A co warto zlecić?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – to kompleksowa usługa, która pozwala dotrzeć klientom do Twojego sklepu internetowego. Celowo piszę w tej kolejności, bo dzięki pozycjonowaniu to klient znajduje Ciebie, a nie Ty jego. Zwróć uwagę, aby pozycjonowanie obejmowały wszystkie podstrony sklepu i cały asortyment. Pamiętaj, że pozycjonowanie jest działaniem długoterminowym i przez wiele miesięcy możesz mieć poczucie, że nic się nie dzieje, mimo że płacisz. To normalne, na efekty pozycjonowania trzeba poczekać, jednak ostatecznie generują one sprzedaż, która przewyższa koszty związane z pozycjonowaniem.

Kampanie reklamowe Adwords – tutaj dostajemy dużo różnych możliwości. W ramach jednego budżetu reklamy naszego sklepu mogą trafić do wyszukiwarki Google, na setki portali wyświetlających reklamy oraz na urządzenia mobilne. Popularnym rodzajem reklam Adwords jest remarketing, czyli reklama wyświetlana odbiorcy, który już wcześniej był na naszej stronie. To dobre narzędzie w czasach, gdy proces decyzyjny klientów wydłużył się. Nie kupujemy przy pierwszej wizycie, ponieważ najpierw sprawdzamy recenzje, opinie, czytamy blogi i…zaglądamy do konkurencyjnych sklepów. Wygrywa ten, który o sobie przypomni i tu właśnie sprawdza się remarketing.

Dlaczego nie zachęcam Was do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych Adwords lub pozycjonowania? Z doświadczenia wiem, że błędy, które można popełnić bez wiedzy i doświadczenia nie są wyłącznie kwestią straconych pieniędzy. W przypadku pozycjonowania ceną jest obecność w Google – nie tylko na pierwszej stronie, ale w ogóle. Tak właśnie karane są strony, które pozycjonowane są niezgodnie z zasadami Google. Jeśli nie jesteś gotowa na inwestycję w pozycjonowanie i Adwords, wykonaj kroki, które wymieniłam na początku tego punktu.

Optymalizacja – wisienka na torcie

Sklepy, które nie mają sprzedaży, w pierwszej kolejności powinny rozprawić się z problemem braku widoczności w Google. Powszechne jest jednak to, że mimo obecności na pierwszej stronie Google, sklep nie odnotowuje wzrostu sprzedaży. Dzieje się tak wtedy, gdy za pozycjonowaniem czy reklamą nie idą działania optymalizacyjne. Chodzi o to, aby nie tylko pozyskać ruch użytkowników, ale także zmotywować ich do dokonania zakupu. Optymalizacja może mieć różne oblicza, bo brak sprzedaży powodują różne czynniki, np.:

Sklep źle działa – zdarza się, że mechanizm sklepu nie działa poprawnie; strony długo się ładują, linki przekierowujące do produktów nie działają, a zdjęcia się nie ładują. Nawet jeśli są to drobne usterki, klientowi to wystarczy, aby stracić zaufanie do sklepu.

Nieintuicyjna nawigacja – ile podstron trzeba przejść, aby dokonać zakupu w Twoim sklepie? Czy nie wymagasz zbyt wielu potwierdzeń i danych? Sklep, który funkcjonalnością odbiega od innych znanych sklepów – przegrywa. Klienci są przyzwyczajeni do pewnych standardów, a wszelkie nietypowe rozwiązania powodują zniecierpliwienie i rezygnację z dokonania zakupu.

Mało atrakcyjna oferta – dopracowanie oferty jest bardzo ważne. Marketing internetowy nie pomoże, jeśli oferujesz produkty, których nikt nie chce kupić. Podobnie jest ze strategią cenową. Jeśli wysoka cena nie wiąże się z dodatkowymi korzyściami, klient poszuka tańszych odpowiedników.

Powyższe działania są oczywiście wybrane przeze mnie, a scenariuszy na budowę sprzedaży w sklepie internetową mogłoby być o wiele więcej. Zachęcam do samodzielnej eksploracji szerokiej oferty marketingu internetowego i odwagi we wprowadzaniu zmian w swoim sklepie. Niezależnie, jakie metody wybierzesz, najważniejszym krokiem jest zrozumienie, że zarówno sklep internetowy, jak i każda inna strona www nigdy nie będzie idealnym, skończonym produktem. Zmienia się rynek, użytkownicy i trendy, dlatego troszcząc się o utrzymanie sprzedaży, bądź gotowa na zmiany w sklepie internetowym.

Autor:  Anna Zalewska – Manager marketingu w agencji Widoczni. Zajmuje się marketingiem internetowym, a jej specjalność to content marketing od budowy strategii po realizację. Działa w agencji widoczni, gdzie współtworzy zespół marketingowy. Szkoli pracowników, blogerów, studentów i właścicieli firm z podstaw marketingu internetowego, analityki internetowej i content marketingu. Czytaj więcej >>
Artykuły autora >>

Anna Zalewska | kampanie facebook | Pozycjonowanie | Reklama Adwords | sklep internetowy | Social Media | Sprzedaż

Czytaj także