Raport: 6 innowacyjnych strategii, jak budować lojalność w 2023 roku

Klienci w niepewnych czasach inaczej podejmują decyzje zakupowe. Kiedy tyle się zmienia wokół nas – post-pandemia, kryzys energetyczny czy inflacja, warto sięgnąć tam, gdzie firma zarabia już dzisiaj, czyli do klientów. Jak w innowacyjny sposób budować lojalność klientów, przedstawia Zuzanna Mikołajczyk w raporcie „6 innowacyjnych strategii, jak budować lojalność w 2023 roku”.

Według badania PwC Customer Loyalty Survey 2022 aż 26% konsumentów przestało korzystać z usług firmy w ciągu ostatniego roku. Z drugiej strony, 39% konsumentów z generacji Millenials jest gotowa wypróbować produkty nowej marki. Jednak pozyskanie nowego klienta kosztuje wiele czasu i pieniędzy. Czy można sprawić, żeby ci, którzy już korzystają z naszych produktów czy usług, stali się jeszcze bardziej lojalnymi klientami?

„Wydaje nam się, że głównym powodem, dla którego klienci rezygnują z korzystania z usług jest kryzys i wzrost cen. Jednak to nie jest do końca prawda. Wzrost cen znajduje się dopiero na 4. miejscu, natomiast blisko 40% klientów rezygnuje z korzystania produktów i usług firm z powodu złego doświadczenia – czy to z produktem, usługą czy obsługą klienta. Warto poszukać nieszablonowych rozwiązań, które zatrzymają naszych obecnych klientów” – wyjaśnia Zuzanna Mikołajczyk, strateg innowacji i autorka raportu. 

Klienci przychodzą i odchodzą, ale część z nich odchodzi od firmy zbyt szybko. Według raportu PwC aż 8% respondentów rezygnuje z oferty marki tylko po jednym złym doświadczeniu.

Innowacyjne strategie do budowania lojalności

W raporcie Zuzanna Mikołajczyk przedstawia 6 strategii budowania lojalności wdrożone przez takie marki jak: Chanel, Kavall, Mercedez-Benz, F&J Gallo, French Connection, Amazon. Każdy z przykładów przedstawia rozwiązania, jakich szukają dziś klienci oraz potrzeby, jakie chcą zaspokoić. 

„Zebrałam 6 innowacyjnych strategii, dzięki którym zadbamy o większą lojalność swoich najlepszych klientów. Bo takich warto utrzymywać. Lojalny klient to wielki skarb dla firmy – chętniej korzysta z nowości, szybciej kupuje i częściej do nas wraca. Strategie można wykorzystać oddzielnie lub można je połączyć. Najważniejsze jest jedno – zrozumienie potrzeb klienta. Bez tego będziemy wprowadzać ciekawe pomysły, ale nie wiadomo, czy te pomysły będą właściwe” – podsumowuje Zuzanna Mikołajczyk. 

Raport bezpłatnie do pobrania >>>TUTAJ<<<

***

Zuzanna Mikołajczyk – Wizjonerka i Innowatorka. Strateg i Trener Innowacji. Założycielka Know How Match – butikowej firmy doradczej, która wspiera liderów w projektowaniu i wdrażaniu innowacji. Autorka programu “Zyskowna Innowacja”, w którym uczy jak projektować i wdrażać innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach. Autorka Podcastu Know How Match poświęconego innowacjom. Doświadczenie zawodowe zdobywała w rodzinnej firmie Mikomax Smart Office, gdzie przez 10 lat pełniła funkcję członka zarządu oraz dyrektora marketingu odpowiadającego za dwie globalne marki Mikomax Smart Office oraz Hushoffice. Była liderką w zespołach odpowiedzialnych za projektowanie i wdrażanie innowacji w modelu biznesowym, strategii produktowej, marketingowej i sprzedażowej.

Wprowadziła na rynek innowacyjną markę Hushoffice, która znalazła się w TOP 2 na świecie w kategorii mebli akustycznych, a wdrożone przez nią innowacje przynosiły 4-krotnie wyższe marże.

Ekspertka w Her Impact, ABSL Poland, mentorka w projektach startupowych i studenckich oraz wolontariuszka w Fundacji K.I.D.S. w Klubie Innowatorów Dziecięcych Szpitali. 

Jej misją jest pokazanie, że innowacja jest dla każdego i jest kierunkiem działania dla liderów przyszłości. 


Udostępnij