Dlaczego warto pomyśleć o CSR w firmie
Prowadząc firmę, warto nieść jak najwięcej korzyści otoczeniu. Czym jest CSR dla Pani Jolanty Suławy Prezes Grupy DZT Service? Przede wszystkim to pewność, że nie działa się w próżni.
Jak wygląda CSR w DZT? W jakim obszarze działacie?
Jolanta Suława: Dla naszego zespołu CSR jest działaniem w naszym otoczeniu, dlatego najchętniej wspieramy społeczność lokalną. Skupiamy się na sportowcach, a także na tym, co jest związane z naszą branżą – czyli walce o czyste powietrze. Zasponsorowaliśmy montaż czujnika jakości powietrza w centrum Świebodzic, co pozwoliło na stałe informowanie mieszkańców o stanie powietrza. Ważne jest kształtowanie świadomości o problemie, dlatego w szkołach w ramach kampanii „Każdy zasługuje na czyste powietrze” zamontowaliśmy monitory, które oprócz szkolnych aktualności wyświetlają dane z czujnika. Dzieci wracając do domu dzieci przekazują informacje swoim rodzicom.Od lat wspieramy kluby sportowe i trenującą tam młodzież – pływaków, kolarzy, siatkarki.
Dobór inicjatyw – dlaczego sport?
JS: Zaczęło się od zasponsorowania transportu dla małych pływaków, którzy nie mieli jak dojechać na zawody. Dzisiaj próśb o pomoc przychodzi bardzo dużo, dlatego musieliśmy określić, kogo konkretnie wspieramy. Wybraliśmy sport, który niesie wiele korzyści – uczy odpowiedzialności i determinacji. W większości są to kluby młodzieżowe dające możliwość rozwoju talentów. Chcemy, aby młodzi sportowcy mogli rozwijać swoje umiejętności.
Jakie widzicie pozytywne, biznesowe skutki takich „sportowych” działań?
JS: Przez dzieci docieramy do rodziców. Nasze logotypy pojawiają się na koszulkach sportowych, sponsorujemy paczki świąteczne. Dzięki temu rośnie świadomość o naszej marce, także w miejscowościach, w których nie działamy. Takim efektem była na przykład prośba jednego z rodziców o rozwiązanie problemu z kotłownią. Zwrócił się do nas, bo znał nas dzięki naszej współpracy z klubem sportowym jego pociechy.
Co Pani osobiście daje CSR?
JS: Uważam, że dobro zawsze wraca. Oczywiście można te pieniądze wypłacić sobie, jako udziałowcom, ale można się także podzielić. Dla mnie osobiście słowa podziękowania i szczera wdzięczność zwłaszcza dzieci jest o wiele cenniejsza od różnych nagród i wyróżnień. To daje mi więcej satysfakcji i motywuje do kolejnych starań. Widzę, że warto. Jeśli chodzi o wizerunek firmy takie działania bardzo go ocieplają. Marka nie jest postrzegana jako ta nastawiona na zysk, a przyjazna każdemu i utrzymująca relacje, a to obliguje również nas do wypełniania swoich zobowiązań.
Czy ma Pani jakieś CSR-owe rady dla kobiet, które działają w biznesie?
JS: Nie zapominajcie o zaufaniu i niesieniu pomocy, bo to zawsze działa w dwie strony. Gdy znajdźcie swoją misję, którą będziecie realizować szybko zobaczycie wartość podjętych działań. Uśmiech i wdzięczność potrafią zdziałać cuda. Dają motywację i pewność, że nie działa się w próżni.
Jolanta Suława – Prezes Zarządu DZT Service Sp. z o.o. Karierę zawodową rozpoczęła w Rejonowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Boguszowie – Górcach, gdzie kierowała grupą sześćdziesięciu osób. Na pierwszym zjeździe dyrektorów, była jedyną kobietą wśród 29 mężczyzn.
Cały wywiad z Jolantą Suławą tutaj:
Inny wywiad z cyklu Tell Your Story: