Marka w sieci: marzyłaś kiedyś o byciu w blasku fleszy?

Budowanie marki w sieci przypomina trochę bycie w blasku fleszy, a właściwie obecność w sieci na tym właśnie może się szybko skończyć. W budowaniu marki osobistej i widzialności w sieci nie może chodzić tylko o magiczne 5 minut i zwrócenie uwagi Twojego odbiorcy tylko przez ulotną chwilę.

Nie mam telewizora a właściwie telewizji kablowej, zdecydowałam sie postawić na oszczędność czasu i zamiast gapić się bezmyślnie w magiczne pudło w nadziei na coś co mnie zaciekawi oglądam tylko wybrane filmy i tylko wtedy kiedy mam rzeczywiście czas i ochotę. Telewizyjne zaległości nadrabiam w domu moich rodziców w trakcie weekendowych wizyt. Najzabawniejsze jest to, że mogę nie oglądać danego serialu miesiącami, ale kiedy akurat trafię na jakiś odcinek to i tak zawsze wiem o co chodzi.

Dziś między jedną reklamą a drugą trafiłam na show “Ostre cięcie”, pominę kwestie poziomu i specyfiki tego programu, a skupię się na ostatnim zdaniu wypowiedzianym przez właścicielkę, której salon fryzjerski przechodził metamorfozę pod czujnym okiem ekspertów – stylistów fryzur. Powiedziała, “że zawsze marzyła aby odwiedził ją jeden z tych ekspertów i być w blasku fleszy”. Dodam, iż program skupia sie na metamorfozie salonów fryzjerskich, czyli właściwie chodzi o poprawienie wizerunku salonu, jakości obsługi, ale przede wszystkim zwiększeniu ilości klientów. Ale UWAGA właścicielka najbardziej marzyła o byciu w blasku fleszy…

Budowanie marki w sieci przypomina trochę bycie w blasku fleszy, a właściwie obecność w sieci na tym właśnie może się szybko skończyć. W budowaniu marki osobistej i widzialności w sieci nie może chodzić tylko o magiczne 5 minut i zwrócenie uwagi Twojego odbiorcy tylko przez ulotną chwilę.

Kiedy zdecydujesz sie być widzialna w sieci, zadbaj o to, aby trwało to jak najdłużej, albo inaczej, aby nigdy się nie skończyło i abyś robiła to prawidłowo. Od czego zacząć aby zaraz nie skończyć?

Przede wszystkim odpowiedz sobie na kilka pytań;

  • Dlaczego chcesz zwiększyć swoją rozpoznawalność w internecie?
  • Co chcesz osiągnąć poprzez Twoją obecność w internecie?
  • Po czym poznasz, że Twoja marka jest dostrzegana w sieci przez Twoich odbiorców?

Jeśli choć na na jedno z tych pytań odpowiesz – ponieważ chcę być podziwiana i mieć swoje 5 minut – to już dzisiaj zapomnij  o budowaniu Twojej marki w sieci. To proces, który trwa nieco dłużej i nigdy się nie kończy, a przede wszystkim wymaga zaplanowanych działań, pracy, konsekwencji i świadomości.

Następny krok: Zapomnij, że jakikolwiek Twój profil w internecie jest profilem prywatnym, każdy Twój ruch jest widoczny i nie zniknie za jakiś czas. Jesli chcesz pisać lub pokazywać swoje szaleństwa, imprezy to uwierz, że nie zostanie to w kręgu tylko Twoich znajomych. Internet jest potęgą i to, co dzisiaj uważasz za niewinne zdjęcie, jutro może być wykorzystane na bilbordzie ustawionymi pod Twoim oknem.

Spójrz krytycznym okiem i z dystansem do opublikowanych przez Ciebie zdjeć, czy są to zdjecia, które pomagają Twojej marce, wzmacniają ją, są pożyteczne dla Twoich klientów?Zanim puścisz coś w obieg zastanów się czy to Ci pomoże czy zaszkodzi?

Skieruj flesze na Twoje doświadczenie. Zamiast skupiać sie na chwilowym “wow” pokaż innym swój profesjonalizm, doświadczenie, wiedzę poprzez miejsca, wydarzenia, spotkania, w których bierzesz udział. Brałaś udział w konferencji jako prelegent – zrób zdjęcie i powiedz o tym. Otrzymałaś nagrodę za swoje osiągnięcia pokaż to światu.  I uwierz, że blask komentarzy z pewnością pozytywnie Cię zaskoczy.

I najważniejsze – zastanów się i uczciwie sobie odpowiedz: Czy jesteś gotowa na pokazanie siebie innym? Czy jesteś gotowa na mówienie o sobie? Czy chcesz pokazać światu kim jesteś, co robisz i w czym jesteś najlepsza? Największe obawy kobiet biznesu, z którymi pracuję to głosy: inni powiedzą, że się chwalę, gwiazdorzę; gdzie jest granica między życiem prywatnym a zawodowym; jakie treści trzeba publikować, czy to co powiem nie będzie zbyt banalne.

Budowanie marki w internecie to konsekwentna praca, która bez uczciwości wobec siebie, autentyczności, zaangażowania może skończyć się tylko na jednorazowym przejściu po czerwonym dywanie.

Autor: Emilia Bartosiewicz – ekspert budowania marki osobistej w internecie, wspólnik w Business Unlimited, założycielka Lady Business Club, redaktor naczelna portalu ladybusiness.pl, współzałożycielka Akademii Marki z Klasą. Zamienia anonimowość w rozpoznawalność. Od 5 lat pracuje z przedsiębiorcami nad zwiększeniem ich rozpoznawalności w internecie i budowaniem ich profilu publicznego.


Udostępnij