„Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają” – relacja z Wieczoru Biznesowego w Zatoce Sztuki

Czy każdy stanie się bohaterem własnego życia i odniesie osobisty oraz biznesowy sukces? Być lub nie być na rynku stawia przedsiębiorcę przed niełatwymi wyborami. Dlatego ważne jest aby, wtłoczeni w konkurencyjny rynek, nie zapominali, że przede wszystkim liczy się jakimi ludźmi stają się w biznesie.

Na pierwszym wspólnym Wieczorze Biznesowym zorganizowanym przez dwa całkowicie odmiennie działające kluby biznesowe – lokalny Pomorski Klub Biznesu oraz ogólnopolski Lady Business Club – bardzo wyraźnie określono, że w biznesie, który zapewnia finansowy dobrobyt oraz powodzenie w życiu osobistym, chodzi zawsze o coś więcej.

Jeśli potrafisz zacytować własny kodeks wartości, ten, którym posługujesz się na co dzień, to na 100% wiesz co jest w twoim życiu najważniejsze. Recepta na sukces?

Być wiernym sobie, odkrywać i realizować osobistą pasję, stawiać przed sobą wielkie cele oraz solidnie pracować na rzecz wspólnego dobra, oto podsumowanie, które wynika z wystąpień prelegentów oraz rozmów kuluarowych uczestników wieczoru.1509

Oba kluby zdecydowanie stawiają na wspieranie, rozwój oraz integrowanie środowiska przedsiębiorców Pomorza oraz przedsiębiorczych kobiet z terenu całej Polski. Spotykając się, następuje wymianaróżnych perspektyw właścicieli i właścicielek firm, osób o unikatowej wiedzy i doświadczeniach. Nowe pomysły, między innymi, jak członkowie obu klubów mogą poznać się i współpracować w wymiarze całej Polski, są bezcenne i nigdy nie mogłyby powstać bez tego spotkania. WIEMY, ŻE W JEDNOŚCI SIŁA, ALE TO RÓŻNORODNOŚĆ POZWALA SIĘ ROZWIJAĆ, iść na przód.

1510Dlaczego razem? Czy istnieją gotowe do przekopiowania rozwiązania, które gwarantują rozwój MŚP i zapewnią im wygraną w starciu z konkurencją? Czy istnieje inna opcja niż rzucanie się w ocean pełen rekinów? Dr Zdzisław Nieckarz przedstawił najnowsze wyniki badań, które pokazują dobitnie, że ci którzy widzą w rywalizacji jedyną opcję należą do około 90 % Polaków. I ta zdecydowana większość będzie jeszcze długi czas walczyć o udział w rynku, poświęcając temu cały posiadany kapitał społeczny.
W co wierzą ci pozostali? Pozostałe kilkanaście procent stawia na współpracę i tworzenie przestrzeni dla różnorodności. Niewątpliwie członkowie obydwu klubów PKB i LBC oraz ich sympatycy opowiadają się po stronie kooperacji.

Różnorodność jest potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej, dzięki któremu organizacje mogą pozyskać ludzi o rozmaitych talentach i punktach widzenia, mogących poradzić sobie ze złożonością i z niepewnością wciąż zmieniającego się środowiska w XXI wieku. Innymi słowy, poprzez różnorodność osiągniesz przewagę konkurencyjną. Jeżeli tego nie będziesz należycie robić utracisz ją. John R. Schermerhorn, Zarządzanie. Kluczowe koncepcje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

1601Wiceprezes PKB – Marcin Kołakowski, cytując najnowsze dane dotyczące rozwoju rynku pomorskiego, wskazuje na jego dynamiczny rozwój i ogromny potencjał. A to oznacza, że duża konkurencja w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw wymaga innego spojrzenia na konkurowanie. Odpowiedzią może być kooperacja oraz cobranding prowadzący do obniżenia kosztów sprzedażowych i marketingowych.

Agnieszka Kuehl – członkini Lady Business Club, międzynarodowy trener biznesu w budowaniu strategii salonów kosmetycznych i SPA – w swoim wykładzie „Jak zdobyć swój pierwszy milion”, wskazała na całkowite przemeblowanie własnego, stereotypowego myślenia o robieniu biznesu. Zaproponowała zdobycie przewagi rynkowej poprzez znokautowanie konkurencji. Chcąc wejść na szczyt musisz być jedynym i bezkonkurencyjnym w tym co robisz, tylko wtedy zostawisz daleko w tyle konkurencję tym samym znokautujesz jej wyniki.

