UNICEF Polska stworzył serię podcastów o tym co NGO może zaoferować biznesowi

Trwa kampania #UNICEFdlaBiznesu, w ramach której UNICEF Polska pyta przedstawicieli biznesu o to, czego oczekują od organizacji społecznych, z którymi współpracują w ramach działań CSR. W tym celu odbyły się warsztaty z udziałem kilkunastu firm. Wspólnie z Voice House i Jarosławem Kuźniarem powstała też seria podcastów, w których zaproszeni goście opowiadają, jak biznes może pomagać odpowiedzialnie i z głową oraz jakie wartości NGO może zaoferować biznesowi.

Seria podcastów „Unicef dla biznesu” jest elementem większej kampanii, realizowanej przez UNICEF Polska od lutego br. W jej ramach odbyły się już warsztaty poświęcone tematyce społecznej odpowiedzialności biznesu, w których udział wzięło kilkanaście firm – polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejszych, ale również zaangażowanych społecznie. Obecnie trwają prace nad publikacją, która będzie uniwersalnym przewodnikiem – zarówno dla sektora NGO, jak i biznesu.

„Podcasty, które zrealizowaliśmy wspólnie z Jarkiem Kuźniarem to rozmowy o tym, jak należy pomagać, by ta pomoc docierała do faktycznie potrzebujących. Ostatnie tygodnie pokazały, że jako naród potrafimy i mamy ogromną potrzebę pomagania. Ważne, żeby ta pomoc była skierowana tam, gdzie jest faktycznie potrzebna. Organizacje takie, jak nasza, mogą w tym realnie pomóc, bo mają wiedzę i doświadczenie, jednak potrzebują skali, którą może zapewnić wsparcie biznesu” – powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Sztuka pomagania w kilku odcinkach

Podcast „Unicef dla biznesu” to seria, składająca się z trzech odcinków. W każdym z nich, Jarosław Kuźniar rozmawia z dwojgiem przedstawicieli świata NGO i biznesu. Gośćmi pierwszego odcinka pt. „Jak NGO może współpracować z biznesem?” byli: Renata Bem i Piotr Piasecki.

“W pierwszym odcinku rozmawiamy, czy dwa różne światy, jakimi są organizacje społeczne i firmy, mające różne motywacje i metody działania, mogą mieć wspólny cel. Jakie są metody budowania partnerstwa i jakie znaczenie dla rozwoju każdej organizacji ma CSR” – powiedział Piotr Piasecki, trener biznesu, prowadzący warsztaty z udziałem kilkunastu firm.

Z kolei w drugim odcinku pt. Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie? Renata Bem rozmawia z Jackiem Wachem z firmy PAGEN, będącej Przyjacielem UNICEF Polska.

“W najnowszym odcinku podcastu #UNICEFdlaBiznesu rozmawiamy o tym, jakie korzyści z działalności społecznej wynosi biznes, jak wygląda współpraca biznesu z NGO oraz jakie wyzwania stoją przed jedną i drugą stroną, w momencie podjęcia współpracy. Angażujemy się w różne przedsięwzięcia o charakterze społecznym, dumnie wspierając UNICEF Polska i dlatego chętnie podzieliłem się naszymi doświadczeniami w tym zakresie” – powiedział Jacek Wach, Dyrektor ds. Marketingu firmy PAGEN.

Podcast jest dostępny tutaj:

  1. https://voicehouse.co/odcinki/unicefdlabiznesu-1-jak-ngo-moze-wspolpracowac-z-biznesem/
  2. https://voicehouse.co/odcinki/unicefdlabiznesu-2-czy-polski-biznes-jest-wrazliwy-spolecznie/

oraz na popularnych platformach podcastowych.

Ostatni odcinek z serii #UNICEFdlaBiznesu zostanie opublikowany 28.04.2022 r.

Akcja UNCIEF dla biznesu:

Kampania UNICEF Polska jest unikalną inicjatywą w skali Polski i świata. Organizacja chce przedefiniować standardy współpracy sektora NGO i biznesu, podkreślając, że obie strony są beneficjentami takich działań. W warsztatach z UNICEF Polska udział wzięli przedstawiciele znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw, a także mniejsze, ale zaangażowane społecznie firmy: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY (najnowszy startup byłego prezesa PizzaPortal – Piotra Kruszyńskiego), Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Celem spotkania było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Przez dwa dni uczestnicy pod okiem trenera biznesu szukali nowych rozwiązań, korzystając z technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Szczegółowe wnioski i wytyczne do współpracy pomiędzy firmami i organizacjami społecznymi zostaną zebrane i udostępnione w postaci przewodnika, którego premiera planowana jest na tegorocznym Europejskim Kongresie Gospodarczym. Jednym z elementów kampanii UNICEF dla biznesu jest także cykl podcastów.

Więcej o UNICEF Polska: UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy! Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu, niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl


Udostępnij