Jak otworzyć własny E-sklep? Praktyczny poradnik dla kobiet
E-sklep może być dobrym pomysłem na kobiecy biznes szczególnie dla pań, które poszukują niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy. Jak to zrobić podpowiada specjalista z zakresu e-commerce.
Otwarcie własnego sklepu on-line nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku można znaleźć firmy, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi. Od czego zacząć decydując się na własny e-sklep podpowiada Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo w Eniro Polska, wskazując 10 najważniejszych kroków:
1 Sprawdź jaką masz konkurencję i jak wyglądają e-sklepy w „Twojej” branży.
2 Przygotuj realistyczny biznes plan.
3 Wymyśl nazwę i domenę.
4 Zarejestruj firmę i dopełnij formalności: od założenia konta firmowego po kasę fiskalną.
5 Wybierz odpowiednie rozwiązanie CMSowe.
6 Podpisz umowę z firmą kurierską.
7 Nawiąż współpracę z serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay) i zintegruj ze swoim sklepem.
8 Przygotuj regulamin e-sklepu.
9 Pamiętaj o promocji swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.
10 W przypadku jakichkolwiek problemów zwróć się do firmy, która udzieli Ci profesjonalnego wsparcia przy zakładaniu e-sklepu.
Korzystając z praktycznych wskazówek można krok po kroku przygotować się do otwarcia własnego e-biznesu. Kolejny etap to umiejętne zarządzanie e-sklepem, jego obsługa i promocja.
W niektórych obszarach związanych z marketingiem naszego e-biznesu warto zastanowić się nad skorzystaniem z zewnętrznego wsparcia. Pomoc ta może dotyczyć np. wykonania sesji zdjęciowej albo przygotowania profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.
E-sklep jest opłacalnym biznesem, jak potwierdza aż 87% właścicieli e-sklepów – respondentów badania PBS na zlecenie Eniro Polska. Co więcej, dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa głównym źródłem utrzymania. Warto więc zaryzykować i postawić na kobiecy biznes w sieci.
Źródła: „Badanie e-sklepów” badanie PBS na zlecenie Eniro Polska, 2016