Ewa Czertak, ekspert personal branding, prezes Akademii Marki z Klasą, wskazała jak bardzo zmieniły się sposoby pozyskiwania klientów na przestrzeni ostatnich 20 lat. Od uproszczonego rozumienia procedur obsługi klienta w postaci dialogu prowadzonego z klientem z pogranicza dobrych manier, do współcześnie stosowanych wysublimowanych technik kreowania potrzeb klienta i wpływania na jego emocje. Świadome korzystanie z marki własnego nazwiska prowadzi do rozwoju efektywnych relacji biznesowych, opartych na zaufaniu i biznesowych powiązaniach.

O wykorzystaniu potencjału marki własnego nazwiska w rozwoju biznesu opowiedziała Anna Pestilenz, właścicielka Hotelu Szafir, członkini LBC oraz adeptka programu Akademii Marki z Klasą „Bądź widzialna Marką”. Sukces biznesowy Anny Pestilenz można podsumować jednym zdaniem: „Prawdziwy sukces to nie kariera, lecz pozostanie panem swojego losu i możliwość decydowania, co będzie się robić w życiu, za które tylko my odpowiadamy”.

W trakcie trwania Wieczoru Biznesowego po raz pierwszy wręczono certyfikaty ukończenia I Edycji Programu Personal Branding Bądź widzialną Marką. Otrzymały je: Marzena Niewiarowska, Iwona Wierzbicka, Joanna Radko – Mozoluk, Katarzyna Łęcka, Monika Staniecka. W sposób nadzwyczajny zostały uhonorowane osiągnięcia Anny Pestilenz, która oprócz certyfikatu otrzymała prawo do wykorzystania, na materiałach reklamowych Hotelu Szafir, chronionego prawnie znaku „Marka z Klasą”, przyznawanego za wybitne osiągnięcia w rozwoju marki osobistej.

1508Wyjątkowości spotkaniu nadał catering przygotowany przez Hotel Szydłowski, wino wyselekcjonowane przez Dolio Vini, a oprawę artystyczną uświetniły obrazy z Pracowni Artystycznej Beaty Pluty oraz elektryzujący występ Pauliny Czapli.

Partnerzy spotkania:

Partnerzy główni: Hotel Szydłowski, Kamaro Sp.J oraz MR24.

Partnerzy: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Dolce Vita Instytut Piękna, Dolio Vini, Motorhouse, Zatoka Sztuki, Fun Decor, Altra Dea couture, Victoria Bramin Studio, Srebrny Dzwon Hotel Spa w Kadynach, Grupa wydawnicza Harmonia Universalis, Wise Care, Biosensual, Piersi w Spa, Pracownia artystyczna Beata Pluta, Pure Jatomi Fitness, Motoraporter, Gdański Instytut Rozwoju, Lubrow Browar Gdański, Insource Marketing & PR Agency, Itaka, wellU, Larens, Gordon Blackler Photography

Partnerzy medialni: Radio Gdańsk, Magazyn Prestiż, Express Biznesu, trojmiasto.pl, Magazyn Dolce Vita, ladybusiness.pl, kobiecepasje.pl, my3miasto.pl, firmer.pl, pomorski.info, gwe.pl

Lady Business Club to prestiżowy klub dla właścicielek firm – kobiet, ceniących ogólnoludzkie wartości w życiu i w biznesie. To również sieć społecznościowa, w której klubowiczki – mogą nawiązać nowe relacje biznesowe. To miejsce przyciąga kobiety, które świadomie budują sieć kontaktów i poszukują czegoś więcej niż spotkań towarzyskich. Pragną poznawać siebie, rozwijać i kształtować umiejętności, chętnie wspierają się, dzielą pasją i doświadczeniem.

Pomorski Klub Biznesu to inicjatywa właścicieli firm i kadry zarządzającej pomorskiego biznesu. Członkowie Klubu aktywnie wspierają się w kontaktach zawodowych i towarzyskich, rozwijając i propagując inicjatywy, postawy i działania – sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości i przedsiębiorców Pomorza. Celem Klubu jest przede wszystkim integracja środowiska pomorskiego biznesu, wymiana doświadczeń, a także tworzenie przestrzeni dla szeroko rozumianej współpracy osób, firm oraz instytucji.

Akademia Marki z Klasą to projekt stworzony przez Ewę Czertak i Emilię Bartosiewicz. Akademia buduje i rozwija SILNE MARKI przedsiębiorców na terenie całej Polski. To jedyna w swoim rodzaju kompleksowa propozycja łącząca w procesie budowania osobistej marki działania wizerunkowe z rozwojem osobistym. Akademię tworzy sprawdzony zespół ekspertów w dziedzinach: personal branding, coaching, etykieta , osobisty marketing w sieci, e-wizerunek, stylizacja ubioru, fotografia biznesowa.

fot. Gordon Blackler

Więcej zdjęć ze spotkania TUTAJ