Idealna agencja marketingowa – jak ją znaleźć i odnieść sukces?

Obecnie wybór agencji marketingowej to niebywale trudna sprawa. Rynek pełen jest większych lub mniejszych agencji, które zajmują się promocją firm za pomocą różnych metod z zakresu marketingu internetowego i różnią się pod względem pomysłów, wiedzy i doświadczenia. Skąd zatem wiedzieć, którą agencję wybrać i jak to zrobić?

agencja marketingowa

Przede wszystkim nie warto podejmować tak ważnej decyzji pod presją czasu lub bez większej wiedzy na temat danej agencji. W końcu powierzasz dobre imię swojej firmy obcym ludziom. Aby Wasza współpraca przyniosła oczekiwane rezultaty, musi opierać się na wzajemnym porozumieniu i szacunku. Jeżeli więc poszukujesz odpowiedniej agencji reklamowej, to zapoznaj się z naszymi poradami.

Jakie są Twoje oczekiwania?

Przed rozpoczęciem poszukiwań warto odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań. Zastanów się, czego tak naprawdę szukasz w idealnej agencji marketingowej, a także jakie są Twoje cele biznesowe. Czy chcesz np. osiągnąć numer 1 w wyszukiwarce pod wybrane frazy, czy chcesz zyskać dużo lajków na Facebooku? Dowiedz się, co jest dla Ciebie najważniejsze w marketingu i kieruj się tym rozpoczynając współpracę z nową agencją. Eliminując firmy o odmiennej wizji, celach biznesowych, czy gustach zaoszczędzisz sobie dużo czasu i pieniędzy na zbędne spotkania, rozmowy. To oczywiste, że szukasz firmy, która zagwarantuje Ci sukces. Przecież chcesz, by Twój biznes rozwijał się i odnosił coraz to większe sukcesy. Agencja, która wykaże się cierpliwością i kreatywnością, a do tego odpowiednio się Tobą zaopiekuje, będzie idealnym współpracownikiem.

Jak sprawdzić przeszłość agencji marketingowej?

Na zaufanie trzeba sobie zasłużyć latami, dlatego w sprawach biznesowych najlepiej kierować się sprawdzonymi opiniami. Zanim nawiążesz współpracę z agencją marketingową, dowiedz się, jakie ma doświadczenie. Przejrzyj poprzednie projekty, które wykonał zespół, lub w miarę możliwości skontaktuj się z ich klientami. Poziom zaangażowania i wiedzy pracowników agencji ocenisz podczas spotkania, lecz dobrze byś zapoznał się również z dotychczasowymi zleceniami. Wiadomo, że agencja z dłuższym stażem pracy może wzbudzać zaufanie bardziej, niż dopiero co powstała firma. Od Ciebie będzie zależeć, czy zdecydujesz się na firmę z historią, czy może zaufasz świeżakom z głowami pełnymi niekonwencjonalnych pomysłów.

Poznaj specjalistów z branży

Większość agencji marketingowych podzielona jest na działy, w których pracują specjaliści z wybranej dziedziny. Z pewnością na stronie internetowej wybranej agencji zapoznasz się z informacjami o zespole i odniesionych przez nich sukcesach. Dobrym sposobem na wybadanie poziomu wiedzy pracowników jest sprawdzenie, czy posiadają certyfikaty, czy inwestuje się w ich umiejętności przez uczęszczanie na szkolenia itp. Sprawdza się to zwłaszcza, gdy poszukujesz agencji wykonującej również reklamy Google. Kampanie AdWords mają to do siebie, że wymagają konkretnej wiedzy i doświadczenia. Specjaliści zajmujący się reklamami Google przechodzą odpowiednie szkolenia, a zdobycie certyfikatów przez pracowników pomaga agencji w uzyskaniu statusu Partnera Google. Najwyższy i zarazem najbardziej pożądany status to Google Premium Partner. Wybierając agencję o takim tytule będziesz mieć pewność, że AdWordsy wykonają dla Ciebie najlepsi.

Oczekuj więcej od agencji

Świetne umiejętności komunikacyjne i indywidualne podejście do każdego klienta to cechy, którymi powinna odznaczać się najlepsza agencja marketingowa. Na pierwszym spotkaniu z przedstawicielami agencji będziesz mieć szansę, by ocenić ich zaangażowanie i umiejętności. Prawdziwy specjalista powinien zadawać Ci dużo pytań, by dowiedzieć się dokładnie czego potrzebuje Twoja firma, by zaistnieć na rynku. A zatem warto czasem zdecydować się na spotkanie w cztery oczy, zanim podpiszesz umowę z konkretną agencją. Ważne jest również, by agencja przygotowała działania marketingowe specjalnie dla Ciebie, Twojej branży i firmy. Uważaj na osoby pozbawione kreatywności, które dla sklepu obuwniczego i kancelarii prawej wykorzystują te same pomysły i kampanie. Osoby, które będą z Tobą współpracować powinny zapewnić Cię o tym, że dla Twojej firmy przygotują indywidualną strategię marketingową, biorąc pod uwagę oczekiwania klienta, sytuację na rynku i konkurencję.

Jak widzisz, znalezienie idealnej agencji marketingowej nie należy do prostych zadań. Pamiętaj, by nie podejmować pochopnych decyzji i zrobić rozeznanie konkurencji. Kierując się naszymi wskazówkami Wasza współpraca powinna być owocna i zadowalająca dla każdej ze stron.

Tekst powstał przy współpracy z EACTIVE