Własna firma to nie zawsze pasmo samych sukcesów

Minęło już ponad 9 lat od pierwszego spotkania Lady Business Club w Katowicach. Wizyta w tym mieście wywołała wiele, wspaniałych wspomnień. Idąc za hasłem Lady Business Awards #porownujsiędosiebie wiele zadziało się od tamtego, pierwszego spotkania. Wiele marzeń, o których wtedy mówiłyśmy zostało zrealizowanych, kilka, z różnych powodów, nie wyszło. Ale wizja połączenia wszystkich przedsiębiorczych Polek, prowadzących własną firmę minimum 3 lata, z całego świata – wciąż pozostaje niezmienna!

To był czas, kiedy musiałyśmy przekonywać i zachęcać kobiety biznesu, że warto się spotykać i wymieniać się doświadczeniami. Dzisiaj wydaje się to oczywiste. A to Spotkanie Otwarte LBC, które odbyło się 17 lutego w Hotelu Novotel było cudownym potwierdzeniem, że spotkania kobiet biznesu to prawdziwa petarda wiedzy, energii, radości, ale też otwartych rozmów o wyzwaniach, jakie pojawiają się w prowadzeniu biznesu. Jak wiadomo, własna firma to nie jest tylko pasmo sukcesów, choć chciałybyśmy aby tak było;-)

“Najwięcej uwagi poświęcamy huraganom, podczas gdy w rzeczywistości więcej domów niszczą korniki – a robią to tak małymi kęsami”.

To hasło z prezentacji przygotowanej przez Martę Kobińską, która poruszyła temat nawyków finansowych i relacji z pieniędzmi. Czasem warto stanąć w prawdzie i zobaczyć realny stan naszych kont bankowych i policzyć naszą wartą netto. Marta Kobińska – ekspertka od budowania bezpieczeństwa finansowego. Właścicielka marki Bezpieczna Finansowo – miejsca stworzonego dla kobiet, które chcą zadbać o swoją relację z pieniędzmi, zmienić przekonania, schematy, nawyki, które blokują im osiągnięcie bezpieczeństwa finansowego. Przez ponad dwa lata współpracy z klientkami oraz małymi i średnimi firmami, w odpowiedzi na ich potrzeby poczuła, że wiedza prawno – finansowa w oderwaniu od samoświadomości i samoświadomość bez podstawowej wiedzy prawno – finansowej nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Kontakt Bezpieczna Finansowo

Z kolei Agata Wojcik – właścicielka butikowej agencji marketingu internetowego Platinium Wave – podzieliła się swoim szesnastoletnim doświadczeniem i podpowiedziała, na co trzeba zwrócić uwagę w zarządzaniu sklepem internetowym i stroną www aby docierać do coraz większej ilości klientów. Więcej o Agacie TUTAJ

Bardzo często wydajemy ogromne pieniądze na reklamę i pozycjonowanie a nasza strona, czy sklep, nadal nie działa poprawnie. Wręcz utrudnia ścieżkę sprzedażową klientowi, który zdecydował się na wybór naszego produktu. Często poddaje się i odchodzi do konkurencji, której strona działa szybciej. 

Dlatego czasami te małe korniki mają ogromne znaczenie. Zamiast krok po kroku wprowadzać zmiany w naszych firmach, skupiamy się na ratowaniu i gaszeniu pożarów. Niewątpliwie potrzebna jest odwaga do wzięcia odpowiedzialności za nasze działania. Stanie w prawdzie, że nasz biznes nie idzie tak chciałyśmy, jest wyzwaniem. Udajemy, że nie słyszymy tych korników zjadających nasz biznes czy naszą energię, łapiemy się i kurczowo trzymamy się tematów zastępczych lub oczekujemy, że to inni podejmą za nas decyzje. 

Zachęcam to tego zatrzymania się i wsłuchania się w to skrobanie, tylko my mamy tę moc i energię, aby zmienić coś w naszym życiu i biznesie.

Każde nasze spotkanie to dobra okazja aby się właśnie zatrzymać, posłuchać innych, zacząć wdrażać coś nowego. Ale uwaga sam udział w spotkaniu nie jest najważniejszy. Dużo istotniejsze jest działanie!. Powodzenia, trzymam kciuki i pozdrawiam;-)

Emilia Bartosiewicz – Brożyna, założycielka LBC.

A to jedna z opinia jednej z uczestniczek spotkania;-)

fot. Agnieszka Wanat

Udostępnij

Dołącz do Platformy LBC i korzystaj z wiedzy przedsiębiorczych kobiet biznesu

Napisz do nas