Komunikacja bez barier – recenzja książki Beaty Kozyry

Masa przykładów wziętych z codziennego życia pokazujących jakie są podstawowe błędy i bariery w komunikacji zarówno w pracy jak i w domu. Tona dowcipów i anegdot. Kilogramy ilustracji. Garść ćwiczeń i testów. Przystępny język. Wartościowe podpowiedzi. Praktyczne narzędzia. To wszystko znajdziecie w jednej książce Beaty Kozyry: Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym.

Świat idzie do przodu, a wraz z nim kolejne pokolenia Igreków i Zetów sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji. Pokolenia „teleinformatyczne” w przeważającej mierze wykorzystują do porozumiewania się social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają im pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak z drugiej zubożają ludzkie relacje. Żadne, nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią bowiem zwykłej rozmowy, dialogu, wzajemnego zrozumienia, bliskości. Ale rozmawiać tak, aby się wzajemnie rozumieć, aby rozmowa była prawdziwym dialogiem, trzeba się najpierw nauczyć.

Nieumiejętne komunikowanie się utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. Osoby, które potrafią się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują zatrudnienie czy pozyskują klientów, są doceniani w pracy, mają udane związki oraz relacje z dziećmi czy z przyjaciółmi. Efektywne komunikowanie się jest podstawą w relacjach biznesowych, rodzinnych i uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać naprawdę efektywnie, porzucili swoje monologi na rzecz wartościowych dialogów i zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i w życiu prywatnym. Potwierdzają to nie tylko moje wieloletnie obserwacje, ale również wiele badań przeprowadzonych przez naukowców na całym świecie – pisze Beata Kozyra we wstępie.

rys-kate-bauer-6Z książki Komunikacja bez barier dowiesz się między innymi:

  • jakie są podstawowe błędy i bariery w komunikacji i jak sobie z nimi radzić,
  • jakie są podstawowe narzędzia utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu,
  • jak sobie radzić z emocjami i reakcjami swoimi i innych,
  • jak rozmawiać, szanując innych i zachowując szacunek dla siebie,
  • jak dzięki komunikacji bez przemocy żyć w harmonii z innymi i budować pozytywne relacje osobiste i zawodowe.

Wybrane opinie o książce:

Mamy taki „zgiełk” różnych narracji… Jest mnóstwo nadawców, ale nie ma odbiorców. To trochę tak, jakby były miliony stacji radiowych, ale nikt by nie słuchał ich sygnału. Każdy siedzi w swojej stacji i nadaje.

Wojciech Eichelberger, psycholog, psychoterapeuta, pisarz

Żadna pojedyncza konwersacja nie gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynić

Susan Scott, autorka książki OdWażne rozmowy

Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak wielka jest moc porozumienia i jak destruktywna siła nieporozumień. Na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji – a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.

Jacek Santorski, założyciel Akademii Psychologii Przywództwa 

Jeśli jesteś: mężem bądź żoną, dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny, rodzicem bądź dzieckiem, nauczycielem lub uczniem, szefem bądź pracownikiem… to niewątpliwie jest to książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ jest to bardzo praktyczny poradnik z przykładami problemów w komunikacji, jakie przydarzają się każdemu, oraz prostymi podpowiedziami, jak ich unikać i jak poprawić relacje międzyludzkie za pomocą odpowiedzialnego porozumiewania się. A do tego napisana z poczuciem humoru i ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer.

O autorce:

Dr Beata Kozyra – trener biznesu, coach, wykładowca, doktor nauk o zarządzaniu oraz konsultant i menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Jako coach i trener specjalizuje się zarówno w rozwoju osobistym (Life Coach), jak i w coachingu menedżerskim (Executive Coaching).  Specjalista w dziedzinie innowacyjnego zarządzania strategicznego a także samorozwoju w takich obszarach, jak: podejmowanie decyzji, zarządzanie sobą w czasie, wyznaczanie celów, planowanie, samomotywacja, efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie swojego potencjału. Jest autorką bloga codziennielepsi.com. Współpracowała z ponad 50 firmami, dla których realizowała projekty doradcze związane z wdrażaniem strategii, jak również projekty szkoleniowe i coachingowe.  Jest autorką ponad 30 artykułów z dziedziny zarządzania oraz autorką książek jak np.: Zrozum siebie i zrealizuj marzenia oraz Praktyczne zarządzanie zmianą.


Udostępnij