A warto wiedzieć, że wiele firm opiera swój biznes właśnie na bezpłatnym dzieleniu się wiedzą – doradcy finansowi, specjaliści od marketingu i sprzedaży, styliści, trenerzy itp. Wiedzą, że nawet dając dużą dawkę know-how, klienci co najwyżej zrozumieją lepiej dane zagadnienie, ale sami nie wprowadzą w życie rad. Autor wideo staje się więc automatycznym wyborem – zleceniobiorcą, który daną usługę wykona już odpłatnie

W miarę jak content marketing zyskuje na popularności, dzielenie się know-how staje się więc bardzo popularnym narzędziem wizerunkowym, ale i sprzedażowym.

Czy moją firmę na to stać?

Ostatnia wymieniona przeze mnie obawa staje się często pierwszą. Możesz realizować wideo przy niewielkim budżecie, a nawet za darmo. Własnym sprzętem, nawet smartfonem, we własnym biurze, z darmowej platformy do webinarów itd. Możesz i jeśli potrafisz robić to dobrze – rób to. Jeśli jednak chcesz uzyskać bardziej profesjonalny efekt, a wiedz, że odbiorcy mają do wyboru coraz więcej takich treści i ich wymagania rosną, to warto w nie zainwestować. Również po to, by nie martwić się o technikalia, a także zyskać dodatkowe narzędzia promocji (np. platformy do webinarów umożliwiają rekrutację uczestników i promocję – wysyłkę newsletterów, chat, ankiety). Produkcja jednego filmu może wynieść już nawet kilkaset złotych, a abonamenty na platformy do webinarów zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych.

W budżecie 3-4 tys. można wyprodukować serię pigułek wiedzy, które zasilą działania content marketingowe nawet na kilka miesięcy. Przy budżecie 50-60 tys. można zaprojektować dedykowaną strategię wideo i systematycznie produkować wideo (live i VOD) przez cały rok – pod okiem ekspertów, którzy nie tylko zdejmą z nas ciężar zarządzania produkcjami, ale czuwają nad realizacją strategii, analizują na bieżąco wskaźniki publikacji i przygotowują raporty wraz z rekomendacją dla kolejnych produkcji – wyjaśnia Honorata Galwas.

Wideo rządzi w internecie i na razie nic nie wskazuje, aby ten trend miał się odwrócić. Według prognoz Cisco w 2019 roku 90 proc. treści w sieci będą stanowiły treści wideo.  Warto poszukać pomysłu na wykorzystanie wideo w promocji swojej firmy, szczególnie, że jest to narzędzie łatwo dostępne, dużo tańsze niż jeszcze kilka lat temu, w pełni mierzalne i coraz skuteczniejsze.

Autor: Agata Cupriak – Z-ca Redaktora Naczelnego Ladybusiness.pl, specjalistka PR i content marketingu, PR & Communication Manager Imagine Yourself Sp. z o.o., oraz Lady Business Club, prowadzi fanpage PR dla przedsiębiorcy.
Artykuły autora >>

 

Warto przeczytać:
Jak wykorzystać webinary w marketingu i zorganizować je w 7 krokach? (Marketer+)

Agata Cupriak | Marketing | public relations | wideo

Czytaj także