AT: Od wielu lat jestem pracownikiem korporacji więc zetknięcie się z biznesem jako przedsiębiorca, i to na dodatek w niszy jaką jest środowisko technologicznych startupów, było dla mnie olbrzymim wyzwaniem. W swojej firmie nie mam departamentu HR, finansów, marketingu czy sprzedaży. Szczególnie na początku drogi wszystkie te czynności wykonywałam sama. Dużym wyzwaniem, zwłaszcza działając w obszarze opartym o technologię, jest też pozyskanie zasobów IT, które będą świadczyły usługi na zadawalającym poziomie. Na szczęście udało mi się skompletować zgrany zespół ludzi, którzy wierzą w powodzenie tego projektu i każdego dnia ciężko pracują, aby sprostać oczekiwaniom naszych użytkowników. Chcąc się dynamicznie rozwijać w świecie startupów, nieustannie trzeba też walczyć o kapitał. Mimo krążących opinii, pieniądze na tego typu inicjatywy wcale nie leżą na ulicy i trzeba włożyć wiele wysiłku w przekonanie inwestorów do swojego pomysłu. Na końcu wspomniałabym jeszcze o biurokracji, która rośnie wprost proporcjonalnie do skali biznesu i która w przypadku prowadzenia spółki (a w takiej formie funkcjonuje większość startupów) jest nieporównywalnie większa, aniżeli ta, z którą mamy do czynienia prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą. 

EBB: Pracujesz w bankowości, jednocześnie rozwijasz aplikację i jesteś aktywną mamą. Jak łączysz te wszystkie role?

AT: Nie jest to proste i nie zawsze daje się zachować idealny work-life balance. Potrzeba tylko dużo samozaparcia, wiary w to co się robi i pozytywnego nastawienia. Każdego dnia są lepsze i słabsze momenty. Najgorsze co można zrobić w trudniejszych chwilach, to się poddać. Wiele osób też pewnie doświadczyło na własnej skórze, że im więcej jest obowiązków, tym lepiej potrafimy organizować swój czas. Tak też jest w moim przypadku. A do tego każdy wie, że mamy są przecież multizadaniowe! Nieoceniona jest również pomoc najbliższej rodziny i przyjaciół. Otaczając się właściwymi ludźmi, wiele rzeczy przychodzi łatwiej. W natłoku codziennych obowiązków, nie zapominam również o sobie. Dobra książka, wieczór z przyjaciółkami czy babski weekend to to co potrafi naładować mnie energią na wiele dni. Będąc żonami, matkami, przedsiębiorczyniami nie zapominajmy więc o sobie!

EBB: Właśnie pozyskaliście milion złotych od funduszu, na co przeznaczycie pozyskany kapitał?

AT: Potrzeb jest oczywiście wiele, ale znaczną część środków przeznaczymy na rozwój technologiczny naszej platformy, w tym zbudowanie wspomnianego wcześniej wirtualnego Asystenta Rodzica, opartego na sztucznej inteligencji. Jest to bardzo duże wyzwanie, ale jego realizacja powinna istotnie wpłynąć na użyteczność aplikacji i finalnie na wzrost zadowolenia użytkowników. W najbliższych tygodniach planujemy też dodać nowe funkcjonalności w procesie zakupowym, takie jak koszyk zakupów czy integracja z operatorem logistycznym. Na początku przyszłego roku pojawi się również długo oczekiwana wersja przeglądarkowa naszej platformy, aby nie tylko posiadacze urządzeń z systemem Android mogli z niej swobodnie korzystać. 

EBB: Jakie są Twoje marzenia związane z aplikacją?

AT: Od początku funkcjonowania naszym głównym celem było ułatwienie życia rodzicom i osobom planującym założenie rodziny. Marzę, aby w przyszłości aplikacja była platformą pierwszego wyboru dla wszystkich osób posiadających dzieci, a logo Bubaa kojarzyło się jednoznacznie z rodzicielstwem i troską o środowisko. Oczywiście biznesowo z niecierpliwością czekam też na pierwszy milion zadowolonych użytkowników.

EBB: Dziękuję za rozmowę.

Agnieszka Tycner – pomysłodawczyni i właścicielka platformy Bubaa. Prezes Zarządu Bubaa sp. z o.o. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Zarządzanie. Posiada blisko 15-letnie doświadczenie w zakresie project managementu, tworzenia strategii produktowych i zarządzania sprzedażą. Swoją karierę rozwijała przede wszystkim w instytucjach finansowych takich jak ING Bank Śląski, Idea Bank czy Bank Pekao SA. W trakcie tego okresu przeszła ścieżkę od doradcy klienta detalicznego, aż po funkcję szefa zespołu strategii depozytowej. Od blisko czterech lat pasjonatka rynku e-commerce i branży parentingowej. Finalistka konkursu „Kobieta e-commerce 2022” organizowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu w kategoriach: Odpowiedzialny e-commerce oraz Najlepszy startup e-commerce.

Emilia Bartosiewicz – Brożyna – redaktor naczelna LadyBusiness.pl, założycielka i CEO Lady Business Club, ekspert osobistego PR w internecie, pomysłodawczyni plebiscytu dla kobiet biznesu Lady Business Awards. Od 2011 roku łączy przedsiębiorcze Polki z całego świata i motywuje je do budowania marki osobistej, która sprzedaje.

startup

Czytaj także