Gotowy sklep internetowy – zaczynamy 

Na tym etapie zwykle przekonujemy się, że sama publikacja sklepu w internecie nie wywołuje zainteresowania użytkowników. Trzeba więc umieć do nich dotrzeć. Warto na tym etapie skorzystać z pomocy specjalistów, ale same również możemy zacząć działać. Poniżej ważne działania, które w zależności od Twoich zasobów, możesz realizować sama lub zlecić:

Rozbudowa treści strony – wbrew obiegowej opinii nie ogranicza się do dodania słów kluczowych do tekstów na stronie. Dobre, unikalne i wartościowe treści zawsze będą Twoim atutem, dlatego nie zaniedbuj tej sfery. Grzechem głównym właścicieli sklepów jest kopiowanie opisów produktów od producenta. Opisy i teksty to często jeden z niewielu obszarów, które pozwalają Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Wykorzystaj to i porwij swojego klienta wyjątkowymi opisami. Z pomocą przyjdą Ci tu odpowiedzi na pytania z pierwszego punktu. Pamiętaj, że komunikujemy korzyści, a nie cechy, bo tylko korzyści mogą być wyjątkowe.

Dobór słów kluczowych – to, że nie powinnyśmy się koncentrować wyłącznie na frazach, nie oznacza, że możemy całkiem o nich zapomnieć. Frazy, inaczej słowa kluczowe to słowa, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarce. W przypadku sklepów internetowych zależy nam, aby były to jak najlepiej sprecyzowane słowa. Dlaczego? Użytkownik, który wpisze markę sukienki, kolor i rozmiar, a nawet okazję, jest bliżej dokonania zakupu niż użytkownik, który wpisuje frazę typu „jaka sukienka na wesele?”, „co ubrać na studniówkę” itd. Dobór fraz to bardziej zaawansowane działanie, ale nie musisz przecież od razu budować obszernej bazy fraz, które dodasz na wszystkie podstrony sklepu. Spróbuj swoich sił, korzystając z narzędzi do wyszukiwania fraz (lista poniżej) lub…pójdź za głosem intuicji. W niewielkim zakresie to na pewno wystarczy. Na zaawansowanym etapie i tak agencja zrobi tę pracę w 100% za Ciebie.

Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych:

Google Keyword Planner – bezpłatne!

Google Trends – bezpłatne!

Answer the Public – bezpłatne!

Kwfinder – bezpłatne w ograniczonym zakresie

Keyword Tool – bezpłatne w ograniczonym zakresie

Wordstream – bezpłatne w ograniczonym zakresie

Nawiązywanie współpracy – od jakiegoś czasu nową usługą w ramach marketingu internetowego jest influencer marketing, jednak nie jest to działanie bezpłatne. Możesz samodzielnie prowadzić działania podobne do influencer marketingu, nawiązując współpracę z blogerami na przykład na zasadzie wymiany wiedzy i wzajemnego pisania na swoje strony artykułów eksperckich. Inną, mało popularną drogą jest współpraca z podobnymi firmami i łączenie sił w walce o zasięgi. I wreszcie kontrowersyjny model – współpraca z konkurencją, czyli ze sklepami z tej samej branży.

Testowanie działania sklepu – sama świetnie sobie radzisz z obsługą swojego sklepu? A co z innymi użytkownikami? Poproś znajomych, aby przeszli przez proces zakupu. Możesz im towarzyszyć, aby na bieżąco wyłapywać trudności, jakie napotykają. Dzięki temu możesz szybko dowiedzieć się o przeszkodach, które czekają pozyskanych na stronę użytkowników. Takie badania są płatne i nie należą do tanich, ale jeśli jesteś w stanie zebrać własną grupę, daje Ci to dostęp do cennych komentarzy zwrotnych. Sama natomiast testu sklep na różnych urządzeniach – czy tak samo dobrze korzysta się z niego na smartfonie? Czy nie ładuje się zbyt długo? Zbieraj wszelkie uwagi i pracuj nad poprawą swojego sklepu.

Anna Zalewska | kampanie facebook | Pozycjonowanie | Reklama Adwords | sklep internetowy | Social Media | Sprzedaż

Czytaj także