Copywriting dla firm – lifehacki zawodowej copywriterki!
Właściciele firm i przedstawiciele działów marketingu nieustannie poszukują nowych sposobów przyciągania klientów, skupiania uwagi grupy docelowej wokół marki, zwiększania konwersji i sprzedaży bez względu na porę roku. Niektóre firmy decydują się na korzystanie ze sztucznej inteligencji czy bardziej ekstremalne rozwiązania. Nie doceniają potęgi copywritingu biznesowego. A umiejętność pisania dobrych treści to jedna z najważniejszych kompetencji w świecie biznesu online.
Co ma copywriting do komunikacji z klientem?
Wielu właścicieli firm poszukuje sposobów na to, by wyróżnić się od konkurencji. Jednak w biznesie online ważnym elementem, który decyduje o sukcesie lub porażce firmy, są teksty. Komunikacja z klientem to niby prosta sprawa. Być może właśnie dlatego wielu przedsiębiorców tak bardzo ją bagatelizuje. Najpotężniejszym i najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów i zwiększenia sprzedaży jest tworzenie angażujących tekstów na stronie internetowej, blogu, w materiałach reklamowych, w newsletterze, w social mediach czy w opisach produktów w sklepie internetowym. Jednym słowem umiejętnie wykorzystany copywriting może zapewnić znaczną przewagę konkurencyjną.
Copywriting biznesowy sekretem wyższych konwersji
Niezależnie od tego, czy piszesz opis produktu, tekst na firmową stronę internetową, artykuł sponsorowany lub artykuł na firmowy blog mam lifehacki z życia profesjonalnej copywriterki z ponad 12-letnim stażem w zawodzie z pewnością poprawią twoje umiejętności pisania i zachęcą czytelników do działania.
Teksty dla firmy można przygotować samodzielnie bez zatrudniania profesjonalnego copywritera. Aby to nie poszło na marne, trzeba dowiedzieć się, jak tworzyć idealne treści, które przyniosą firmie korzyści. Dobry tekst musi być przekonujący i atrakcyjny dla czytelnika, dopasowany nie tylko do potencjalnej grupy docelowej, ale także do wyszukiwarki. Sekret większej konwersji to konsekwentne stosowanie dobrze napisanych tekstów na twojej stronie internetowej.
Copywriting biznesowy: 9 sprawdzonych lifehacków copywriterki
Poznaj patenty, które zwiększą współczynnik konwersji w twoim biznesie i dadzą przewagę Twojej firmie.
Lifehack 1: Pisz do swojego najlepszego klienta
Dla mnie to dość oczywiste, ale podkreślę, pisz do jednej osoby. Często spotykam się z treściami kierowanymi do wielu osób. Mam mieszane uczucia, kiedy czyta, zdania napisane w drugiej osobie liczby mnogiej. Przecież czytam je tylko ja. Dlatego, zanim zaczniesz pisać tekst dla swojej firmy, wybierz sobie jedną osobę (może to być Twój najlepszy klient) i zwracaj się do niego w swoich tekstach.
Lifehack 2: Słownictwo
Niektóre firmy chcą być postrzegane jako postępowe i światowe marki. Stosują w tekstach różnego rodzaju ozdobniki. Rzeczywiście jest to świetny sposób, by się wyróżnić, tylko czy owa treść trafia do naszych klientów zgodnie z naszymi oczekiwaniami? Najważniejszą zasadą w copywritingu jest pisanie prostym tekstem bez skomplikowanego żargonu, którego czytelnicy nie zrozumieją. Dlaczego to tak istotne? Masz ułamek sekundy, by zainteresować swoją marką osoby, które odwiedzają Twoją stronę, poszukują Twoich produktów i usług w Internecie czy zauważą Cię w social mediach. Oni chcą Cię rozumieć, tylko sam czasem im na to nie pozwalasz.
Lifehack 3: Dostosuj wypowiedź do grupy docelowej
Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że nie ma czegoś takiego jak produkt lub usługa dla każdego. Inaczej komunikację należy prowadzić, jeśli grupą docelową firmy jest młodzież, a inaczej trzeba pisać teksty skierowane do matek czy seniorów. Używaj dokładnie tych słów i zwrotów, którymi komunikuje się Twoja grupa docelowa. To prosty sposób, by potencjalny klient poczuł, że niemal czytasz w jego myślach. Zwracaj uwagę na to, jak przedstawiciele grupy docelowej idealnej dla Twojej marki wypowiadają się na Twoim blogu czy w mediach społecznościowych. Zbyt formalny ton wypowiedzi wcale nie sprawi, że klienci ci zaufają i będą od Ciebie kupować. Pisząc teksty biznesowe na strony internetowe lub do użytku online zachowaj swobodny ton wypowiedzi, dzięki temu klientom łatwiej będzie cię zrozumieć i zwiększysz współczynnik konwersji.
