Zuzanna Mikołajczyk

Założycielka Know.How.Match. – butikowej firmy doradczej, która wspiera liderów w projektowaniu i wdrażaniu innowacji. Współautorka kursu online „Innowacja w firmie”, w którym uczy jak projektować i wdrażać innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach. Autorka Podcastu Know.How.Match.

W 2010 roku dołączyła do firmy rodzinnej produkującej meble biurowe i marzyła o dużym globalnym biznesie. Przejęła obszar marketingu, później sprzedaży i zdała sobie sprawę, że to się nigdy nie wydarzy, jeśli będą działać tak jak dotychczas. Zaczęła bacznie obserwować rynek i dostrzegała coraz więcej zmian, m.in. to, że więcej pracuje się zespołowo niż indywidualnie, coraz mniej siedzi się przy biurkach. Odwiedzając klientów widziała, że pracownicy przechodzą z komputerów stacjonarnych na laptopy, a niektórzy w ogóle nie muszą być w biurze. To było 10 lat temu! Zaczęła dostrzegać, że główne produkty coraz mniej się sprzedają. Wtedy rozpoczęła proces wdrożenia innowacji.

Postawiła wszystko na jedną kartę. Chociaż inni pukali się w głowo i pytali: „Co ona wymyśliła?”, konsekwentnie przesuwała ściany i doprowadziła do stworzenia marki, która znalazła się w top 2 w kategorii mebli akustycznych.

Wdrożone przez nią innowacje przynosiły 4-krotne marże.

Widzieli klientów, którzy coraz częściej męczyli się z rearanżacją i dopasowaniem biura do zmieniających się potrzeb biznesu. Coraz więcej firm było w sytuacji skokowego zatrudnienia pracowników i nie zawsze wiedzieli, ile osób, do których zespołów dołączy.

Zaczęli szukać inspiracji jak można stworzyć mobilną salkę konferencyjną. Zainteresował ich TOI TOI, który można przestawić, kiosk RUCHU czy przedział w pociągu w klasie biznes. Testowanie odbyło się podczas targów, podczas których sprawdzali czy pomysł rozwiązuje problem. Tam spotkali się z zainteresowaniem i później Hushoffice prezentowali klientom na wizualizacjach, co zakończyło się pierwszą sprzedażą.

Po tym doświadczeniu Zuzanna wie, że innowacja to nie genialny pomysł, tylko proces, który może wdrożyć każda firma w każdej sferze biznesu – w strategii sprzedaży, produktu czy komunikacji.

Pomagam moim klientom patrzeć odważnie i z optymizmem w przyszłość. Wierzę, że zmieniający się świat to nowa szansa. Dlatego płynę pod prąd, bo wiem, że to jedyna droga na szczyt. Zamieniam normalne firmy w liderów w swojej branży.

 

Poznaj również