Kobiety boją się porażki i podważenia ich kompetencji
Przed dzieleniem się wiedzą z innymi, kobiety większości powstrzymuje obawa przed hejtem, podważeniem kompetencji i krytyką. Polski zwracają uwagę także na swój wygląd, nie są dostatecznie pewne siebie . Jak wynika z raportu, ponad 60% ankietowanych kobiet z wykształceniem wyższym obawia się, że ich wiedza i kompetencje nie są wystarczające do publicznego dzielenia się wiedzą. Aż 63% ankietowanych kobiet boi się krytyki swoich kompetencji.
Lęk przed porażką odczuwa większa część ankietowanych kobiet z wykształceniem wyższym – 62% z wykształceniem licencjackim (107 ze 171), 57% ankietowanych z wykształceniem magisterskim (401 na 702), oraz 60% (32 osoby z 53) z wykształceniem doktorskim.
Z przeprowadzonego badania wynika że, kobiety w Polsce nie czują się ekspertkami, zaledwie 120 kobiet z 1019 (11%) uznało się za ekspertkę na 5. Jednak wśród kobiet z wykształceniem wyższym 49% (457) uważa, że wysokie poczucie własnej wartości definiuje eksperta.
Aż 418 (41%) z ankietowanych chce się dzielić wiedzą, ale zwleka. Często podawanym powodem jest brak wystarczającej wiedzy. Jednak 62% (654 z 1019) kobiet zaznaczyło ma problem z zarabianiem na wiedzy, bo uważa, że ich usługa musi być idealna.
W przygotowaniu badania oraz jego opracowaniu zaangażowana była Janina Bąk – specjalistka od badań statystycznych.
Zobacz raport >>>TUTAJ<<<
19 lipca, Raport “Jesteś ekspertką! Uwierz w to!”, będzie dostępny w wersji PDF wraz z komentarzami znanych i cenionych ekspertów.
W ankiecie wzięło udział 1088 osób, w tym 1019 kobiet, 61 mężczyzn i 8 osób, które nie oznaczyły płci. Z racji dużej dysproporcji na potrzeby raportu przygotowane zostało omówienie 1019 głosów kobiet.
W badaniu udział wzięło 1019 kobiet z całej Polski, które w większości mieszkają w miastach wojewódzkich i mają wyższe wykształcenie. Największy odsetek ankietowanych to kobiety w wieku od 31 do 40 roku życia, zajmujące się branżami marketingu, biznesu, rozwoju osobistego czy rękodzieła, zatrudnione na etacie bądź pracujące na własny rachunek.
O pomysłodawczyni Raportu: Ola Gościniak, Jestem Interaktywna
Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, blogerka, autorka książki “Bądź Online” oraz książkoplaneru “Rok w biznesie online”, mentorka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka.
Od 2015 r. pomaga kobietom z całej Polski w realizacji ich interaktywnych marzeń i osiągnięciu niezależności finansowej na własnych zasadach. Przeszkoliła już ponad 50 tys. Polek. Pokazuje im, jak stworzyć stronę WWW od podstaw, jak założyć sklep internetowy czy rozpocząć biznes online. Z sukcesem tworzy zaangażowaną społeczność Jesteśmy Interaktywne.
Laureatka w XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku w kategorii Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu oraz Lady Business Awards w kategorii Przedsiębiorcza Kobieta to TY. Znalazła się w TOP 20 wpływowych blogerów 2018, 2019, 2020 i TOP 30 2017 w rankingu JasonHunt. Prelegentka i mówczyni na wielu branżowych wydarzeniach.
Absolwentka informatyki na Politechnice Poznańskiej, grafiki projektowej w Collegium Da Vinci oraz coachingu biznesowego w WSKZ. Swoją pierwszą stronę internetową stworzyła jeszcze w podstawówce, 20 lat temu. Od tamtej pory ma ich na swoim koncie ponad 500
Źródło: Materiały prasowe.