Anonimowość stanowi tu bardzo istotny element. Ludzie kryjąc się za ekranami swoich monitorów wylewają swoje rozgoryczenie, frustracje, a czasem nawet złość i nienawiść ponieważ zdają sobie sprawę z braku konsekwencji, które mogą ponieść. Dokładnie taki sam łańcuch zachowań możemy zaobserwować w przypadku publikowania negatywnych opinii na temat różnych firm. Czym zatem będzie tu ochrona wirtualnego wizerunku? Niczym innym, jak zespołem przedsięwzięć, który ma na celu stworzenie swoistego parasola bezpieczeństwa, który będzie chronił firmę, czy też markę, przed tego typu anonimowymi atakami. Szkalujące i kłamliwe opinie najczęściej mają na celu podważenie rzetelności podmiotu, jakości oferowanych przez niego usług lub produktów. Bardzo często możemy spotkać się tu z określeniami takimi jak „oszuści” lub „złodzieje”. Nasza bierność niestety może być surowo ukarana.

Dlaczego walka z takimi wpisami jest obecnie aż taki istotna?

Media ulegają ciągłej ewolucji, za którą czasem trudno nadążyć. Pisząc media, głównie myślę w tym momencie o Internecie, ponieważ telewizja, radio i prasa już od dawna regularnie tracą swoje zasięgi, a co ważniejsze – swoją wpływowość. Ludzie przeskakują na różne platformy społecznościowe i fora dyskusyjne, których pojawia się coraz więcej. Liczba publikowanych treści w Internecie sprawia, że filtrowanie informacji wartościowych, a co ważniejsze prawdziwych jest bardzo trudne. Nagle okazuje się, że wszyscy tworzymy olbrzymi kanał informacyjny, jednocześnie z niego korzystając. Według badań 92 % internautów czyta opinie opublikowane przez innych przed zakupem, a aż 74% z nich, nie zawsze świadomie, na ich podstawie potrafi zmienić swoją decyzję. W kwestii wspomnianej wyżej prawdziwości publikowanych treści – nikt jej nie weryfikuje, a jednocześnie mamy do czynienia z bardzo dziwnym zjawiskiem zaufania do osób dla nas kompletnie anonimowych. Zgodnie z badaniami szacuje się na, iż 89% użytkowników bezkrytycznie wierzy w opinie i komentarze, które przeczyta.

Ochrona wizerunku kluczem do rozwoju

Wszystkie przedstawione wyżej informacje i dane dają nam wgląd w specyfikę problemu. Jest to bardzo charakterystyczne zagrożenie z dwóch powodów. Przede wszystkim jest stosunkowo nowe, wiele osób spotyka się z nim po raz pierwszy nigdy wcześniej o tym nie słysząc, przez co nie wie jak reagować. Po drugie, ma ono wymiar abstrakcyjny. Uderza w niezwykle istotny a jednocześnie niematerialny komponent firmy, czyli jej wizerunek. Należy jednak pamiętać, że konsekwencjami ataków na wizerunek, w formie negatywnych i kłamliwych komentarzy w internecie, są jak najbardziej realne straty finansowe.

Źródło: Apostołowie opinii to nowatorski projekt stworzony z myślą o nowoczesnej ochronie wizerunku podmiotów gospodarczych, marek oraz osób prywatnych w internecie.

Największa i najskuteczniejsza agencja ochrony wirtualnej reputacji w Polsce, posiadająca wieloletnie doświadczenie w branży. Projektuje kompleksowe rozwiązania i opracowuje strategie dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Dostarcza niestandardowe recepty na radzenie sobie z problemem danego klienta.

marka w sieci | michał fedorowicz | wizerunek w internecie

Czytaj także