W scenerii Zamku Książ, przy licznie zgromadzonej publiczności (ponad 300 osób reprezentujących mały i duży biznes) poznaliśmy nagrodzonych w Plebiscycie Gospodarczym „Kobiece Twarze – Women’s Faces”. Finałowa gala była przede wszystkim świętem przedsiębiorczości kobiet, ale wśród nagrodzonych byli także mężczyźni, którzy rozumieją równouprawnienie w biznesie.

W kategorii „Debiutantki” zwyciężyła Ewelina Kwit-Betelej, właścicielka firmy Resibo (kosmetyki znane już w Polsce, które zdobyły tytuł Doskonałości Roku Twojego Styl, mimo że firma ruszyła w 2014). Na drugim miejscu była Paulina Bagińska, właścicielka Domu Klahra Kawiarni Artystycznej z Lądka-Zdroju a trzecie miejsce to Aleksandra Pawlak i jej firma FitDiet z Wałbrzycha.

W kategorii „Profesjonalistki” na pierwszym miejscu znalazła się Marylise Bougaret (Segepo-Refa), na drugim ex aequo Anna Chmielewska (Awartech) i Małgorzata Bieniaszewska (MB Pneumatyka) oraz na trzecim Ewa Czerchawska-Jarosz (stomatolog, Wrocław). W kategorii „Osobowość” wygrała Agnieszka Aleksandrowicz (Fundacja „Na ratunek”), na drugim miejscu była Anna Kobel (Stowarzyszenie św. Celestyna) a na trzecim Magdalena Filcek (Vinci Fit Art).

Firmą przyjazną kobiecie – to czwarta kategoria – okazała się Mediconcept, a na kolejnych miejscach Śnieżka Invest oraz Global Service M&A. W tej kategorii wyróżniona dodatkowo firmy: Sonel, Nifco oraz Daicel Safety Systems Europe. W tej kategorii nagrodzono firmy, w których polityka zatrudnienia, wynagradzania, dostępu do szkoleń i ścieżki awansu nie zależy od płci oraz oferują swoim pracownikom profity wychodzące poza ramy kodeksu pracy. Ostatnia kategoria nagradzała produkty i usługi skierowane dla kobiet i tu zwycięzcą okazała się firma Monnari z Łodzi (producent odzieży), na kolejnych miejscach – dwie firmy medyczne z usługami dedykowanymi dla Kobiet Mediconcept i Medfemina.

Pomysł promowania przedsiębiorczości kobiet oraz zasad zrównoważonego rozwoju, równości płci w polityce zatrudnienia okazał się na tyle ważny, że postanowiły go wesprzeć firmy, które same te zasady stosują i są to między innymi: Affidea Polska, Mediconcept, V-Motors Dealer Volvo, Bank Pekao, Kelvion Polska (wcześniej GEA), czy Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna.

– Zadaniem Plebiscytu „Kobiece Twarze – Women’s Faces” jest promocja najaktywniejszych z kobiet i inspiracja innych do wykonania pierwszego kroku w biznesie, czy działalności społecznej. Cieszy także zaangażowanie firm zarządzanych przez mężczyzn, które chętnie pokazały w plebiscycie pracujące u nich managerki czy dyrektorki – wyjaśnia Aldona Ziółkowa-Bielewicz i zapewnia, że Plebiscyt będzie wydarzeniami cyklicznym, a kolejny finał już za rok.

W programie, obok dopracowanych do ostatniego szczegółu prezentacji laureatów (prezentacja filmowa), znalazło się miejsce na pokazy mody nowej projektantki Edyty Szwarcberg, recital piosenki francuskiej oraz bankiet. Laureaci chętnie korzystali z okazji, aby podzielić się z wszystkimi przybyłymi refleksjami na temat plebiscytu i jego idei. Wynikało z nich przede wszystkim, że nie należy bać się marzyć, a gdy marzymy, to spełnienie najłatwiej osiągnąć wytrwałą pracą, podkreślała to szczególne poseł prof. Alicja Chybicka, gość honorowy Gali. Kobiecą przedsiębiorczość i siłę gloryfikował także w wystąpieniu poseł Wojciech Murdzek. Laureatka Agnieszka Aleksandrowicz, Prezes Fundacji „Na Ratunek” trafnie zauważyła, że o ile w polityce, biznesie jeszcze przeważają mężczyźni, to jest jedna dziedzina, w której to właśnie mężczyźni mają wiele do nadrobienia i miała na myśli oczywiście działalność charytatywną, czyli działania w trzecim sektorze (NGO).

kobiece twarze

Czytaj także