AC: Szacuje się, że w 2022 roku już 97 procent profesjonalistów będzie wykorzystywało portale społecznościowe w rekrutacji. Potwierdzasz ten trend?

KW: Z pewnością media społecznościowe są dziś niezbędne w dotarciu do kandydatów. Z roku na rok udział mediów w procesie rekrutacji jest coraz większy. W dobie dzisiejszej technologii perspektywa 4 lat to jest przepaść. Kiedy pomyślę o tym, do czego mieliśmy dostęp 4 lata temu, a w jaki sposób to teraz robimy, to są kolosalne zmiany. Niektóre były w sferze naszych marzeń, a dziś są chlebem powszednim.

AC: Jakie znaczenie w Twojej pracy ma technologia. Mówi się, że rekruterów zastąpi sztuczna inteligencja – boty, które będą selekcjonować zgłoszenia kandydatów. Już dziś wiele firm rekrutacyjnych wykorzystuje systemy elektroniczne, jak ATS (application tracking system)?

KW: Tak, do pewnego etapu również korzystamy z najnowszych technologii i możliwości jakie ona daje. Kiedy mówimy oprowadzaniu aplikacji, ich wyszukiwaniu i selekcjonowaniu. Dziś również klient może współdecydować z nami o selekcji kandydatów na różnych etapach i to bardzo ułatwia i przyspiesza proces rekrutacji.

Technologia pomaga i znacznie przyspiesza nasze procesy. Dzięki technologii możemy prowadzić projekty z kandydatami i klientami z prawie każdego zakątka na świecie.

Jest oczywiście moment w którym człowiek, musi „dotknąć” człowieka i to jest niezbędne. Pracujemy z ludźmi, dla ludzi. Aby mój klient mógł odnieść sukces musi zatrudnić odpowiednia osobę z punktu widzenia merytoryki, ale też dobrze dobraną osobowościowo. Uważam, że aby odnieść sukces należy pracować z ludźmi, których lubimy (uśmiech). Muszę dobrze znać klienta i również dobrze poznać kandydata, aby móc powiedzieć, że będą w stanie razem pracować i realizować wspólne cele.

AC: Porozmawiajmy teraz chwile o modnym terminie ostatnio employer brandingu. Dostrzegasz pozytywne zmiany? Czy firmy rozumieją na czym polega budowanie “wizerunku od podszewki”? 

KW: Coraz częściej firmy doceniają dobrodziejstwa jakie płyną z tych działań. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę też z tego, aby budowanie wizerunku pracodawcy rozpocząć od wewnątrz organizacji. To nasi pracownicy stają się chodzącą reklamą naszej firmy i świadectwem tego czy warto u nas pracować.

AC: Prowadzisz szkolenia handlowe, menedżerskie, HR-owe. Firmy chętnie inwestują w pracowników? To przecież też element EB?

KW: Tak, pracodawcy myślą o rozwoju swoich zespołów, ponieważ mają świadomość tego, że to procentuje dla ich przedsiębiorstwa. Coraz mniej jest sytuacji, w których pracodawca myśli sobie: „nie będę szkolił, bo będzie ten pracownik lepszy i odejdzie”. Pytanie brzmi zawsze, co będzie jeśli nie będę szkolił.

Ale tak poważnie. Rozwój pracowników jest niezmiernie ważny. Jestem orędownikiem mądrze zbudowanych programów rozwojowych, czyli takich, które nie kończą się na jedno lub dwu dniowym szkoleniu, ale takich, które są procesem kilku miesięcy i pozwalają na zmianę lub wypracowanie nowych nawyków.

Myśląc o rozwoju pracowników, pamiętajmy też o rozwoju nas jako managerów, ponieważ kiedy wzrastają nasze kompetencje wzrastają również kompetencje naszej organizacji.

AC: Jakie działania polecasz firmom, które chcą być bardziej atrakcyjne dla kandydatów?

KW: Polecam przygotowanie własnych odpowiedzi na „DLACZEGO ktoś ma chcieć pracować w Twojej firmie” Polecam też, aby to „DLACZEGO” wypracowały osoby, które aktualnie pracują w firmie. Wówczas dopiero dostaniemy prawdę, którą będziemy mogli się chwalić i przyciągać najlepszych. Co jeśli ta prawda będzie gorzka? Popatrzmy na to tak, że w końcu wiemy, co jest nie tak i wiemy nad czym pracować, jakiego „DLACZEGO” oczekujesz i do jakiego masz dążyć, aby przyciągać najlepszych dla Twojej firmy.

Dziękuję za rozmowę.

Agata Cupriak – Z-ca Redaktora Naczelnego LadyBusiness.pl Więcej>>

Kamila Wrocińska – Prezes Zarządu Milado Centrum Rozwoju Personalnego Sp. z o. o., która oferuje kompleksową obsługę procesu rekrutacji pracowników dla firm z całej Polski, szkolenia biznesowe: handlowe, menedżerskie, interpersonalne oraz z zakresu HR dla firm oraz usługi doradztwa personalnego dla firm oraz dla osób szukających pracy. Więcej>>

employer branding | Kadry | kamila wrocińska | milado | rekrutacja

Czytaj także