Maksimum mocy z reklam AdWords – 4 zasady, które zwiększą zyski firmy

Internet to obecnie królestwo sprzedaży. Szybsze, bardziej rentowne, gdzie możemy zmierzyć prawie każdy ruch użytkownika. Dowodem na jego potęgę jest ciągły wzrost polskiego rynku e-sprzedaży, który jest już warty 33 mld złotych, czyli 5% wartości krajowego rynku handlu detalicznego.*

adwords

Z tego powodu przedsiębiorcy chętniej korzystają z promocji poprzez platformę reklamową Google AdWords, z której korzysta już 1,2 mln światowych biznesów.** Ale żeby AdWords regularnie nagradzało firmę nowymi klientami, musi ona być na taką reklamę gotowa.

W internecie trafiasz do wszystkich wszędzie

Platforma AdWords zdobyła gwiazdorską sławę znajdując firmom klientów gotowych do zakupu, jako że reklamy tekstowe i graficzne serwisu pasują pod zainteresowania użytkowników. Dzięki popularnemu modelowi rozliczeń od kliknięcia, reklamy w AdWords są w centrum e-marketingu biznesów od jednoosobowych firm aż po duże korporacje.

Odpowiednia wiedza o działaniu platformy AdWords w praktyce pomaga osiągnąć zwroty z inwestycji w kampanie reklamowe mierzone w setkach procent. Jednak takie wyniki to nie cuda, a odpowiednie przygotowanie do startu reklamy i jej ciągła optymalizacja.

– Reklamy na platformie AdWords potrafią szybko pokazać efekty, bo można mierzyć skuteczność każdej wiadomości reklamowej i stale poprawiać jej wyniki. Jednak to bardzo zaawansowany system reklamowy, który wymaga eksperckiej opieki – od kreacji fraz idealnie dobranych pod użytkowników, aż po bieżącą optymalizację kampanii pod stały wzrost ruchu. Żeby firma cieszyła się efektami z tych reklam, potrzebne są: zespół z praktyką w prowadzeniu dobrych kampanii, najlepiej na kilku rynkach sprzedaży, a także przyjazna dla użytkownika strona, które wespół pozwolą „zmonetyzować” pracowicie zebrany ruch – stwierdza Sławomir Węgliński, Koordynator Reklam w Google z wrocławskiej firmy Eactive, zajmującej się zwiększaniem widoczności marek w Internecie.

Lista kontrolna – co musi zrobić firma?

Jeśli reklamy Google mają być filarem marketingu marki w sieci, trzeba nad nimi pracować tak samo mocno, jak nad stroną www, mailingami, bloggingiem, czy Social Media. Dlatego działania na platformie AdWords mogą spokojnie zająć nawet cały etat.

  1. Oferta firmy w reklamie musi być dokładnie sprecyzowana

Aby wybrana forma reklamy była skuteczna należy zadbać o jej treść oraz sposób kierowania. Przykładowo w linkach sponsorowanych, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google znaczącym działaniem jest dobranie odpowiednich fraz, pod które reklama będzie się wyświetlać. Reklama na np. słowo„Buty” będzie tak trudna jak przenoszenie góry, a wcale nie mamy pewności, że dzięki niej na stronę internetową trafią te osoby, na których nam najbardziej zależy. Jeśli oferta się czymś wyróżnia to warto to zaznaczyć w reklamie oraz dokładnie sprecyzować frazę, na którą będzie się ona wyświetlać w wyszukiwarce, np. „Buty ręcznie robione – 130 modeli” – to dla ludzi bardziej wyjątkowa propozycja, gdzie firma ma szansę prześcignąć w wynikach rywali.

Podobnie „Kredyt” jest zbyt ogólny, ale „Kredyt do 50,000 zł bez prowizji” swoim przekazem przekonuje zdecydowanie lepiej. O taką unikalność należy zadbać. Ludzie szukają konkretnych produktów, szybkiej dostawy, gwarancji czy też darmowych zwrotów. Z tego powodu firma musi najpierw wyszczególnić swoją ofertę jednocześnie uwzględniając jej najważniejsze zalety.

  1. Strona firmy musi być gotowa na sprzedaż

Portal ma za zadanie wyraźnie wytłumaczyć ofertę i jej zalety, a także powinien prowadzić odwiedzających przez cały proces zakupu. Liczy się jakość strony docelowej, więc musi się ona charakteryzować przejrzystością i prostotą w obsłudze, inaczej użytkownicy po chwili znikną.

Przykładowo e-sklep z narzędziami budowlanymi potrzebuje przejrzystego systemu kategorii produktów oraz czytelnych informacji o ich zastosowaniu. A przyszli pacjenci gabinetu dentystycznego oczekują dokładnego opisu oferowanych usług, a nawet rejestracji online, żeby szybko załatwić sprawy związane z wizytą.

  1. AdWords musi działać z innymi narzędziami

Marketing online działa skutecznie przy użyciu różnych form reklam Google, np. można połączyć linki sponsorowane oraz remarketing, dzięki któremu angażujemy klientów ponownie i zachęcamy do powrotu na stronę internetową.

Reklamy na platformie AdWords mogą przynieść firmie maksimum efektów w połączeniu z np. pozycjonowaniem strony i cyklem maili retargetingowych w postaci newsletterów, porad lub zniżek. Żeby klienci chcieli odwiedzać stronę, jej content musi być szczery, błyskotliwy i spersonalizowany pod ich potrzeby.

  1. Do takiej reklamy potrzeba specjalistów do pracy

Reklamy będą przyciągały uwagę, jeśli przygotują je specjaliści Google AdWords. Dlaczego? Ponieważ jest tak dużo do zrobienia. Pracują oni nad doborem fraz, kreacją reklam i dysponowaniem budżetu pod najlepsze efekty dla firmy. W AdWords najszybsze efekty sprzedażowe przychodzą wtedy, gdy o reklamy dba osoba doświadczona, będąca na bieżąco z aktualnymi trendami.

Każda kampania Digital Marketing wymaga pracy na kilku polach jednocześnie. Jest content marketing, pozycjonowanie SEO, a także bieżąca obsługa strony www.

Firma osiągnie największe korzyści z AdWords, dbając o jakość reklam i ekspercką kontrolę ich treści oraz planowanych wyświetleń. To tylko pozornie proste zadanie, aby w kilku słowach czy jednym obrazem zaciekawić internautę na tyle, aby przeszedł na naszą stronę www, zaciekawił się nią i na końcu zakupił nasz produkt lub usługę. Zadecyduje o tym zaledwie kilka sekund…

Źródła:

* PMR – Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015–2020

** Word Stream: WordStream – 25 Fast Facts About AdWords