Rusza ogólnopolska kampania GO digital, która wesprze przedsiębiorcze Polki w transformacji cyfrowej
- Mastercard Strive prezentuje nową platformę cyfrową GO DIGITAL, która dla polskich przedsiębiorczyń prowadzących małe biznesy może stać się kamieniem milowym w ich cyfrowym rozwoju.
- Jedna trzecia małych firm w Polsce prowadzona jest przez kobiety. Jednocześnie, polskie małe przedsiębiorstwa są jednymi z najsłabiej zdigitalizowanych w Unii Europejskiej – pod względem poziomu integracji technologii cyfrowych w działalności biznesowej zajmują 24. miejsce na 27 krajów.
- Program „GO DIGITAL: wspieranie rozwoju cyfrowego i przedsiębiorczości wśród kobiet” zaingurowano w marcu 2024 roku. Projekt adresowany jest do przedsiębiorczyń, które są otwarte na digitalizację swojego biznesu, ale brakuje im pewności siebie i odpowiedniego know-how, aby podjąć kroki w tym obszarze.
Program obejmuje cztery etapy działania: rozpoczyna się od testu poziomującego rozwój cyfrowy każdej firmy. Na podstawie uzyskanego wyniku, przedsiębiorczynie otrzymują odpowiednio dopasowane rekomendacje i wskazówki dotyczące dalszych kroków. Dzięki temu, każdy biznes może liczyć na spersonalizowane podejście w zakresie rozwoju cyfrowego. W kolejnym etapie, właścicielki firm zyskują dostęp do wybranych usług wspierających ich firmy, takich jak np. sesje doradcze, czy warsztaty i moduły szkoleniowe online pomagające w skutecznej integracji odpowiednich narzędzi cyfrowych.
– Jestem pod ogromnym wrażeniem innowacyjności tej platformy oraz kompleksowości pakietu usług. Co ważne, dostęp do wszystkich narzędzi znajduje się w jednym miejscu. Jako właścicielka małej firmy zamierzam stale korzystać z możliwości platformy – mówi Lucyna Przyborek, właścicielka Perfect Vision – sieci salonów optycznych w Warszawie, która jako jedna z pierwszych przedsiębiorczyń miała okazję przetestować platformę.
Kompleksowe wsparcie w jednym miejscu
– Małe firmy stanowią 97% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. To biznesy, które zazwyczaj prowadzone są lokalnie, jednak każdego dnia borykają się z dużymi wyzwaniami, które utrudniają im codzienne funkcjonowanie i wzrost konkurencyjności. Mastercard od lat angażuje się w działania mające na celu wspieranie małych firm oraz pobudzanie kobiecej przedsiębiorczości – to dwa obszary, które wyróżniają się ogromnym potencjałem, jednak potrzebują dodatkowej siły napędowej, aby rozwinąć skrzydła. Jestem niezwykle dumna, że możemy im w tym pomóc – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Kobiety, które dołączą do programu GO DIGITAL mają możliwość zintegrowania odpowiednich narzędzi cyfrowych z codziennymi operacjami biznesowymi. Wsparcie można znaleźć w kilku obszarach, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, HR i well-being, komunikacja, biznes i cyberbezpieczeństwo.
– Oferujemy polskim przedsiębiorczyniom narzędzie, które zapewni im kompleksowe wsparcie cyfrowe. Platforma zawiera ponad 500 różnych porad, rozwiązań, książek i filmów. Jednak najcenniejszym aspektem programu jest szansa na nawiązanie osobistych kontaktów z ekspertami oraz dołączenie do wielu grup wsparcia, co pozwoli przedsiębiorczyniom zbudować wartościowe relacje biznesowe oraz dzielić się osobistymi doświadczeniami i praktykami – mówią Emilia Bartosiewicz-Brożyna i Renata Żukowska z Fundacji LBC, liderki projektu i platformy GO DIGITAL.
Wspieranie przedsiębiorczości w Polsce jest nadrzędnym celem naszej działalności. W ramach programu GO DIGITAL przygotowaliśmy test poziomujący rozwój cyfrowy firm. Jest on podstawowym elementem funkcjonowania platformy. Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w tę współpracę – mówi Eliza Kruczkowska, Dyrektor ds. rozwoju innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju.
Mastercard Strive to globalna inicjatywa Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, której celem jest wspieranie małych firm na całym świecie w rozwoju i budowaniu odporności w gospodarce cyfrowej.
Program GO DIGITAL jest prowadzony przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive oraz lokalnych partnerów: 180heartbeats w zakresie koncepcji kreatywnej i technicznej oraz Polski Fundusz Rozwoju (PFR) w zakresie metodycznym.