Lifehack 4: Skoncentruj się na swoim kliencie
Większość właścicieli firm i pracowników marketingu popełnia ogromny błąd. Za bardzo skupiają się na faktach i liczbach, wskaźnikach i statystykach. Chcąc udowodnić swoją rację, wybierz jedynie dane istotne dla grupy docelowej. Każdy tekst znajdujący się na firmowej stronie internetowej powinien być dostosowany do potrzeb potencjalnych klientów oraz zoptymalizowany, aby można go było łatwo znaleźć w wyszukiwarkach.
Lifehack 5: Stosuj język korzyści
Idealnie napisane teksty prezentują mnóstwo korzyści, jakie zyskają klienci, gdy zdecydują się na skorzystanie z twoich usług lub produktów. Chcąc zwiększyć sprzedaż i współczynnik konwersji, zachęcić do zapisu na newsletter, zakupu e-booka zadbaj o to, by treści były zorientowane na klienta.
Lifehack 6: Zrozum potrzeby swoich klientów
Dobre przygotowana treść wyjaśni potencjalnym klientom, jakie potrzeby lub problemy rozwiązują oferowane przez twoją markę produkty czy usługi. Znając ich troski i wyzwania dnia codziennego, możesz napisać jeszcze bardziej skuteczne treści.
Lifehack 7: Podziel tekst śródtytułami
Nadal zdarza mi się czytać teksty napisane jednym ciągiem. Twój klient ma mnóstwo różnych opcji online. Na pewno zrezygnuje z czytania przydługawych treści. Podzielenie tekstu na akapity już nie wystarczy. Niezbędne są też podtytuły, bo pomagają zrozumieć, o czym jest dany akapit i ułatwiają czytelnikowi skupienie na czytanym tekście.
Lifehack 8: Dostarczaj klientom unikalnych przemyśleń
Kiedy komuś pomagasz lub czegoś uczysz, zyskujesz jego zaufanie. Pisząc treści, które rozwiązują problemy klientów, podpowiadają im pewne rozwiązania, ułatwiają ich życie (również biznesowe). W ten sposób zachęcasz do częstszego odwiedzania swojej strony internetowej, bloga czy social mediów. Unikalne i oryginalne treści są niezbędne także dla wyszukiwarek.
Lifehack 9: Rozwiej wszelkie wątpliwości
Bywają takie sytuacje, gdy w procesie sprzedażowym robimy wszystko wprost idealnie. Mimo to klienci nadal mają obiekcje. Nie dokonują zakupu produktu lub usługi. Postaw się w ich sytuacji, by wyeliminować wszelkie przeszkody. Odnieś się do ich obaw. Przywołaj emocje, które odczuwają. Odpowiedz na pytania, które sobie zadają. Dostarczając odpowiedzi na dręczące ich pytania i rozwiewając wszelkie wątpliwości, zachęcasz ich do podjęcia decyzji dotyczącej zakupu.
Copywriting biznesowy wyróżni Twoją markę!
Chcesz, aby Twoja marka wyróżniała się na tle konkurencji? Potrzebujesz niesamowitych tekstów, które zostaną znalezione przez wyszukiwarki i zachęcą czytelników do działania. Profesjonalnie napisane teksty to podstawa udanej strategii online, rozwoju twojej marki i budowania jej rozpoznawalności. Zapraszam serdecznie do współpracy. Z prawdziwą przyjemnością napiszę teksty dla Twojej marki – dopasowane do grupy docelowej i wyszukiwarki.
Autor: Renata Zielezińska — kobieta biznesu i aktywna zawodowo mama, prowadząca własny biznes od 2012 roku. Copywriterka SEO, wirtualna asystentka oraz wydawca 3 portali internetowych: portalu biznesowego PolecanyBiznes.pl, magazynu kosmetyczno-urodowego TrustedCosmetics.pl oraz bloga lifestylowego SposobyNaZycie.pl.