ZMIANA – to podstawowe słowo naszych działań
Dzisiaj miałoby być podsumowanie działań Lady Business Club w czerwcu. Nowy dokument miałam otwarty przez kilka godzin, ale z jakiegoś powodu nie mogłam go skończyć. W pewnej chwili, a właściwie po 4 godzin konsultacji i rozmów z członkiniami poczułam, że to dobry moment, żeby opowiedzieć czym tak naprawdę zajmuje się LBC.
Tak jak kilka organizacji w Polsce organizujemy spotkania, w trakcie których można poznać nowe, wartościowe kontakty (m.in. Brainstorm z Ekspertem czy Spotkania LBC). Zachęcamy także do wymiany wiedzy i doświadczenia biznesowego, tak aby z jednej strony inspirować do działania, ale z drugiej zobaczyć, że już dużo wiemy i umiemy. Tworzymy społeczność, w której kobiety czują się swobodnie, otwarcie komunikują swoje potrzeby przy jednoczesnym poczuciu bezpieczeństwa i zaufania, szczególnie w momencie kiedy dzielą się nowymi pomysłami.
Promujemy działania członkiń – pozycjonujemy ich profile w internecie, szczególnie kładąc nacisk na ich specjalizacje, wyróżnik. Z doświadczenia wiem, że tyle ile kobiet, tyle celów do zrealizowania, bo każda ma inną przeszłość, inny biznes, inny pomysł na siebie. Bez celu jednak jest trudno iść dalej, a co więcej zmierzyć czy ktoś jest zadowolony czy nie.
Jedną z form promocji jest rekomendowanie naszych ekspertek do wystąpień w roli prelegentek podczas konferencji czy warsztatów w całej Polsce, w ramach #brainstormzEkspertem czy wydarzeń naszych prelegentów. Wiele z nich przełamało swoje przekonania i dzisiaj już kolejny raz dzielą się swoją cenną wiedzą z uczestnikami wydarzeń.
Wspieramy także w momentach trudnych, takich, które zaskoczyły, w których kobiety nie przewidziały. W ciągu prawie 8 lat działalności 3 członkinie dotknął hejt w sieci, taki prawdziwy, trudny, dotykający. LBC monitorowała co działo się w sieci, doradzałam co można zrobić, kogo poprosić o pomoc, jak wyjść z tego najmniej boleśnie. Kilka dni temu jedna z nich właśnie wystartowała z nową marką, uśmiechnięta, pełna nadziei i po wielu przejściach. Napawa mnie ogromna radość.
Najwięcej jednak mówimy o dokonywaniu zmian w różnych obszarach, w myśleniu o sobie, zarządzaniu firmą, ale przede wszystkim zmianie swojego wizerunku w internecie. To właściwie taka moja życiowa misja – zachęcić kobiety do świadomego i autentycznego pokazywania siebie w internecie, swojej specjalizacji, pasji, radości z tego co umiemy robić najlepiej. W zgodzie ze sobą, biorąc pod uwagę czas, możliwości finansowe i co ważniejsze gotowość do zmian.
Skutek? Kiedy pytam członkinie co dała Ci nasza organizacja – najczęściej pada słowo ZMIANA! Z uwagi, że największa praca to praca nad wizerunkiem online to w tym zakresie mamy największe doświadczenie. I mimo, że kobiety mówią, że boją się mówić o sobie w internecie, są tymi, które najwięcej pokazują swojego życia prywatnego.
Klub działający przy fundacji Lady Business Club Business Women Foundation to właściwie Agencja Komunikacji i PR, która obecnie wspiera i koordynuje wizerunek ponad 70 kobiet biznesu z całej Polski. Na swojej drodze spotkałam tysiące kobiet, lubię poznawać ich historie i pytam o doświadczenia z budowaniem wizerunku w sieci. Słucham i momentalnie zastanawiam się co jeszcze można zrobić, jak zrobić to inaczej, tak aby dotrzeć do jak największe grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani zakupem produktu i usługi czy nawiązaniem współpracy. Bo z mojej perspektywy wizerunek online to nie tylko ładne zdjęcie i piękne słowa to obietnica pewnych wartości, po których nasz odbiorca zdecyduje czy chce z nami robić biznes.
Trzymam kciuki za wszystkie zmiany w Waszym życiu!
Emilia Bartosiewicz – Brożyna, założycielka i prezes Lady Business Club Business Women Foundation
Chcesz dołączyć do naszej społeczności ? Napisz lady@ladybusinessclub.com
Chcesz już dzisiaj zmienić swoje podejście do biznesu? Zobacz nasze ebooki, znajdziesz w nich mnóstwo konkretnej wiedzy i podpowiedzi oraz narzędzi pomocnych w zarządzaniu biznesem. Zobacz TUTAJ