Z sondażu* przeprowadzonego przez Answear.LAB wynika, że 89 proc. respondentek doświadczyło wsparcia wśród kobiet spoza rodziny. Jednocześnie z deklaracji uczestniczek sondażu wynika, że 95 proc. jest zdania, że potrafi uważnie wsłuchać się w historię drugiej kobiety, a 97 proc. deklaruje, że zauważa i docenia sukcesy kobiet. Mimo to 15 proc. ankietowanych deklaruje, że nie znajduje czasu na pielęgnowanie więzi z kobietami, które są dla nich ważne i wnoszą wartość do ich życia.

Wyniki sondażu wskazują też, że 81 proc. jego uczestniczek czerpie z wiedzy i doświadczenia kobiet spoza rodziny, a co trzecia ankietowana chciałaby mieć swoją mentorkę. Zdaniem 92 proc. respondentek kobiety potrafią działać wspólnie.

Z ideą siostrzeństwa, jako wsparcia wśród kobiet, zgadza się 84 proc. uczestniczek sondażu. Ponad połowa (56 proc.) respondentek uważa, że słowo „siostrzeństwo” powinno zostać wprowadzone do słowników języka polskiego. Według informacji, jakie marka otrzymała od Rady Języka Polskiego, wyraz ten nie jest dość powszechnie używany. W słownikach znajdziemy tylko „braterstwo”, które odnosi się także do kobiet.

Answear.LAB podejmuje temat siostrzeństwa podczas spotkania Sisterhood Treasure z ekspertkami: Olgą Kozierowską, założycielką Fundacji Sukces Pisany Szminką, Aliną Adamowicz, psycholożką i założycielką Akademii Pozytywnych Kobiet, oraz Magdą Mołek, dziennikarką, twórczynią kanału „W moim stylu”.

Kolekcja Answear.LAB Sisterhood Treasure

Answear.LAB zwraca uwagę na siłę siostrzeństwa również swoją nową kolekcją Sisterhood Treasure oraz sesją zdjęciową, w której udział wzięły siostry – top modelka Monika „JAC” Jagaciak i lekkoatletka Anna Jagaciak.

Chcemy, by kobiety poczuły się silne i piękne, nosząc stylizacje od Answear.LAB. Jednocześnie zachęcamy je, by budowały wspólne relacje oparte na zaufaniu i zrozumieniu – mówi Agnieszka Pruchnik, Brand Director Answear.LAB.

W kolekcji znalazły się ubrania i dodatki, które w nowoczesny i kobiecy sposób interpretują styl power dressing – m.in. skórzane garnitury, trencze, komplety i suknie, a także obuwie nawiązujące stylem do projektów Yves’a Saint Laurenta czy domu mody Gucci. Minimalistyczne kroje łączą się z kwiatowymi i geometrycznymi wzorami, przezroczystościami oraz materiałami o wyrazistej fakturze. Po raz pierwszy w swojej historii Answear.LAB wprowadza również kolekcję ręcznie wykonanej biżuterii z kamieni naturalnych.

*Sondaż przeprowadzono metodą CAWI na grupie 238 kobiet. 15 proc. badanych ma mniej niż 35 lat, 40 proc. – 35-45 lat, a 45 proc. powyżej 45 lat. 18 proc. pochodzi ze wsi, 30 proc. – z miasta do 100 tys. mieszkańców, 23 proc. – z miasta 100-500 tys. mieszkańców, a 29 proc. – z miasta powyżej 500 tys. mieszkańców. 21 proc. ma wykształcenie podstawowe lub średnie, a 79 proc. – wyższe.

Źródło: Materiały prasowe

Answear.LAB | siostrzeństwo | sonda | sondaż kobiet

Czytaj także