10 SPOSOBÓW SKUTECZNYCH SPRZEDAWCÓW: DOBRE ZORGANIZOWANIE

Anthony Robbins powiedział, że „Sukces to nie kwestia godzin, które poświęciłaś, ale raczej czym te godziny wypełniłaś” i zgodzę się z nim, bo w sprzedaży nie liczy się ilość a efekt. Znam wiele kobiet, które na nic nie mają czasu, uwielbiają być zapracowane, a później narzekają, że są zmęczone i narasta frustracja. A przecież zdecydowałaś się na prowadzenie swojego biznesu by być szczęśliwszą w tym, co robisz.

organizacja_pracy

To co nas kobiety cechuje to wielozadaniowość, jesteśmy w stanie ogarnąć wiele rzeczy naraz. Na naszej głowie jest wiele rzeczy, nie tylko praca, czy prowadzenie firmy, ale również zarządzanie domem – i przecież jesteśmy w tym wszystkim doskonałe i niezastąpione. Wolimy wszystko zrobić same, wszystkim się zająć, o wszystko zadbać – tylko jak upchnąć to wszystko w plan dnia, przecież doba ma tylko 24h. Kobiet podczas moich warsztatów sprzedażowych twierdzą, że sporo biznesowych okazji umyka im, bo biorą na siebie za dużo, nie mają czasu, żyją w ciągłym biegu, nie planują, a niekiedy odwlekają na wieczne nigdy, bądź to jeszcze nie jest dobre, aby wypuścić w świat. A jak mawia Brian Tracy „Odkładanie na później to największy złodziej. Kradnie Twój czas, sukcesy, cele, życie…”. Więc czy warto?

Bo to właśnie dobre zorganizowanie pozwala Ci osiągnąć założone przez Ciebie cele sprzedażowe.

DOBRE ZORGANIZOWANIE to trzeci z 10 sposobów skutecznych sprzedawców. Zapewne zgodzisz się ze mną, że aby efektywnie prowadzić działania sprzedażowe, a co za tym idzie rozwijać firmę trzeba być osobą dobrze zorganizowaną w czasie. Punktem wyjścia do lepszego zarządzania sobą w czasie jest ustalenie celów, jakie chcesz osiągnąć. To cele determinują planowanie i dalsze ustalanie kolejności działań. To one wpływają na to, które zadania zrobisz, a które nie. Które wykonasz samodzielnie, a które możesz zlecić innym. Jeśli nie ustalisz na samym początku swojej drogi, będziesz zagłębiała się w czynności mało ważne, opóźniała zadania kluczowe, gubiła się w natłoku informacji i zleceń. Bo to właśnie dobre zorganizowanie pozwala Ci osiągnąć założone przez Ciebie cele sprzedażowe. Tylko musisz pamiętać, że planowanie to proces ujęty w ramy czasowe, możliwości i chęci. Dlatego też powinnaś wiedzieć, dlaczego jest to dla Ciebie takie ważne. Warto wypracować swój system zarządzania sobą w czasie, wprowadzać dobre nawyki, samodyscyplinę, samokontrolę i  dbać o siebie. Niekiedy trzeba z czegoś zrezygnować, zaakceptować siebie i swoje możliwości.

Jak być dobrze zorganizowaną kobietą biznesu?

  • Po pierwsze: PRZYJRZYJ SIĘ SOBIE – jak wygląda Twój dzień, co robisz krok po kroku, ile czasu przeznaczasz na konkretne czynności, jak wygląda Twój tydzień, jakie masz priorytety?
  • Po drugie: SPRAWDŹ SWOJE LUKI W EFEKTYWNOŚCI – co mogłabyś robić inaczej, krócej, częściej, mniej, co delegować, uporządkować czy wyeliminować?
  • Po trzecie: BUDUJ POZYTYWNE NAWYKI i utrwalaj je.
  • Po czwarte: UPROŚĆ SOBIE ŻYCIE – jak mogłabyś zoptymalizować pracę i procesy, z jakich narzędzi, technik i codziennych możliwości mogłabyś korzystać?
  • Po piąte: WPROWADŹ SWOJE ZŁOTE ZASADY i jasno je komunikuj!

Weź czas w swoje ręce, zarządzaj sobą w czasie po swojemu, według swoich wartości i priorytetów, bo to Ty wiesz co jest dla Ciebie ważne i idź tą drogą. Już wiesz jaką?

Jeżeli chcesz zyskać harmonię w swoich działaniach, osiągać lepsze rezultaty w prowadzeniu biznesu, usprawnić proces organizacji pracy w swojej firmie i czujesz potrzebę podwyższenia swoich kompetencji biznesowych z zakresu planowania i organizowania pracy swojej, ale też i podległych pracowników – to zwiększ swoją efektywność i opracuj swoje zasady zarządzania czasem na najbliższym szkoleniu „JAK BYĆ DOBRZE ZORGANIZOWANĄ KOBIETĄ BIZNESU – CZYLI EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE”, Sopot 5.12.2017 r.

Autor: Joanna Fandrey – Skowronek – ekspert i praktyk w zakresie psychologii klienta i sprzedaży dla doradców, przedsiębiorców, właścicieli małych i średnich firm. Partner Zarządzający w Expectra Sp. z o.o. Właścicielka marki Sprzedawaj z pasją. Członkini Lady Business Club. Czytaj więcej >>
Artykuły autora >>