Plebiscyt czytelników i ranking „100 Kobiet Biznesu 2018”

Trwa nabór zgłoszeń do ósmej edycji rankingu „100 Kobiet Biznesu” i plebiscytu czytelników „Pulsu Biznesu”, portalu pb.pl i Bankier.pl.

100 kobiet-facebook

„Puls Biznesu” dostrzega i docenia rosnącą rolę kobiet w zarządzaniu przedsiębiorstwami w Polsce. Najbardziej przedsiębiorcze z nich już po raz ósmy stworzą ranking „100 Kobiet Biznesu”. Zostanie on opublikowany w grudniu w formie ekskluzywnego dodatku do dziennika „Puls Biznesu”. Rankingowi, jak co roku, towarzyszyć będzie plebiscyt czytelników. Spośród zgłoszeń redakcja wytypuje 10 pań, a internauci wskażą tę, która otrzyma tytuł „Kobiety Biznesu 2018 roku”.

W rankingu mogą brać udział panie, które co najmniej od 2016 r. pełnią funkcję prezesów lub są właścicielkami 100 proc. udziałów firmy. O miejscu zadecyduje kondycja finansowa zarządzanych przez nie przedsiębiorstw. Dane finansowe będzie analizowała wywiadownia gospodarcza Bisnode, autor rankingu „100 Kobiet Biznesu”.
Do plebiscytu można nominować panie bez względu na pełnione przez nie funkcje, wielkość firmy czy obroty – tu nie liczą się kryteria finansowe, lecz osiągnięcia, oryginalność, innowacyjność. Zachęcamy do zgłaszania kandydatek ze świata biznesu, nauki, polityki, organizacji charytatywnych itp.

Projekt zakończy uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia laureatkom tegorocznego rankingu i plebiscytu.

Udział w rankingu i plebiscycie jest bezpłatny. Na zgłoszenia czekamy do 30 września.

Inicjatywa taka jak ranking czy plebiscyt 100 kobiet biznesu kładzie akcent na obecność i rolę kobiet w tworzeniu i rozwijaniu polskiej gospodarki. To bardzo ważne, gdyż historycznie udział ten był znikomy i ignorowany. Uzmysłowienie sobie wpływu i rosnącego zaangażowania w te procesy po stronie kobiet dla wielu osób jest zaskoczeniem. Co ważne konkurs ten pozwala na akcentowanie tej roli nie każąc kobietom wyrzekać się specyficznej roli w społeczeństwie, w ramach której łączy zadania skutecznej liderki, naukowca, matki, żony i organizatora domowego ogniska, jednocześnie realizując swe pasje. To właśnie najbardziej mi się podobało w tegorocznej edycji: z dumą mogłam mówić o moich priorytetach, którymi są rodzina i samorealizacja, jednocześnie akcentując świetne wyniki biznesowe, działalność charytatywną oraz fascynację kulturą Azji przejawiającą się w nauce języka japońskiego. Co istotne w tegorocznej edycji konkursu zaistniały wyraźnie po raz pierwszy firmy zajmujące się ochroną środowiska – to ważne, że organizatorzy postawili nie tylko na indywidualności menadżerskie ale także na idee. Konieczność ochrony środowiska w kontekście rosnącej liczby nowotworów, alergii i pogarszającego się zdrowia środowiskowego jest bardzo istotna, szczególnie, że w obszarze tym rola kobiet będzie nieoceniona. Wniosek z tego jest jeden: zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn są osoby wyjątkowe i wyjątkowo przeciętne – pora by odżegnując się od stereotypów mówić o osobach, których życie i rola pełniona w społeczeństwie są pozytywne i znaczące bez względu na płeć. Moim marzeniem jest by powstał konkurs w którym staną do rywalizacji zarówno kobiety i mężczyźni na równych zasadach. Szczerze wierzę, że jest wiele kobiet, które osiągną wysokie lokaty w takim konkursie, czego wszystkim businesswoman serdecznie życzę, gratulując tegorocznych wyników. – Katarzyna Michniewska, prezes Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań – Kobieta Biznesu 2017 według czytelników „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl