Dawaj i bierz. Przełomowe podejście do sukcesu

To wyróżniająca się pozycja wśród książek coachingowych, pierwsza udowadniającą tak otwarcie i wprost, że im więcej dajesz, tym więcej zyskujesz.

dawac i brac-3

Wydaje ci się, że tylko żądając i wymagając więcej, otrzymasz to na co liczysz? A może myślisz, że ci, którzy chętnie się dzielą są naiwniakami skazanymi na porażkę? Nic bardziej mylnego. Adam Grant, doradca takich gigantów jak Apple, Facebook czy Google, ekspert w dziedzinie psychologii pracy i organizacji oraz wykładowca akademicki, obala popularne stereotypy. W nowatorskiej książce „Dawaj i bierz” udowadnia, że hojność, otwartość na potrzeby innych i gotowość do służenia pomocą nie tylko nie stanowią przeszkody na drodze do sukcesu, ale wręcz stanowią jego podstawę.

Adam Grant wyróżnia trzy style wzajemności: biorców, rewanżystów i dawców. Pierwsi lubią dostawać więcej, niż dają, stawiając własny interes przed potrzebami innych. Drudzy wyznają zasadę „coś za coś” i chętnie wyświadczają przysługi, ale zawsze spodziewają się rewanżu. Jednak to trzecia grupa – dawcy, czyli osoby nastawione na innych, które z zasady więcej dają, niż dostają – są prawdziwymi bohaterami tej książki. Autor odwołując się do wyników badań naukowych i przykładów z życia,wyjaśnia tajniki osiągnięć dawców, prezentując ich podejście do interakcji społecznych na czterech kluczowych obszarach: budowania sieci kontaktów, współpracy, oceny cudzych możliwości i wywierania wpływu.
W drugiej części książki omawia potencjalne zagrożenia i trudności związane z tym stylem wzajemności – takie jak wypalenie zawodowe, wykorzystanie przez biorców, niezdolność do postawienia na swoim. Doradza, jak tych problemów uniknąć. Czytelnicy dowiedzą się też z tej lektury jak pewien multimilioner zarabiał dzięki rozdawaniu pieniędzy, ile godzin najlepiej poświęcić na wolontariat, jeśli chcemy żyć dłużej i mieć lepsze samopoczucie; dlaczego wystarczy pomyśleć o Supermanie, aby stracić zapał do prac społecznych.

We współczesnym świecie szybkiej i bezpośredniej komunikacji coraz bardziej liczą się umiejętności interpersonalne, współpraca i otwartość. I to one stają się kluczem zarówno do biznesowego sukcesu, jak i spełnienia towarzyskiego. Adam Grant tłumaczy, że lansowane przez wielu trenerów rozwoju osobistego idee maksymalnego skupienia się na sobie i swoich potrzebach nie są efektywne w dłuższej perspektywie. „Dawaj i bierz” burzy wiele mitów na temat pracy nad sobą, tak ochoczo kopiowanych w wielu podręcznikach coachingu. „To lektura obowiązkowa dla każdego zainteresowanego samorozwojem” – tak o publikacji Granta wyraził się amerykański profesor psychologii Robert Cialdini . Nie może to dziwić, bowiem książka „Dawaj i bierz” zyskała tytuły bestsellera „New York Timesa”
i „Wall Strett Journal” oraz z sukcesem została sprzedana do 32 krajów.

Adam Grant jest najmłodszym i najbardziej cenionym przez studentów profesorem w Wharton Business School. „BusinessWeek” zaliczył go do grona 40 najlepszych profesorów poniżej czterdziestki. Doradzał takim firmom jak Google, Pixar, Facebook czy Apple. Jest autorem ponad 60 artykułów w prestiżowych magazynach z dziedziny zarządzania i psychologii.

Autor: Adam Grant
Tytuł: „Dawaj i bierz”
Wydawnictwo: Muza S.A.
Tłumaczenie: Anna Czajkowska
Stron: 384
ISBN: 978-83-7758-632-7
Cena detaliczna: 39,99 zł
Premiera: 19.03.14