Ze swoimi klientami pracuję nad budowaniem własnej marki w biznesie dotykajać elementów mowy ciała, dress codu, lingwistyki, zarządzania emocjami, postaw mentalnych i zachowań. I to, co najbardziej w nich cenię, to odwagę do zmiany. Brak świadomości utrudnia zmianę, ale obserwuję na co dzień ludzi, którzy żyją ze świadomością, lecz bez chęci działania. Jak bardzo zdaja sobie sprawę z tego, że wizerunek i sposób myślenia właściciela firmy wpływa na jej rozwój…

Popełnianie błędów wizerunkowych jest formą nauki, ale tylko w okresie dojrzewania i młodości. Prowadzenie własnego biznesu wymaga świadomości, działania i dojrzałości.

Jesteś Kobietą Sukcesu i obrót Twojej firmy zależy od tego jak budujesz relacje z klientami i partnerami biznesowym, a te relacje zależą od tego jak widzą i oceniają Cię inni. Jeżeli jesteś właścicielem agencji nieruchomości to nie sprzedajesz mieszkań, tylko poczucie bezpieczeństwa, jeżeli masz firmę kosmetyczną – nie oferujesz produktów i usług lecz pewność siebie, urodę i lepsze samopoczucie, jeżeli masz salon samochodowy z luksusowymi samochodami – sprzedajesz prestiż i poczucie ważności.

Czy patrząc teraz na siebie z roli obserwatora ze 100% pewnością kupiłabyś od siebie samej poczucie bezpieczeństwa, prestiż, urodę i lepsze samopoczucie, czy powierzyłabyś sobie swoje zdrowie, spokój, rodzinę i wygląd? Jaką wizytówką tych wartości jesteś? Jaką jesteś wizytówką swojej firmy i na ile jesteś spójna z jej wizerunkiem?

Twój wizerunek odzwierciedla Twój profesjonalizm i szacunek do klienta.

Gdybyś miała odpowiedzieć teraz na pytanie – co robisz każdego dnia, aby budować swój wizerunek – to co by to było? W którym momencie dnia kształtujesz swoją markę osobistą? Które z poniższych kategorii pielęgnujesz najbardziej a na które w ogóle nie zwracasz uwagi?

– Co myślę o sobie, świecie i ludziach? W jaki sposób traktuję siebie i innych?

– Jak rozwiązuję problemy i konflikty? Czy w ogóle umiem to robić?

– W jaki sposób opowiadam o swojej firmie i ile jest we mnie pasji, którą potrafię przekazać mojemu rozmówcy?

– Co komunikuję swoim ciałem? Pewność siebie czy uległość biznesową?

– Co pokazuje moja twarz w rozmowie z klientem i partnerem? Jak często uśmiecham się szczerze do siebie i innych a jak często ukrywam złość, gniew, brak poczucia pewności siebie czy strach?

– Co komunikuję swoim ubiorem – klasę, styl i niezależność czy luz i swobodę codzienności, a może nie obchodzi mnie to? Jak bardzo mój stój odpowiada profesjonalizmowi i specyfice firmy, którą reprezentuję?

– Jak dobieram biżuterię? Przypadkowo czy ze świadomością biznesową?

– Co wiem o makijażu wieczorowym i dziennym?

– Jak dbam o swoje ciało i zdrowie?

– Jak bardzo jestem pewna siebie w zakresie zasad etykiety biznesowej i savoir vivre?

– W jaki sposób zarządzam swoim emocjami w gniewie, strachu czy smutku? Jak radzę sobie ze stresem w ważnych sytuacjach firmowych?

– Co robię, aby rozwijać swoją wiedzę, kompetencje i świadomość?

– Jakie informacje o sobie przekazuję innym w sieci?

Twój wizerunek to fundament budynku czyli podstawa funkcjonowania Twojej firmy. Co zatem dzieje się z konstrukcją budynku, gdy fundament składa się z nieprzemyślanych elementów…?

Autor: Magdalena Koźmala: Master & Team coach, trener biznesu, specjalista mowy ciała i budowania wizerunku w biznesie www.ksgroup.com.pl

Jeśli jesteś zainteresowana udziałem w warsztacie podczas, którego nauczysz się jak świadomie budować swój wizerunek poprzez mowę ciała zapisz się na najbliższy warsztat prowadzony przez Magdalenę. Szczegóły TUTAJ

 

mowa ciała | wizerunek kobiety

Czytaj także