Emilia Bartosiewicz: Rozpoznawalność marki przedsiębiorcy w internecie – od czego zacząć?

Od blisko 5 lat w swojej pracy każdego dnia spotykam wyjątkowe i przedsiębiorcze kobiety biznesu. Z racji działalności, którą prowadzę w ramach spółki Business Unlimited, są to przede wszystkim kobiety, które prowadzą własny biznes. Za każdym razem kiedy przygotowuję się do spotkania szukam informacji na ich temat w internecie.

rozpoznawalność w internecie, marka w sieci

Czasem widać jasno i wyraźnie co robi dana osoba, czym się zajmuje, jaką ma firmę, w czym ma doświadczenie, co jest jej wyróżnikiem. Jednak z przykrością muszę stwierdzić, że w większości przypadków internet mówi na ich temat bardzo mało lub nic.

Podczas spotkania okazuje się, że właścicielka firmy jest cudowną osobą z olbrzymim doświadczeniem, z sukcesami a jej firma prężnie działa. Ale niestety internet mówi zupełnie coś innego. Zastanawiam się wówczas – gdybym miała podjąć decyzję o współpracy, biorąc pod uwagę tylko informacje w internecie, to czy rzeczywiście mogłabym jej zaufać i z przekonaniem rozpocząć z nią współpracę? Z pewnością nie.

Świat pędzi, nowe technologie zawładnęły naszą uwagą. My również pędzimy i bardzo szybko podejmujemy decyzje. Jeśli czegoś poszukujemy to najpierw przeglądamy informacje w internecie. Jeśli potrzebujemy kogoś do współpracy lub wykonania usługi to również najpierw sprawdzamy ją w internecie. Najczęściej wpisujemy jej imię i nazwisko plus opinie, rekomendacje, klienci, uwagi. Siedząc wygodnie na kanapie przed komputerem podejmujemy decyzję czy komuś zaufamy czy nie, czy chcemy umówić się z nią na spotkanie czy nie. Te kilka sekund decyduje o czyimś sukcesie – być może Twoim sukcesie?

Jedna z ostatnich analiz, które robiłam dla uczestniczki warsztatu „Internetowy wizerunek marki osobistej” dla Akademii Marki z Klasą pokazała, że jedyną informacją powiązaną z jej imieniem i nazwiskiem był…. nekrolog (!!!) zamieszczony na jednym z lokalnych portali w związku ze śmiercią jej babci. W przypadku innej osoby informacja wskazywała na jej rzekome długi i problemy ze spłaceniem kredytu (chodziło o zupełnie inną osobą, ale imię i nazwisko było dokładnie takie same), a jeszcze inna osoba była powiązana z wyskakującym w sieci listem gończym. Wszystkie trzy osoby to kobiety biznesu, tworzące własną markę od kilku ładnych lat, odnoszące sukcesy, niestety internet pokazywał zupełnie coś innego.

Zadbaj o swoją internetową wizytówkę, swój indywidualny profil marki. Nie licz na cud i przestań powtarzać „nie ma mnie internecie, nic nie robię to niczego nie zepsuję”. UWAGA powiem coś, co musisz dobrze zapamiętać – JESTEŚ W INTERNECIE – pytanie tylko czy pokazujesz się tak jak chciałabyś się przedstawić np na spotkaniu twarzą w twarz?

Sprawdź już dzisiaj, wejdź w google i wpisz swoje imię i nazwisko a zobaczysz jaka jest prawda. Zacznij działać i świadomie buduj swoją pozycję w internecie, niech nie będzie przypadkowa i chaotyczna. Internet można porównać do całodobowego sklepu i w każdej minucie ktoś może Cię kupić lub nie wrzuci Cię do koszyka. W każdej chwili potencjalny klient, partner, odbiorca ogląda Twoją wirtualną metkę i przegląda skład produktów, naszą zawartość. Zadbaj o to, aby znalazł tylko to co najlepsze, najbardziej wartościowe i dokładnie to co chcesz mu zaoferować.

Autor: Emilia Bartosiewicz: ekspert budowania osobistej marki w sieci. Wspólnik w spółce Business Unlimited, prezes Lady Business Club, twórczyni i redaktor naczelna portalu www.ladybusiness.pl, współtwórczyni Akademii Marki z Klasą. Specjalizuje się w analizie statusu marki osobistej właściciela firmy w internecie i budowaniu jego profilu publicznego.