Mastercard Strive to globalny program – opracowany przez Mastercard Center for Inclusive Growth i Caribou Digital, którego celem jest budowanie odporności i rozwój ponad pięciu milionów małych firm na całym świecie. Inicjatywa wspiera przedsiębiorstwa w odblokowywaniu dostępu do kapitału i w skuteczniejszym uczestnictwie w rynkach cyfrowych, pomaga małym firmom w pełni wykorzystać ich potencjał jako podmiotów będących motorem wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu. Współpracując z sektorem prywatnym, organizacjami obywatelskimi i rządowymi z całego świata, Mastercard Strive stosuje podejście oparte na technologii cyfrowej i danych, wspierając małe firmy w zwiększaniu wykorzystania technologii cyfrowej i ich potencjału gospodarczego. Mastercard Strive jest finansowany przez Mastercard Impact Fund. Fundusz jest zarządzany przez Center for Inclusive Growth, które wspiera sprawiedliwy i zrównoważony wzrost gospodarczy oraz integrację finansową na całym świecie. Obserwuj Mastercard Strive na Linkedin i zapisz się na newslettera.
O Mastercard Center for Inclusive Growth
Mastercard Center for Inclusive Growth wspiera sprawiedliwy i zrównoważony rozwój gospodarczy oraz włączenie finansowe na całym świecie. Instytucja wykorzystuje podstawowe zasoby i kompetencje firmy Mastercard, w tym analizy danych, wiedzę specjalistyczną i technologię. Jednocześnie zarządza filantropijnym funduszem Mastercard Impact Fund, który jest wykorzystywany do prowadzenia niezależnych badań, realizacji globalnych programów i wzmacniania społeczności liderów opinii i zmian – osób działających na pierwszej linii walki o rozwój, który sprzyja włączeniu społecznemu. Aby uzyskać więcej informacji i być na bieżąco z najnowsze wiadomościami, śledź Centrum na LinkedInie, Instagramie lub zapisz się do newslettera organizacji.
Caribou Digital zapewnia zarządzanie funduszami, partnerstwa edukacyjne oraz usługi badawcze, doradcze i pomiarowe, wspierając organizacje na całym świecie w budowaniu bardziej inkluzywnych i etycznych gospodarek cyfrowych.
O LBC Foundation
Fundacja LBC od 12 lat wspiera małe i średnie firmy prowadzone przez polskie kobiety, aby były konkurencyjne i miały widoczną markę. Fundacja LBC ułatwia wymianę wiedzy między przedsiębiorcami, tworząc możliwości uczenia się i rozwoju umiejętności kluczowych dla sukcesu w biznesie. Motywuje kobiety do skutecznego komunikowania swoich unikalnych propozycji wartości i wyróżniania się na rynku.
Dzięki ponad 280 wydarzeniom biznesowym przeprowadzonym do tej pory, Fundacja LBC stworzyła tętniącą życiem społeczność, w której kobiety-przedsiębiorcy mogą uczyć się, jak rozwijać umiejętności i kompetencje biznesowe, wierzyć w swoje możliwości oraz tworzyć nowe możliwości i powiązania biznesowe. Obserwuj LBC na LinkedIn.
O PFR
PFR (Polski Fundusz Rozwoju S.A.) to rządowa grupa zapewniająca wsparcie finansowe i doradcze mikroprzedsiębiorcom, małym i średnim firmom oraz samorządom lokalnym. Jednym z ich kluczowych priorytetów jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości cyfrowej. W ramach dedykowanego programu przedsiębiorczości PFR wspiera średnie przedsiębiorstwa w ich cyfrowej transformacji poprzez ocenę dojrzałości cyfrowej oraz dostęp do narzędzi cyfrowych, usług doradczych, instrumentów finansowania i wydarzeń.
O 180HB
180heartbeats (180H) to polska niezależna agencja kreatywna z silnymi kompetencjami digitalowymi. 180H zdobyła ponad 400 nagród w branży kreatywnej, w tym 22 EFFIE (nagrody za efektywność komunikacji) i ponad 150 KTR (polskich nagród za kreatywność).
180HB współpracuje z dużymi markami, które dążą do zmian. Dotychczas agencja opracowała skuteczne kampanie multimedialne dla takich firm jak Google, YouTube, Zalando i Converse. Oprócz wiedzy z zakresu brandingu i komunikacji, 180HB posiada duże doświadczenie w projektowaniu i budowaniu platform internetowych zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym.