Jak otworzyć własny E-sklep? Praktyczny poradnik dla kobiet

E-sklep może być dobrym pomysłem na kobiecy biznes szczególnie dla pań, które poszukują niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy. Jak to zrobić podpowiada specjalista z zakresu e-commerce.

e_sklep_pomysl_na_kobiecy_biznes_infografika

Otwarcie własnego sklepu on-line nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku można znaleźć firmy, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi. Od czego zacząć decydując się na własny e-sklep podpowiada Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo w Eniro Polska, wskazując 10 najważniejszych kroków:

1 Sprawdź jaką masz konkurencję i jak wyglądają e-sklepy w „Twojej” branży.

2 Przygotuj realistyczny biznes plan.

3 Wymyśl nazwę i domenę.

4 Zarejestruj firmę i dopełnij formalności: od założenia konta firmowego po kasę fiskalną.

5 Wybierz odpowiednie rozwiązanie CMSowe.

6 Podpisz umowę z firmą kurierską.

7 Nawiąż współpracę z serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay) i zintegruj ze swoim sklepem.

8 Przygotuj regulamin e-sklepu.

9 Pamiętaj o promocji swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.

10 W przypadku jakichkolwiek problemów zwróć się do firmy, która udzieli Ci profesjonalnego wsparcia przy zakładaniu e-sklepu.

Korzystając z praktycznych wskazówek można krok po kroku przygotować się do otwarcia własnego e-biznesu. Kolejny etap to umiejętne zarządzanie e-sklepem, jego obsługa i promocja.

W niektórych obszarach związanych z marketingiem naszego e-biznesu  warto zastanowić się nad skorzystaniem z zewnętrznego wsparcia. Pomoc ta może dotyczyć np. wykonania sesji zdjęciowej albo przygotowania profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.

E-sklep jest opłacalnym biznesem, jak potwierdza aż 87% właścicieli e-sklepów – respondentów badania PBS na zlecenie Eniro Polska. Co więcej, dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa głównym źródłem utrzymania. Warto więc zaryzykować i postawić na kobiecy biznes w sieci.

Źródła: „Badanie e-sklepów”  badanie PBS na zlecenie Eniro Polska, 2016