Emilia Bartosiewicz – Brożyna: Dlaczego marka zdecydowała się na produkcję kosmetyków dla mężczyzn?

Daria Prochenka: Kosmetyki dla mężczyzn Clochee to był nasz kolejny strategiczny punkt rozwoju firmy. Planowaliśmy wdrożenie tej linii już od kilku lat. Obserwujemy bardzo uważnie rynek kosmetyków, a także zachowania konsumentów. Zauważyliśmy, że mężczyźni coraz bardziej świadomie szukają i stosują produkty kosmetyczne, a także są wrażliwi na sytuację naszej planety. Połączenie tych potrzeb dało nam wyraźny sygnał, że mężczyzna jako konsument dojrzał do tego aby kupować naturalne męskie produkty.

EBB: Dbając o siebie możemy zadbać o naszych partnerów?

DP: W powyższym zdaniu jest wiele prawdy. Zachowania kobiet mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe partnerów. Jeśli na co dzień partnerka kupuje ekologiczne produkty spożywcze, zwraca uwagę na to w jaki sposób są one zapakowane, przekazuje podświadomie całej rodzinie pewien styl zachowań. Poza tym bardzo często świadome ekologicznie kobiety są pionierkami w swoich rodzinach i pierwsze ekologiczne produkty, w tym kosmetyki, kupują dla najbliższych, aby pokazać im swoje odkrycia i nowe kierunki. Wśród naszych klientek jest wiele takich pań, które robią zakupy kosmetyczne dla całej rodziny. Dbając o siebie, dbają także o swoich partnerów.

EBB: Czym różnią się od innych kosmetyków na rynku?

DP: Przede wszystkim wybór w męskich kosmetykach naturalnych, wegańskich jest na rynku bardzo mały. Oczywiście nie ma przeciwwskazań, aby mężczyźni stosowali kosmetyki, które teoretycznie są kierowane dla kobiet. My jednak postanowiliśmy stworzyć linię, która będzie dedykowana stricte dla nich. Oprócz świetnych składników aktywnych, które odpowiadają na potrzeby męskiej skóry, dopracowaliśmy również typowo męską nutę zapachową. No i na koniec wizualizacja opakowań, bardzo klasyczna, minimalistyczna, a jednocześnie bardzo męska.

EBB: Z jakich produktów zbudowana jest linia CLOCHEE MEN?

DP: Aktualnie linia męska to pielęgnacja twarzy. Znajdują się w niej Energetyzujący i Przeciwzmarszczkowy krem do twarzy, a także Łagodzące serum po goleniu. Niestety sytuacja na świecie spowodowała małe opóźnienia w powstawaniu jeszcze jednego produktu, bez którego nie wyobrażamy sobie męskiej pielęgnacji. Tak więc jeszcze chwila cierpliwości i Clochee Men poszerzy swój asortyment o kolejny, czwarty kosmetyk.

EBB: Jestem bardzo ciekawa składników, które znajdują się w recepturach

DP: Receptury linii zostały opracowane specjalnie z myślą o męskiej skórze. Znajdziemy w nich biotechnologiczne składniki aktywne, roślinne substancje o udowodnionym działaniu zwiększającym poziom atrakcyjności. Są to przyjazne środowisku i skórze wegańskie formuły, w których ponad 97% to składniki pochodzenia naturalnego. A bardziej szczegółowo – w kosmetykach ukryliśmy roślinne kompleksy takie jak: Sensfeel, Energen, a także doskonale wszystkim znany kwas hialuronowy, sok z aloesu czy też ekstrakt z bambusa.

EBB: Jak wyglądał proces tworzenia linii? Czy było to łatwe zadanie czy wręcz przeciwnie?

DP: Linia MEN dojrzewała kilka lat zanim ujrzała światło dzienne. Wcześniej rynek nie był jeszcze na tyle gotowy, aby przyjąć naturalne kosmetyki, nasycone tak dużą ilością substancji aktywnych, a co za tym idzie z wyższej półki cenowej. My natomiast nie byliśmy przekonani do produktów, które testowaliśmy jako pierwsze. Powstało kilka prób mas kosmetycznych w których brakowało „tego czegoś”. Dopiero rok 2020 przyniósł nam możliwość umieszczenia w nich ciekawych substancji aktywnych, które są niebanalne, a wręcz wyjątkowe. Na pewno utrudnieniem było to, że zespół Clochee to aktualnie same kobiety. Testy musiały się odbyć na mężczyznach, a te pokazywały, że panowie zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy niż my. Zatem zmienialiśmy zapachy, dopracowywaliśmy konsystencję po to, aby panowie byli zadowoleni w 100%. Uważam, że to udało się nam znakomicie.

Dziękuję za rozmowę.

Daria Prochenka – współzałożycielka i prezes firmy Clochee, produkującej kosmetyki naturalne. Przez wiele lat szukała wśród produktów zdrowych „ideałów”. W końcu postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. W ten sposób powstała marka Clochee, którą stworzyła w Szczecinie w 2013 roku wraz z koleżanką. Marka pod jej kierownictwem rozwinęła się zarówno w Polsce jak i na arenie międzynarodowej. Po kilku latach oprócz podstawowej linii kosmetyków Clochee, firma wykreowała nową markę Pure by Clochee, oraz linię kosmetyków profesjonalnych SPA. Laureatka plebiscytu Lady Business Awards 2018

Emilia Bartosiewicz – Brożyna – redaktor naczelna LadyBusiness.pl, założycielka Lady Business Club, ekspert osobistego PR w internecie, pomysłodawczyni plebiscytu dla kobiet biznesu Lady Business Awards

clochee men | daria prochenka | kosmetyki

Czytaj także