Internet w życiu Polaków odgrywa coraz większą rolę, kształtując codzienne nawyki i preferencje w zakresie rozrywki, zakupów i komunikacji.
Firma Nexera opublikowała nową edycję raportu o polskich internautach i internautkach. Badanie zrealizowane we współpracy z K+Research pokazuje kluczowe trendy i statystyki z obszaru: e-zakupów, gier online, platform streamingowych, sztucznej inteligencji czy e-administracji.
Z raportu można dowiedzieć się m.in., że:
· 32% Polaków codziennie ogląda w internecie rozrywkowe treści wideo. Królują śmieszne filmiki oraz nagrania w mediach społecznościowych, które częściej wybierają kobiety.
· 40% internautów co najmniej kilka razy w tygodniu gra w gry online. Kobiety również robią to często.
· Kobiety częściej niż mężczyźni zapowiadają, że w najbliższym czasie kupią sprzęt gamingowy.
· Zaledwie co czwarty użytkownik internetu przyznaje, że nie ma konta na żadnej platformie streamingowej (mężczyźni częściej na Netfliksie, kobiety na Disney Plus).
· Częste zakupy online robi 59% badanych.
· Aż 9 na 10 Polaków uważa się za częstych użytkowników sieci.