Konkurencja na rynku jest duża. Nie wystarczy już świadczyć swoich usług rzetelnie i dbać o ich jakość. Trzeba być widocznym. Firma, której nie ma w Internecie, właściwie nie istnieje. Jak zatem mając swoją witrynę wyróżnić się na tle innych firm? Co zrobić, aby pozostać w świadomości klientów? W jaki sposób budować swoją markę? – Musisz się skutecznie reklamować! – odpowiada główny analityk nagradzanej agencji marketingowej Wild Moose, Adam Grabowski.
Dlaczego Youtube i reklama wideo?
Serwis YouTube to jedna z największych platform internetowych. Ponad miliard użytkowników korzysta z tego serwisu, codziennie odtwarzanych jest w nim około 4 miliardów filmów, a co minutę pojawia się blisko 300 godzin nowych materiałów wideo. Dodatkowo YouTube, tuż po Google, jest drugą największą wyszukiwarką internetową na świecie. Reklamy na YT mają zatem olbrzymi zasięg. To właśnie tu znajdziesz wielu potencjalnych klientów. Co więcej, reklama wideo jest po prostu jednym z najskuteczniejszych przekazów. Dzieje się tak, ponieważ w momencie percepcji angażuje kilka zmysłów, co daje intensywniejszy odbiór w ciągu nawet 1 sekundy niż reklama statyczna.
Typy reklam na Youtube
Używając różnych formatów reklam wideo możesz stworzyć wiele przyciągających uwagę filmów reklamowych, które będą wyświetlać się bezpośrednio na YouTube, witrynach partnerów wideo, a także w aplikacjach należących do sieci reklamowej YT na urządzeniach mobilnych. Dostępne w serwisie formaty reklam wideo można podzielić na reklamy TrueView: In-Stream i Discovery oraz reklamy w przerywniku tzw. Bumper Ads. Umieszczanie reklam na platformie YouTube realizowane jest poprzez system reklamowy Google AdWords dla wideo.
Reklamy TrueView
TrueView to pakiet formatów reklamowych, który szybko został doceniony przez osoby chcące budować swoją markę w Internecie. Dlaczego? Reklamy TrueView sprawiają, że płacisz tylko za wideo, które użytkownik obejrzał lub wszedł w interakcję z jego elementami. Nie ma tu miejsca na przypadkowe wyświetlenia. Możesz swobodnie generować filmy dłuższe niż podstawowe 30-sekundówki, a przy tym masz pewność, że odbiorcy oglądają właśnie to, co ich interesuje. Dostępne są dwa rodzaje reklam TrueView: In-Stream oraz Discovery.
- TrueView In-Stream
Rodzaj reklam, które wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub też po zakończeniu na YT lub w sieci reklamowej Google. Odbiorca, który nie jest zainteresowany może pominąć wideo, ale dopiero po 5 sekundach. Za reklamę płacisz, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (jeśli jest krótszy to cały film) lub wejdzie w inną interakcję z wideo. Wyświetlenia “niepełne” są darmowe.
Grafika 1. Reklama TrueView In-Stream przed wideo na YouTube
TrueView Discovery
Reklama stosowana przy okazji odkrywania przez użytkowników nowych filmów na YT. Wyświetla się obok wideo w wynikach wyszukiwania w YouTube, obok innych treści w sieci reklamowej Google lub na stronie głównej YouTube w telefonie. Na reklamę składa się krótki tekst oraz obraz pochodzący z miniatury Twojego filmu. Zadaniem reklamy Discovery jest zachęcenie internauty do obejrzenia Twojego wideo. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik postanowi obejrzeć reklamę i kliknie w jej miniaturę.
Grafika 2. Reklama TrueView Discovery na YouTube
Reklamy w przerywniku (tzw. 6-sekundówka lub bumper)
Najkrótszy z dostępnych formatów reklamowych na YT, zwany inaczej Bumper Ads. Reklamy w przerywniku trwają maksymalnie 6 sekund i wyświetlają się przed, w trakcie lub po zakończeniu wideo, które zdecydował się obejrzeć Twój potencjalny klient na YT, w witrynach partnerów wideo oraz w aplikacjach należących do sieci reklamowej Google.