postrzega przez ludzi, a klienci chętniej od Ciebie kupią.

Zatem czy nie warto być pewną siebie? Zobacz, jak zwiększyć PEWNOŚĆ SIEBIE w 7 krokach.

  1. Poznaj swoją wartość.

Dostrzeż swoje zalety, talenty, umiejętności, osiągnięcia, sukcesy, to co w sobie lubisz i cenisz – wypisz to wszystko. Jesteś wyjątkową osobą, nie ma takiej drugiej jak Ty! Doceń swoją wartość, mów o sobie otwarcie i czuj się ze sobą świetnie. W ten sposób odkryjesz również wiarę w swój biznes.

  1. Zaakceptuj siebie.

Zdaj sobie sprawę ze wszystkich swoich wad i niedoskonałości – wypisz je i zaakceptuj. Znając swoje słabości, będziesz wiedziała co Ciebie ogranicza, co nie pozwala Ci odnosić sukcesów i nad czym możesz popracować. Po prostu czuj się dobrze w swojej skórze.

  1. Podejmij działanie.

Zmień swoje przekonania, poszerzaj strefę swoich możliwości, podejmuj nowe wyzwania i realizuj wcześniej ustalony plan. Tak jak mawiała Eleanor Roosevelt „Każdego dnia rób jedną rzecz, która Cię przeraża”.

  1. Zwiększaj swoje kompetencje.

Zastanów się czego potrzebujesz, aby rozwinąć swój biznes, jakie umiejętności rozwinąć, a następnie zaplanuj plan rozwoju swoich kompetencji. Doświadczaj, ucz się, czytaj, by czuć się pewnie i swobodnie w tym co robisz.

  1. Otaczaj się właściwymi ludźmi.

Otaczaj się ludźmi, którzy Cię wspierają, którzy dodają Ci skrzydeł, na których zawsze możesz polegać. Jeżeli czegoś nie jesteś w stanie sama wykonać, to proś o pomoc.

  1. Zadbaj o wygląd i postawę.

Kiedy dbasz o swój wygląd, czujesz się atrakcyjna i jesteś sobą – to widać. Ponadto ćwicz pozycje mocy w postawie – stój wyprostowana, nogi trzymaj osobno, bądź widoczna, patrz rozmówcy w oczy, uśmiechaj się.

  1. Myśl pozytywnie i postępuj w zgodzie ze sobą.

Często kiedy bierzemy za dużo na swoje barki, wątpimy w swoje możliwości i umiejętności. Nie twórz zatem w swojej głowie różnych wizji, które będą zabierały Ci pewność siebie. Cały czas jesteś tą samą osobą. Uwierz w swoje możliwości, zaufaj swojej intuicji, bo przecież jej mamy pod dostatkiem. Działaj i reaguj na bieżąco.

Im bardziej akceptujesz i lubisz siebie, lubisz to co robisz i wiesz jaką wartość dajesz innym, tym więcej sprzedajesz i tym wyższe są Twoje dochody. A w swoich działaniach jesteś naturalna i autentyczna. Pamiętaj, że „wspaniałe sukcesy osiągają tylko ci, którzy ośmielili się uwierzyć, że coś w nich samych jest potężniejsze od okoliczności” – Bruce Barton.

Zobacz też Dlaczego sprzedaż kojarzy się ze strachem?

Autor: Joanna Fandrey – Skowronek – ekspert i praktyk w zakresie psychologii klienta i sprzedaży dla doradców, przedsiębiorców, właścicieli małych i średnich firm. Partner Zarządzający w Expectra Sp. z o.o. Właścicielka marki Sprzedawaj z pasją. Członkini Lady Business Club.


Udostępnij