Z tego powodu przedsiębiorcy chętniej korzystają z promocji poprzez platformę reklamową Google AdWords, z której korzysta już 1,2 mln światowych biznesów.** Ale żeby AdWords regularnie nagradzało firmę nowymi klientami, musi ona być na taką reklamę gotowa.
W internecie trafiasz do wszystkich wszędzie
Platforma AdWords zdobyła gwiazdorską sławę znajdując firmom klientów gotowych do zakupu, jako że reklamy tekstowe i graficzne serwisu pasują pod zainteresowania użytkowników. Dzięki popularnemu modelowi rozliczeń od kliknięcia, reklamy w AdWords są w centrum e-marketingu biznesów od jednoosobowych firm aż po duże korporacje.
Odpowiednia wiedza o działaniu platformy AdWords w praktyce pomaga osiągnąć zwroty z inwestycji w kampanie reklamowe mierzone w setkach procent. Jednak takie wyniki to nie cuda, a odpowiednie przygotowanie do startu reklamy i jej ciągła optymalizacja.
– Reklamy na platformie AdWords potrafią szybko pokazać efekty, bo można mierzyć skuteczność każdej wiadomości reklamowej i stale poprawiać jej wyniki. Jednak to bardzo zaawansowany system reklamowy, który wymaga eksperckiej opieki – od kreacji fraz idealnie dobranych pod użytkowników, aż po bieżącą optymalizację kampanii pod stały wzrost ruchu. Żeby firma cieszyła się efektami z tych reklam, potrzebne są: zespół z praktyką w prowadzeniu dobrych kampanii, najlepiej na kilku rynkach sprzedaży, a także przyjazna dla użytkownika strona, które wespół pozwolą „zmonetyzować” pracowicie zebrany ruch – stwierdza Sławomir Węgliński, Koordynator Reklam w Google z wrocławskiej firmy Eactive, zajmującej się zwiększaniem widoczności marek w Internecie.
Lista kontrolna – co musi zrobić firma?
Jeśli reklamy Google mają być filarem marketingu marki w sieci, trzeba nad nimi pracować tak samo mocno, jak nad stroną www, mailingami, bloggingiem, czy Social Media. Dlatego działania na platformie AdWords mogą spokojnie zająć nawet cały etat.
- Oferta firmy w reklamie musi być dokładnie sprecyzowana
Aby wybrana forma reklamy była skuteczna należy zadbać o jej treść oraz sposób kierowania. Przykładowo w linkach sponsorowanych, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google znaczącym działaniem jest dobranie odpowiednich fraz, pod które reklama będzie się wyświetlać. Reklama na np. słowo„Buty” będzie tak trudna jak przenoszenie góry, a wcale nie mamy pewności, że dzięki niej na stronę internetową trafią te osoby, na których nam najbardziej zależy. Jeśli oferta się czymś wyróżnia to warto to zaznaczyć w reklamie oraz dokładnie sprecyzować frazę, na którą będzie się ona wyświetlać w wyszukiwarce, np. „Buty ręcznie robione – 130 modeli” – to dla ludzi bardziej wyjątkowa propozycja, gdzie firma ma szansę prześcignąć w wynikach rywali.
Podobnie „Kredyt” jest zbyt ogólny, ale „Kredyt do 50,000 zł bez prowizji” swoim przekazem przekonuje zdecydowanie lepiej. O taką unikalność należy zadbać. Ludzie szukają konkretnych produktów, szybkiej dostawy, gwarancji czy też darmowych zwrotów. Z tego powodu firma musi najpierw wyszczególnić swoją ofertę jednocześnie uwzględniając jej najważniejsze zalety.
- Strona firmy musi być gotowa na sprzedaż
Portal ma za zadanie wyraźnie wytłumaczyć ofertę i jej zalety, a także powinien prowadzić odwiedzających przez cały proces zakupu. Liczy się jakość strony docelowej, więc musi się ona charakteryzować przejrzystością i prostotą w obsłudze, inaczej użytkownicy po chwili znikną.
Przykładowo e-sklep z narzędziami budowlanymi potrzebuje przejrzystego systemu kategorii produktów oraz czytelnych informacji o ich zastosowaniu. A przyszli pacjenci gabinetu dentystycznego oczekują dokładnego opisu oferowanych usług, a nawet rejestracji online, żeby szybko załatwić sprawy związane z wizytą.
- AdWords musi działać z innymi narzędziami
Marketing online działa skutecznie przy użyciu różnych form reklam Google, np. można połączyć linki sponsorowane oraz remarketing, dzięki któremu angażujemy klientów ponownie i zachęcamy do powrotu na stronę internetową.
Reklamy na platformie AdWords mogą przynieść firmie maksimum efektów w połączeniu z np. pozycjonowaniem strony i cyklem maili retargetingowych w postaci newsletterów, porad lub zniżek. Żeby klienci chcieli odwiedzać stronę, jej content musi być szczery, błyskotliwy i spersonalizowany pod ich potrzeby.
- Do takiej reklamy potrzeba specjalistów do pracy
Reklamy będą przyciągały uwagę, jeśli przygotują je specjaliści Google AdWords. Dlaczego? Ponieważ jest tak dużo do zrobienia. Pracują oni nad doborem fraz, kreacją reklam i dysponowaniem budżetu pod najlepsze efekty dla firmy. W AdWords najszybsze efekty sprzedażowe przychodzą wtedy, gdy o reklamy dba osoba doświadczona, będąca na bieżąco z aktualnymi trendami.
Każda kampania Digital Marketing wymaga pracy na kilku polach jednocześnie. Jest content marketing, pozycjonowanie SEO, a także bieżąca obsługa strony www.
Firma osiągnie największe korzyści z AdWords, dbając o jakość reklam i ekspercką kontrolę ich treści oraz planowanych wyświetleń. To tylko pozornie proste zadanie, aby w kilku słowach czy jednym obrazem zaciekawić internautę na tyle, aby przeszedł na naszą stronę www, zaciekawił się nią i na końcu zakupił nasz produkt lub usługę. Zadecyduje o tym zaledwie kilka sekund…
Źródła:
* PMR – Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015–2020
** Word Stream: WordStream – 25 Fast Facts About AdWords