Własna strona internetowa – dlaczego warto? 5 kluczowych powodów!

Tylko 64% mikro oraz małych przedsiębiorstw ma własną stronę internetową. Oznacza to, że wypracowanie przewagi konkurencyjnej online jest nadal w Twoim zasięgu. Wystarczy zdecydować się na wydajną witrynę zgodną ze standardami SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz UX (ang. User Experience). Zanim jednak podejmiesz finalną decyzję, dowiedz się, w jakich działaniach może wesprzeć Cię własna strona www.

cyber_folks

Dzisiejszy wpis został przygotowany z myślą o osobach, które:

  • rozpoczynają przygodę z biznesem i nie mają jeszcze strony WWW,
  • chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w Internecie,
  • są zainteresowane wykorzystaniem innowacji technologicznych do efektywniejszego angażowania odbiorców,
  • dążą do poprawy konkurencyjności swojej marki na rynku,
  • nie widzą efektów z posiadania obecnej strony WWW,
  • potrzebują szybko stworzyć własną stronę internetową.

Dlaczego własna strona internetowa jest fundamentem każdego biznesu? 5 kluczowych powodów!

Jakie zalety ma własna strona internetowa?

  1. Wiarygodność firmy – strona internetowa stanowi wizytówkę Twojego przedsiębiorstwa, zwiększając jego wiarygodność. Inwestycja w profesjonalnie zaprojektowaną witrynę świadczy o powadze i zaangażowaniu, budując zaufanie wśród potencjalnych klientów;
  2. Zasięg online – statystyki DataReportal podają, że dostęp do Internetu w 2024 roku ma ponad 5.35 miliarda użytkowników, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi kupującymi;
  3. Dostępność 24/7 – własna strona internetowa pracuje na korzyść Twojej firmy przez całą dobę, umożliwiając klientom zapoznanie się z ofertą, składanie zamówień oraz kontakt w terminie dogodnym zarówno dla użytkownika, jak i właściciela serwisu;
  4. Kontakt z klientami – 84% klientów B2B i B2C twierdzi, że klarowna komunikacja z brandem jest kluczowym czynnikiem zaufania danej firmie. Strona WWW to bezpośredni kanał umacniający relacje i budujący lojalność.
  5. Bezproblemowa aktualizacja treści – w przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, własna strona internetowa umożliwia szybkie i łatwe aktualizowanie informacji. Możesz w tym przypadku błyskawicznie informować klientów o nowych usługach, promocjach czy też zmianach w ofercie, gwarantując interesantom dostęp do najświeższych danych.

Czy własna strona WWW jest lepsza niż social media? Cała prawda!

Social media są skuteczne, jednak nie powinieneś uzależniać od nich swojego biznesu.

Jako użytkownicy nie mamy kontroli nad dostępnością mediów społecznościowych, aspektami prawnymi związanymi z danymi klientów oraz doświadczeniami internautów, które mogą być spowodowane np. przerwami w dostawie.

Wybierając własną stronę WWW, możesz w pełni kontrolować każdy aspekt wpływający na potencjalnych klientów. Mam na myśli m.in. intuicyjność ścieżki konwersji, rozmieszczenie poszczególnych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.

Sprawdź, dlaczego własna strona internetowa jest lepsza niż social media?

Nieograniczona kreatywność

Własna strona WWW pozwala na nieograniczoną kreatywność w prezentowaniu swoich produktów, usług oraz koncepcji marki. Aby wyróżnić się na rynku, możesz wykorzystać różne formaty treści (np. multimedia, interaktywne elementy) w dowolnym kontekście, na najbardziej odpowiedniej powierzchni reklamowej. W przypadku mediów społecznościowych, musisz trzymać się stałych ram, które niekoniecznie będą Ci odpowiadały.

Większa kontrola nad doświadczeniami użytkowników

Własna strona internetowa Google to także szansa na zdecydowanie większą kontrolę nad doświadczeniami użytkowników. Jeżeli witryna działa zbyt wolno, możesz zlecić jej optymalizację web developerowi, uzyskując przy tym satysfakcjonujący wynik rekomendowany przez Think With Google na poziomie 1-3 sekund.

Czy to możliwe w każdym przypadku?

To zależy od wykorzystanej technologii, natomiast jedno jest pewne – na działanie social mediów nie masz żadnego wpływu. Każda awaria lub spowolnienia to strata klientów, a w konsekwencji zmniejszenie rentowności Twojego biznesu.

Budowa strony nie musi być trudna

Obawiasz się, że budowa strony internetowej to wymagający i czasochłonny proces? Nie masz czasu, żeby poświęcić więcej uwagi temu zagadnieniu. Twój budżet również nie jest z gumy. Budowa strony nie musi trwać tygodniami. Rozważ stronę internetową w modelu abonamentowy. Wśród nich znajdziesz kreator _Now, który uwolni zależność Twojego brandu od mediów społecznościowych. Z pomocą rozwiązania utworzysz własną stronę internetową z wynikiem szybkości na poziomie 83 ms, co daje minimum 86 page speed score w dowolnym narzędziu do mierzenia wydajności (np. Google PageSpeed Insights lub GTMetrix).

Więcej o tworzeniu własnych stron internetowych przeczytasz >>>TUTAJ.

 

 


Udostępnij