Co powstrzymuje kobiety przed budowaniem rozpoznawalności?
Kiedy zaczynasz budowanie marki osobistej ważne jest określenie twoich potrzeb, czyli określenia czego dokładnie potrzebujesz aby ruszyć z miejsca i świadomie zacząć proces budowania rozpoznawalności. Podkreślam budowania, a nie kreowania.
Po pierwsze mylisz potrzeby z obawami, które powstrzymują Ciebie przed mówieniem o sobie, wystąpieniami publicznymi, np live. “Nie lubię siebie na nagraniach” to raczej obawa, brak pewności siebie a nie potrzeba. Potrzebą jest wybór kursu, trenera, który może tego nauczyć. I właśnie ten tydzień miał pokazać, że trzeba jasno określić i sprecyzować Twoje potrzeby aby działać. Zrób listę, która pomoże w robieniu kolejnych kroków.
Czy na pewno jestem gotowa? Lubię być ekspertem tematu.
Potrzebujesz zdecydowanego potwierdzenia, że to ten czas, ten moment, te umiejętności. Bycie idealną i perfekcyjną wcale nie pomaga. Wyznaję zasadę, że lepiej coś zrobić i potem ulepszać, niż tylko o tym mówić, czy marzyć.
Podpowiedź: Napisz na kartce “Jestem gotowa”, albo narysuj swój własny certyfikat, piękny, kolorowy. Za każdym razem jak przyjdzie Ci do głowy myśl, że jeszcze nie teraz, może za chwilę – to popatrz na certyfikat. Przecież nie możesz kwestionować własnej nagrody, którą sama sobie przyznałaś!
Brak czasu.
Oby na pewno? Sama złapałam się dzisiaj, i to kilkukrotnie, na przeglądaniu FB bez celu, tylko po to aby coś poczytać, bezmyślnie oglądać kolejne newsy. A badania pokazują (polecam książkę “Wyloguj swój mózg”), że jesteśmy bardziej ciekawi tego, co jeszcze zobaczymy niż tego, co już widzimy. Twórcy treści robią wszystko, aby tak właśnie było. Dobra, odpowiedz uczciwie, ile siedzisz w sieci bezproduktywnie?
Podpowiedź: Określ czas na siebie, na budowanie swojej marki, konkretnie 15 minut, pół godziny. Ale w tym czasie nie siedzisz na czacie, ale piszesz artykuł, zmieniasz opisy na stronie, pracujesz na tekstami na Twojej stronie.
Systematyczność i regularność.
Wiem, że to zbyt często poddajesz się w swoich działaniach i obietnicach. Pamiętaj jednak, że bez działań nie zobaczysz efektów.
Podpowiedź: pomyśl jaki cykl możesz publikować, określ ile ma mieć odcinków, ilość, daty, godziny zawsze można zmienić później. Kiedy tworzyłam cykl Live z Ekspertem w ramach grupy Make Your Business Better, określiłam, że będzie to 40 nagrań, które są zaplanowane do końca roku. Ale już wiem, że będziemy kontynuować cykl w lekko innej formie.
Potrzeba zobaczenia efektów
“Zrobiłam już tak wiele a nie widzę efektów”. I tu największe pytanie, czy rzeczywiście dostrzegasz co już zrobiłaś, i co ważniejsze, co już masz? Bardzo często wymyślasz nowe projekty, nowe usprawnienia, treści, nie patrząc na to co już posiadasz. Często jest to bardzo wartościowy content. Druga sprawa czy rzeczywiście robisz to co trzeba?
Kolejna z potrzeb to wiedza ogólna o social mediach, tzn co się nadaje na relację na Fb, co na posta a co na Instastories. Jak ustawić dobrą reklamę, żeby nie stracić pieniędzy, itp.
Decyzja czy budować markę na profilu indywidualnym czy tworzyć fanpage. Potrzebą jest określenie jasnej strategii działań, co chcę robić, dlaczego i jaki cel chcesz osiągnąć.
Jak znaleźć idealną formę przekazu dla mnie. W internecie pełno jest wartościowych, bogatych treści, ale także nagrań, które są lekkie, miłe i przyjemne. Warto postawić na innowacyjność a nie nowinki. Zrozumieć co mnie wyróżnia, ale potem utrzymać to w przekazie.