Od kilku lat nie mam telewizora, a dokładniej nie mam żadnych programów telewizyjnych. Odkąd zaczęłam prowadzić własny biznes bardziej cenię każdą minutę wolnego czasu. Zamiast gapić się w magiczne pudło w nadziei na coś, co mnie zaciekawi, oglądam wybrane filmy tylko wtedy, kiedy mam rzeczywiście czas i ochotę. Przyznam się jednak do tego, że w domu moich rodziców, którzy nie wyobrażają sobie życia bez telewizora, nadrabiam serialowe zaległości. Najzabawniejsze jest to, że mogę nie oglądać danego serialu miesiącami, ale jak akurat trafię na jakiś odcinek to i tak zawsze wiem o co chodzi.

Jakiś czas temu, między jedną reklamą a drugą, trafiłam na reality show “Ostre cięcie”, program w którym salony fryzjerskie przechodzą zmianę pod czujnym okiem ekspertów. Moją uwagę szczególnie zwróciło ostatnie zdanie wypowiedziane przez właścicielkę salonu, który właśnie przechodził swoją metamorfozę. Powiedziała, że zawsze marzyła aby odwiedził ją Tomasz Schmidt (jeden z ekspertów) i aby być w blasku fleszy. Nie wspomniała o zadowoleniu z poprawy wizerunku salonu, jakości obsługi i oczywiście zwiększeniu ilości klientów. Właścicielka najbardziej marzyła o byciu w blasku fleszy, byciu w centrum uwagi, byciu rozpoznawalną chociaż przez przysłowiowe 5 minut.

Budowanie osobistej marki w internecie można porównać do bycia w blasku fleszy. Dlaczego?

Z jednej strony w biznesie chcemy pokazać siebie w jak najlepszy sposób, tak abyśmy stali się widzialni, rozpoznawalni. Chcemy dotrzeć do jak największej ilości odbiorców, wykorzystać internetową siłę rażenia. Jednak z drugiej strony i co bardziej istotne, w budowaniu marki w internecie nie może chodzić tylko o magiczne 5 minut i zatrzymanie uwagi Twojego odbiorcy tylko na chwilę.

Kiedy zdecydujesz się być widzialną marką w internecie, zadbaj by trwało to jak najdłużej albo inaczej, aby nigdy się nie skończyło i aby było robione to prawidłowo. Od czego zacząć aby zaraz nie skończyć?

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie po co Ci internet? Do czego Ci jest potrzebna Twoja obecność w mediach? Co przez to chcesz osiągnąć? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiesz – ponieważ chcę być podziwiana i mieć swoje 5 minut. To już dzisiaj powiem Ci krótko – zapomnij  o budowaniu Twojej marki w sieci! To proces, który trwa nieco dłużej i nigdy się nie kończy a przede wszystkim wymaga zaplanowanych działań, konsekwencji oraz ograniczenia spontaniczności i przypadkowości.

Następny krok: zapomnij, że jakikolwiek Twój profil w internecie jest profilem prywatnym, każdy Twój ruch jest widoczny i nie zniknie za jakiś czas. Jeśli chcesz pisać lub pokazywać swoje imprezowe szaleństwa to uwierz, że nie zostanie to w kręgu tylko Twoich znajomych. Internet jest potęgą i to co dzisiaj uważasz za niewinne zdjęcie, jutro może być wykorzystane na bilbordzie ustawionymi pod Twoim oknem. Każdego dnia tworzymy swoje CV, każdy wpis, komentarz, like to kolejna linijka w Twoim wirtualnym życiorysiej.

Spójrz krytycznym okiem i z dystansem do opublikowanych przez Ciebie zdjęć, czy są to zdjęcia, które pomagają Twojej marce, wzmacniają ją, są pożyteczne dla Twoich klientów? Zanim puścisz coś w obieg zastanów się czy to Ci pomoże czy zaszkodzi?

Kolejna rada: skieruj blaski fleszy na Twoje doświadczenie. Zamiast skupiać się na chwilowym efekcie WOW pokaż innym swój profesjonalizm, talent, pasję, wiedzę poprzez miejsca, wydarzenia, spotkania, w których bierzesz udział. Brałaś udział w konferencji jako prelegent – zrób zdjęcie i powiedz o tym. Otrzymałaś nagrodę za swoje osiągnięcia pokaż to światu – blask pozytywnych komentarzy fleszy z pewnością cię zaskoczy.

I najważniejsze – zastanów się i uczciwie sobie odpowiedz czy jesteś gotowa na pokazanie siebie innym? Czy jesteś gotowa na mówienie o sobie? Czy chcesz pokazać światu kim jesteś, co robisz i w czym jesteś najlepsza? Czy jesteś gotowa stanąć na czerwonym dywanie w blasku fleszy? Samo marzenie o czerwonym dywanie to za mało. Budowanie rozpoznawalnej marki w internecie to konkretne działania, konsekwentna praca i wdrażanie dostępnych narzędzi. Jeśli jesteś na to przygotowana to zacznij już dziś, nie czekaj aż ktoś inny zajmie Twoje miejsce na czerwonym dywanie.

Autor: Emilia Bartosiewicz – ekspert budowania osobistej marki w interenecie. Wspólnik w spółce Business Unlimited, prezes Lady Business Club, ekspert budowania osobistej marki w sieci, twórczyni i redaktor naczelna portalu www.ladybusiness.pl, współtwórczyni Akademii Marki z Klasą. Zamienia anonimowość w rozpoznawalność. Doradza w prezentowaniu marki w sieci w odpowiednich kanałach. Więcej informacji TUTAJ

ewizerunek | marka w internecie | marka w sieci

Czytaj także