„Marka naszym centrum zainteresowania” – co zrobić aby te zainteresowanie było skupione właśnie na naszej marce? Czym się wyróżnić wśród konkurencji?

Można wyodrębnić kilka istotnych, powiązanych  ze sobą elementów, które tworzą unikatową tożsamość i wizerunek firmy. Są to:

  • trafne logo
  • kolorystyka
  • fonty czyli czcionki, krój pisma
  • materiały reklamowe
  • strony www

Większość firm tonie w spisie baz firm, stają się transparentni. Aby  tak się nie stało musimy zadbać o podstawy, a podstawą jest między innymi logo.

Jakie powinno być LOGO?

  • powinno być związane z branżą
  • nie może być podobne do loga innej firmy
  • powinno być proste
  • nie może wprowadzać w błąd

Uwaga: pamiętajmy o umowie przeniesienia praw autorskich do naszego logo.

Drugim ważnym elementem jest KOLOR MARKI.

5

W trakcie kreowania marki musimy podjąć decyzję jakimi kolorami będzie promowała się nasza firma. Według naukowców nasz potencjalny klient w ciągu pierwszych 90 sekund podejmuje decyzję czy chce z nami rozpocząć współpracę czy też nie.

Kolejnym elementem przy tworzeniu reklamy jest FONT czyli czcionka. Musimy pamiętać aby była nie tylko ładna, ale przede wszystkim czytelna. To ona przekazuje odbiorcy czy firma jest nowoczesna, czy może bazuje na tradycji i nie śledzi najnowszych trendów.

6

Jak już będziemy posiadaczem loga, koloru i czcionki nie zapominajmy o dobranych i nowoczesnych materiałach reklamowych oraz o stronie www. W dzisiejszym świecie nowych technologii możliwe jest przygotowanie idealnej strony internetowej, warto jednak pamiętać o kilku podstawowych elementach:

  • musi być dostosowana do urządzeń mobilnych
  • zaawansowana technologicznie
  • aktualna, czyli wszelkie informacje na temat firmy, produktu powinny być wpisywane na bieżąco
  • oparta na nowoczesnych systemach tzn np wordpress lub joomla

Autor: Marlena Siłkowska, właścicielka Pracownia Reklamy PIXART

identyfikacja wizualna | marlena siłkowska | pixart

Czytaj także