Pozyskanie ruchu w sklepie internetowym to połowa jej sukcesu. Nie gwarantuje on bowiem tego, że dany użytkownik dokona jakichkolwiek działań w jego obrębie. Jak więc zwiększyć sprzedaż w prowadzonym sklepie internetowym bez inwestowania w generowanie wizyt? Konieczna będzie optymalizacja konwersji. Czym jest CRO? Dlaczego jest ona ważna? Jakie korzyści może przynieść? Tego dowiesz się z poniższego artykułu — zachęcamy do przeczytania!

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji jest odsetkiem użytkowników odwiedzających witrynę sklepu i wykonujących w jej obrębie pożądaną czynność. Aby lepiej uświadomić sobie cały proces, warto wiedzieć, że konwersją jest np. założenie konta, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, dokonanie zakupu czy zarezerwowanie terminu usługi przez odwiedzającego Cię użytkownika. Sam współczynnik konwersji jest zaś stosunkiem liczby konwersji do liczby odwiedzin na stronie.
Conversion Rate Optimization (CRO), czyli optymalizacja współczynnika konwersji, jest zaś złożonym procesem, który polega na zwiększaniu liczby tych podejmujących oczekiwane działanie użytkowników strony. Głównym celem takiej optymalizacji jest wzrost pozyskiwanego zysku.

Dlaczego optymalizacja CRO jest ważna?

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, to zapewne zależy Ci na zwiększeniu pozyskiwanych dochodów. Oczywiście nie będzie to możliwe bez odpowiedniego wypozycjonowania strony, ale to nie wszystko. Bardzo ważna jest optymalizacja konwersji, dzięki której zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że dany użytkownik nie tylko odwiedzi Twój sklep, ale i dokona w jego obrębie założone przez Ciebie działania, zapewniając Ci w ten sposób pośrednio lub bezpośrednio dochód.

Optymalizacja CRO https://sempai.pl/oferta/optymalizacja-konwersji/ to sposób na zjednanie sobie potencjalnych klientów, dlatego też jest ona taka ważna. Dzięki niej możesz sprawić, że korzystanie z Twojej witryny internetowej będzie wygodniejsze i bardziej intuicyjne, a tym samym zachęci użytkowników do konkretnych działań. Jak to możliwe? 
CRO jest procesem umożliwiającym likwidację pojawiających się barier. Zbyt wolno ładująca się strona, nieatrakcyjne treści, nieintuicyjna nawigacja strony czy chociażby brak wersji strony na urządzenia mobilne sprawią, że potencjalny klient opuści taką witrynę. Niwelując te problemy sprawisz, że prowadzony sklep internetowy będzie chętniej odwiedzany, a użytkownika nie będzie już nic hamowało przed doprowadzeniem danego działania do końca.

Jakie zmiany wprowadzić, aby zoptymalizować konwersję?

W ramach optymalizacji konwersji możesz przeprowadzić wiele działań, ważne jest jednak to, byś pamiętał o tym, że jest to proces ciągły. Tylko bieżąca dbałość o konwersję pozwoli Ci na uzyskanie najlepszych rezultatów. Jakie zmiany dokładnie można wprowadzić?

Zadbaj o optymalizację w obrębie:

  • skrócenia czasu ładowania witryny;
  • bezpieczeństwa korzystania ze strony;
  • szaty graficznej;
  • jakości zdjęć;
  • tekstów obecnych na stronie;
  • formularzy kontaktowych;
  • procesu dodawania produktu lub usługi do koszyka;
  • nawigacji strony;
  • układu elementów w witrynie.

Dbaj o aktualność powyższych elementów i ich przystępność dla użytkownika, a przyniesie Ci to znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.

Zrozumienie użytkownika to podstawa sukcesu. Optymalizując konwersję wyłapiesz wszelkie błędy i będziesz w stanie poprawić funkcjonowanie swojego sklepu internetowego. Nie czekaj — zadbaj o CRO i ciesz się efektami, jakie przynosi.

fot. Photo by Carlos Muza on Unsplash

cro | konwersja | optymalizacja konwersji

Czytaj także