5 sposobów, aby przywitać wiosnę z uśmiechem

Już za parę tygodni przywita nas długo oczekiwana wiosna. To doskonały moment, aby zadbać o dietę, która ma znaczący wpływ na nasze zdrowie i wygląd zewnętrzny. Wystarczy zastosować się do 5 zasad, które sprawią, że bez ciężkich wyrzeczeń poczujemy się lekko, poprawimy swoje samopoczucie i powitamy wiosnę z uśmiechem na twarzy.

zdrowie-na-wiosne

Jak zapewnić sobie zdrowie i jaką wybrać dietę na wiosnę? Istnieje kilka zasad, których wdrożenie w życie sprawi, że bez ogromnego wysiłku i rygorystycznej diety zrzucimy zbędne kilogramy, poczujemy się wyspani i pełni energii, a nasza skóra nabierze blasku. Nadchodząca wiosna to idealny moment na zmiany, dlatego warto zastosować się do tych reguł.

Jedz regularne posiłki

Jeśli zależy nam na szybkiej stracie zbędnych kilogramów, to warto zaplanować dzień w taki sposób, aby mieć czas na zjedzenie pięciu mniejszych posiłków. Bardzo ważne, aby były one oddzielone od siebie dwu lub trzy godzinną przerwą. Jedzenie małych porcji o regularnych porach sprawi, że nasz organizm nie będzie odkładał tkanki tłuszczowej, a my przed długi czas nie odczujemy uczucia głodu.

Zaprzyjaźnij się z wodą

Nasz organizm w 70% składa się z wody, dlatego jest ona niezbędna do jego prawidłowego funkcjonowania. Jej niedobór sprawia, że skóra staje się szara, matowa, nadwrażliwa i szybciej podatna na procesy starzenia. Główną zaletą wody jest to, że wypłukuje ona z ciała toksyny oraz złogi i zapobiega przekształcaniu ich w tkankę tłuszczową oraz niechciany cellulit. Najlepiej dostarczyć organizmowi 2,5 litra wody dziennie. Jedna szklanka wypita przed posiłkiem nie tylko nawadnia organizm , ale również zmniejsza apetyt.

Wybieraj rośliny i owoce z dużą ilością błonnika

W codziennym, zdrowym i zbilansowanym menu, nie powinno zabraknąć owoców i roślin strączkowych z dużą zawartością błonnika. Jeśli nie wiesz, jaką wybrać dietę na wiosnę, to pamiętaj, że właśnie błonnik ułatwia trawienie i sprawia, że organizm wolnej wchłania glukozę, dzięki czemu znacznie dłużej nie odczuwamy głodu. Dużą zawartość błonnika pochodzenia naturalnego znajdziemy w takich roślinach strączkowych jak: cieciorka (np. marki Jasmeen), bobik (np. marki Jasmeen), groch (np. marki Sandra) oraz soczewica. Jeśli decydujemy się na owoce, to warto sięgać po banany, jabłka, owoce chia czy gruszki.

Do zjedzenia owoców nie trzeba nikogo przekonywać, bo lubi je zdecydowana większość z nas. Obecnie coraz więcej osób sięga także po rośliny strączkowe, które są nie tylko zdrowe, ale również smaczne. Niezwykle popularny jest bobik i cieciorka. Wykorzystując je można przygotować pyszne, orientalne potrawy, które idealne wpasują się do wiosennego menu – powiedziała Anna Matuszewska, Specjalista ds. marketingu marki Levant Foods.

Unikaj słodyczy

Przepisem na zdrowie i dobry nastrój jest także… unikanie słodyczy. Cukier jest odpowiedzialny nie tylko za dodatkowe kilogramy, ale i za złe samopoczucie. Jedzenie słodkich przekąsek sprawia, że poziom glukozy we krwi szybko rośnie i spada, a po ich spożyciu nabieramy jeszcze większego apetytu. Takie wahania destabilizują nasz nastrój, doprowadzając do tego, że odczuwamy zmęczenie, irytację, a nawet agresję. Oczywiście, raz na jakiś czas można sięgnąć po coś słodkiego, jednak zdecydowanie lepiej zamienić słodycze na zdrowe przekąski, np. owoce z jogurtem i cynamonem.

Pamiętaj o ruchu

Nawet najmniejszy wysiłek przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Wykonując ćwiczenia zwiększamy zapotrzebowanie organizmu na energię, którą czerpiemy ze zmagazynowanego tłuszczu. To sprawia, że każdy zjedzony przez nasz posiłek jest szybciej spalany, a my zaczynamy tracić na wadze. Wysiłek fizyczny dotlenia również mózg, dlatego po ćwiczeniach jesteśmy pełni energii, a rano chętniej i łatwiej wstajemy z łóżka, ponieważ nie odczuwamy senności i zmęczenia.

Nadchodząca wiosna to dobry motywator, aby zmienić nieco swój tryb życia na bardziej zdrowy. Jeśli zastanawiasz się, jaką wybrać dietę na wiosnę to pamiętaj, że bogaty w błonnik jadłospis, ćwiczenia, unikanie słodyczy i spożywanie dużej ilości wody to przepis na przywitanie wiosny w idealnej formie.