„Jak tworzyć content w social mediach? Kilka praktycznych wskazówek”
Posiadasz firmowy fanpage na social mediach i zależy Ci na tym, by publikowane treści przyciągały klientów? A może dopiero zastanawiasz się nad tym, czy i jak zaistnieć w mediach społecznościowych? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Dobrze prowadzone social media to ogromna pomoc w nawiązywaniu nowych relacji biznesowych i pozyskiwaniu klientów. Tworzenie contentu, który zaciekawi i sprawi, że odbiorcy zostaną z Tobą na dłużej, nie jest łatwe. Istnieje jednak kilka sposobów na zwiększenie swoich szans na to, by publikowane treści docierały do Twojej persony i, w dłuższej perspektywie, generowały zyski dla firmy.
Na początek: opracuj strategię
Swoje działania w sieci warto rozpocząć od opracowania szczegółowej strategii. W tym celu zastanów się:
- dlaczego chcesz prowadzić fanpage/posiadać stronę internetową;
- kim jest Twoja persona (Twój potencjalny klient) – gdzie mieszka, ile ma lat, jakie ma problemy, plany, marzenia, czym się zajmuje, interesuje;
- jakie usługi/produkty masz do zaoferowania, co chcesz sprzedawać.
Pamiętaj o tym, jak ważne jest planowanie i myślenie długofalowe. Spontaniczne działania mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Opracowana wcześniej strategia sprawi, że będziesz wiedział, co robić, a także łatwiej zweryfikujesz to, czy Twoje plany i cele udaje się realizować.
Co, jak i kiedy pisać?
Zastanów się, jak często chcesz publikować posty/relacje/rolki, ile czasu możesz przeznaczyć na pisanie, by nie zaniedbywać innych obowiązków. Być może jesteś w stanie publikować codziennie, a może znajdziesz przestrzeń na dwa-trzy posty tygodniowo. Nie zapominaj także o odpowiadaniu na komentarze, jakie pojawiają się pod Twoimi publikacjami.
Jeśli chcesz odnieść sukces w social mediach i zyskać zaangażowaną społeczność, twórz treści, które niosą wartość, zaciekawiają i inspirują Twoich odbiorców.
- Dziel się swoją wiedzą, a także pokaż, czy oferowane przez Ciebie produkty mogą rozwiązać potencjalne problemy Twoich klientów, jak zmieni się ich życie, jeśli skorzystają z Twoich usług.
- Czytasz rozwojowe, motywujące książki? Zrób zdjęcie i dołącz cytat, który może spodobać się innym.
- Od czasu do czasu pokaż, jaki jesteś prywatnie: czym się interesujesz, jak spędzasz wolny czas. Publikuj relacje, w których Twoi klienci zobaczą Cię, usłyszą Twój głos, poznają Twoją energię, Ciebie. Słowem: zobaczą, czy jest wam ze sobą po drodze, a potem ewentualnie polubią.
- Pokaż także, jak wygląda Twoja firma „od środka”: kto w niej pracuje, jak powstają produkty, jak przygotowujesz je do wysyłki, pakujesz…
- Pochwal się opiniami i rekomendacjami od zadowolonych klientów.
Publikując treści na social mediach, dopasuj język do swoich odbiorców. Będzie to łatwe, jeśli wcześniej sam poznałeś/opracowałeś swoją personę. Przykładowo: jeśli Twoja grupa docelowa to osoby z wyższym wykształceniem, prowadzące własną działalność, dla których ważny jest rozwój osobisty, unikaj młodzieżowego slangu czy potocznego języka. Pisz tak, by potencjalni klienci wiedzieli, że jesteś specjalistą w swoim fachu.
Działaj długofalowo
Na sukces firmy, także w świecie online, pracuje się latami. Dlatego myśl holistycznie, planuj, działaj, ale… bądź cierpliwy. Nie zniechęcaj się, jeśli po kilku tygodniach na Twoim fanpage’u nie przybędzie aż tylu obserwujących, na ile liczyłeś, a Ty nie zyskasz nowych klientów. Ty w dalszym ciągu realizuj swój plan. Właściwa strategia i systematyczne działania ZAWSZE działają.
Autorka: Izabela Tomiczek-Pitlok – kobieta pełna mocy, inspiratorka, nieustannie motywująca innych do działania. Zawodowo: specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online, pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”. Więcej: https://kobiecychallenge.com/