JAK BUDOWAĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM?

Mam to szczęście, że specyfikę sklepów internetowych znam od dwóch stron. Pracowałam w sklepach internetowych, a dziś pracuję w agencji, która sklepy obsługuje. Dzięki temu rozumiem bolączki internetowych sprzedawców, ale znam też remedium na nie.

Według danych Bisnode z 2016 roku, rocznie w Polsce rejestrowanych jest ponad 6 tysięcy nowych sklepów internetowych (źródło: https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/raport-bisnode-nt-ecommerce-w-polsce-2016/). W obliczu tak dużej konkurencji niezbędne są działania budujące sprzedaż na każdym etapie działania e-biznesu. Przeanalizujmy kolejne kroki rozwoju sklepu wraz z możliwościami, jakie daje marketing internetowy.

Przygotowanie sklepu do otwarcia

Jeśli jesteś na tym etapie, pracujesz prawdopodobnie nad kształtem strony internetowej i asortymentem. To dobry czas, aby już zasygnalizować użytkownikom, że wkrótce na rynku pojawi się Twoja oferta. Zadaj sobie pytania:

  • Jakie unikalne korzyści generuje mój sklep dla klientów?
  • Z czym będzie się kojarzył mój sklep, jaki styl reprezentuje?
  • Jakich klientów się spodziewam, jeśli chodzi o ich upodobania i gust?
  • Czy moja oferta jest unikalna, czy też są sklepy z dokładnie takimi samymi produktami?
  • Czym zamierzam konkurować z podobnymi sklepami?

Odpowiedzi na powyższe pytania posłużą Ci do stworzenia strategii budowy wizerunku w sieci. Spotykam się często z poglądem, że budowa wizerunku zarezerwowana jest dla dużych graczy. Szczególnie debiutanci mają tendencję do przekonania, że najpierw buduje się sprzedaż, a potem wizerunek. Tymczasem są to obszary wzajemnie zależne od siebie.

Dlaczego określenie strategii wizerunkowej jest ważne już na początku? Swoje działania promocyjne warto zacząć w mediach społecznościowych. Prowadzona w odpowiedni sposób komunikacja jeszcze przed otwarciem sklepu, może działać jak dobra zapowiedź kinowa.

Zastosuj:

  • social media marketing – załóż fanpage dla swojego sklepu na Facebooku, elementy graficzne, takie jak zdjęcie tła i profilowe powinny jednoznacznie wskazywać na to, że sklep dopiero będzie otwierany; posty „uchylają rąbka tajemnicy” o produktach i zapowiadają promocje związane z otwarciem sklepu internetowego
  • kampanie Facebook Ads – reklamy oraz sponsorowanie postów to narzędzia, które pozwolą dotrzeć Twojemu fanpage’owi do właściwych odbiorców; pamiętaj, aby wybrać odpowiednie kierowanie reklam, zawężając grupę odbiorców zgodnie z profilem Twojego sklepu. Na przykład właścicielka sklepu z bielizną sportową skieruje swoje kampanie do kobiet, zainteresowanych sportem, fitnessem itp.

Oczywiście, w zależności od typu sklepu możesz wybrać inne medium, takie jak LinkedIn, Instagram, Youtube czy też Snapchat. 


Udostępnij