Helena Rubinstein – Polka która wyszła naprzeciw kobiecemu pięknu
Helena Rubinstein to jedna z najbardziej znanych marek kosmetycznych na całym świecie. To wysoka półka w dziedzinie makijażu i pielęgnacji. Dziś jest ogromną machiną, która powstała z czystej pasji. Produkty powstające przez laboratoriach Rubinstein są tworzone z myślą o potrzebach kobiecego piękna.
Polka z pochodzenia, która w pogoni za miłością przeprowadza się do Austrii a następnie do Australii. Tam oczarowała wszystkie kobiety swoją cudowną, jasną cerą, którą zawdzięczała kremom z filtrem UV. Wykorzystała ten atut i zrobiła z niego ogromny biznes. W wieku 31 lat, za pożyczone pieniądze, otworzyła w Melbourne swój pierwszy salon. Sprzedaż jej kosmetyków sprowadziła na nią ogromną fortunę. Helena była jedną z najbogatszą kobietą swoich czasów na całym świecie.
Fenomen Heleny tkwił w tym, że trzymała rękę na pulsie i myślała strategicznie. Doskonale rozumiała biznes, potrzeby konsumentów i starała wychodzić im naprzeciw. Myślała innowacyjnie, co miało przełożenie na sprzedawane przez nią produkty. Jej sukces zrodził się z ciężkiej pracy, uporu i wiary we własne możliwości. Wiele też zawdzięcza własnej ciekawości i chęci poszerzania swojej wiedzy w temacie kosmetologii. Nie zrażały jej porażki – były dla niej motywacją.
Produkty Rubinstein stały się kultowe, bo były tym, czego kobiety potrzebowały. Zmieniły całkowicie makijażową (i pielęgnacyjną) grę kobiet na całym świecie. Dlatego ich ceny od początku były niemałe – Niektóre kobiety nie kupią niczego, jeśli to będzie za tanie – tłumaczyła. Dlatego też za jej kremy płacono równowartość jednego wynagrodzenia. W zawrotnym tempie jej biznes się rozrósł na skalę światową i uczynił Rubinstein Carycą Piękna.
Sukces Polka zawdzięcza nie tylko wysokiej jakości swoich kosmetyków, ale i ich innowacyjnemu zastosowaniu. Produkty, które wypuściła na rynek były czymś, co zrewolucjonizowało makijaż kobiet. Było to coś czego jeszcze nikt inny nie wymyślił. Znajomość potrzeb swoich klientów jest kluczem w biznesie, a Helena doskonale o tym wiedziała. Przedstawiła kobietom takie nowości jak wodoodporna maskara, róż do policzków, zalotkę czy wcześniej wspomniane kremy z filtrem. Jej innowacje do dziś są kultowe i prawdziwym miłośniczką piękna ciężko jest wyobrazić sobie życie bez nich.
Helenie Rubinstein nie straszny jest też kryzys – wręcz przeciwnie, jest w stanie zrobić dochodowy interes. Podczas kryzysu w 1928 roku sprzedaje wszystkie udziały w swojej firmie za 8 milionów dolarów, a gdy krach na giełdzie mija rok później, odkupuje je za zaledwie 2 miliony. Wykorzystała również II wojnę światową do współpracy z armią, sprzedając im płyny do zmywania twarzy, kremy przeciw oparzeniom i podkłady do kamuflażu. W sytuacjach teoretycznie felernych pod kątem biznesu, ona jest w stanie przekręcić to na swoją stronę i odnieść przy tym niebywały sukces.
Madame Rubinstein, bo tak o niej mówiono, jest idealnym przykładem na to, że powinno się wykorzystywać każdą dawaną przez życię okazję. Ona tak właśnie zrobiła i odcisnęła się w historii jako Caryca Piękna i do dziś kobiety dziękują jej za to co dla nich zrobiła. Jej spuścizna do dziś cieszy się ogromnym zadowoleniem.
Cytaty:
- “Ciężka praca trzyma zmarszczki zdaleka od mózgu i ducha”
- “Nie ma brzydkich kobiet, są tylko leniwe”
- “Nigdy nie robiłam liftingu twarzy. Wolałabym jednak zliftingować swoją duszę. Efekt byłby prawie ten sam”
- “Ludzkie relacje polegają na komunikacji. Biznesowy żargon powinien być zakazany na rzecz prostej angielszczyzny. Prostota jest oznaką prawdy i jednym z kryteriów piękna. Kompleksowość może być sposobem ukrywania prawdy.”