MK: Fascynują mnie podróże, dzięki którym można poznać ciekawych ludzi, odkryć nowe miejsca, otworzyć się na inne wartości, ale także zrozumieć siebie. Wiele mi dała podróż do Indonezji i wizyta u lokalnej szeptunki. Niezwykłe doświadczenie. Zaczęłam nawet pisać książkę…o szamanizmie, który jest – o dziwo – dla mieszkańców Indonezji tabu.

EB: W zeszłym roku po raz pierwszy zorganizowałaś wydarzenie, które łączyło biznes i sztukę. Skąd ten pomysł?

MK: Dzięki prowadzeniu wydawnictwa poznaję ciekawe osoby. Nie tylko poetów, ale także aktorów, pieśniarzy, malarzy, projektantów, ludzi biznesu. Rozmowy z nimi uświadomiły mi, że kultura bez biznesu i biznes bez kultury nie mogą funkcjonować, a jednocześnie nie zawsze potrafią współpracować. Obie strony nie rozumieją swoich potrzeb i oczekiwań. Dlatego postanowiliśmy (projekt Kultura i Biznes organizuję z Rafałem Czachorowskim i jego Fundacją Duży Format) rozpocząć nowy projekt. Cykliczne wydarzenia będą się odbywały w Warszawie, Katowicach i Sopocie. W pierwszym (w Teatrze Kamienica) udział wzięły niezwykłe kobiety, między innymi Grażyna Torbicka, Justyna Sieńczyłło i Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes – Benz był gł. Partnerem). Organizując wydarzenia z cyklu Kultura i Biznes chcemy pokazać, że pasję można przekuć w sukces i biznes. I że wspieranie kultury buduje pozytywny wizerunek firmy. Niby oczywiste, a jednak sporo jeszcze do zrobienia. Chcemy także promować utalentowanych, mniej znanych twórców. Znam wielu artystów, którzy powinni odnieść międzynarodową karierę, a jednak pozostają w niszy. Nie umieją walczyć o pieniądze i nie potrafią zadbać o swoje interesy. I występują często w roli ofiary, że nikt nie pomaga. A pomagać chcą, tylko trzeba do odpowiednich osób i firm dotrzeć. Chcemy wspierać dialog między ludźmi kultury i biznesu.

EB: Co jest Twoją misją w życiu? Co chcesz pozostawić po sobie?

MK: Dobre wspomnienie….ważne, że pozostaną książki, które wydałam. Może będą ważne również dla kolejnych pokoleń?

EB: Z czego jesteś w życiu najbardziej dumna?

MK: Chyba z faktu, że poetyckie wydawnictwo, mimo burz i naporów, nieustannie trwa od 26 lat i ma się coraz lepiej.

Magdalena Koperska – Właścicielka poetyckiego Wydawnictwa ANAGRAM, inicjatorka projektu: Kultura i Biznes. Absolwentka Wydziału Filologii Polskiej ze specjalizacją Animacja Kultury UW, Studium: Zintegrowany marketing medialny, przy Wydziale Dziennikarstwa UW. Przez kilka lat pracowała w agencji First PR, obsługując międzynarodowe koncerny, jak Absolut czy DuPont. Członkini Lady Business Club

Emilia Bartosiewicz – redaktor naczelna LadyBusiness.pl, założycielka Lady Business Club, właściciel firmy Imagine Yourself Sp z o.o., ekspert budowania marki osobistej w internecie.

Czytaj także